Beantwoord

TV-Zenderkeuze met afstandsbediening lukt niet meer.

  • 26 August 2016
  • 7 reacties
  • 469 Bekeken

Hallo
Sinds enkele dagen kunnen wij geen tv-posten kiezen met de afstandsbediening.
Niet met de cijfers, niet met de +/- drukknop.
Wel via de knop TVguide en zo selecteren.
Niet zo praktisch

Is dit misschien een instelling, of een bug?
batterijen zijn ok
icon

Beste antwoord door vilamar 26 August 2016, 13:01

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Eerste standaard-oplossing is de decoder eens heropstarten (even zonder stroom zetten).
Sinjoor, Heb je dat bij je TN decoder eigenlijk al ooit eens moeten doen?
Gelukt Sinjoor, het werkt weer, voorlopig toch.
Had de modem al eens losgekoppeld (omdat we ook vaak internetproblemen hebben) maar dat hielp niet.
Bedankt voor de tip
Reputatie 7
Badge +1
Sinjoor, Heb je dat bij je TN decoder eigenlijk al ooit eens moeten doen?
Eens één keer geloof ik. Normaal gebeuren updates daar zonder dat je het merkt, en veel minder dikwijls. En vooral; niet om de "haverklap" nieuwe digicoders met andere software....De grootste verandering was er met de Yelo-TV upgrade. Toen zag alles er ook ineens anders uit. Maar die moest je ook zelf genereren via een bepaalde zendernummer. Daar hebben toen ook veel mensen mee gesukkeld omdat ze niet wisten hoe. Ik heb toen een rondgang in de familie moeten doen (allemaal oudere mensen die nog bij de vertrouwde kabel gebleven waren, en op aanraden van TN toch digitaal waren gegaan met een digicorder). Bij mijn schoonmoeder zaliger heb ik toen (2013) na aankoop van een nieuwe TV (zij zat nog met een beeldbuis-TV) een CI+-module gekocht voor haar en die geconfigureerd, + de digicorder terug binnengebracht: opnemen deed ze toch niet.
Dat is inderdaad wel zeer opvallend dat hun decoders toch veel stabieler zijn ik weet nu niet of deze ook gemaakt worden door dezelfde leverancier als deze van Px.
Maar enfin 'k zal er maar niet dieper op ingaan want we moeten verder doen met wat we hebben en niet met wat een ander heeft :-))
Reputatie 6
Badge +2
Hetgeen Sinjoor zegt klopt, mijn TN digicorder heb ik voor te zeggen nooit moeten herstarten wat van mijn V4 decoder niet gezegd kan worden alhoewel ik die V4 decoder zeer weinig heb moeten herstarten en de laatste keer was dat zeer lang geleden.
Ik doe nu ook al een tijdje de test met de v5c door hem niet meer af te zetten 'z avonds zoals ik gewoonlijk deed en tot nog toe niet meer moeten heropstarten, 'k ben benieuwd hoe lang het gaat duren vooraleer ik het zal moeten doen om één of andere reden, enfin we zien wel !

Reageer