Tv teletekst en ondertitels werken sinds vannacht niet meer

  • 5 March 2016
  • 6 reacties
  • 1857 Bekeken

Teletekst en / of ondertitels werken van alle kanalen werken niet sinds vannacht
Tegelijkertijd wil ik ook vermelden dat de ondertitels van BBC 2 altijd slecht werken, kan soms het verhaal niet volgen ...

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Teletekst heb ik nog wel, kan je even zeggen op welke zenders de ondertitels ontbreken? Soms kan het helpen de decoder even te rebooten.
Dat zal helaas niet veel veranderen aan het probleem van de ondertiteling op de BBC's, want dat wordt hier al maanden onder de aandacht gebracht: even wordt het iets beter, maar daarna is het weer de zelfde ellende. In plaats van het volgen van het verhaal (bv. Happy Valley, waar ze toch dialect gebruiken) gemakkelijker te maken, wordt het alleen maar moeilijker, zoals je zegt.
Waarom de ene provider die ondertiteling wel perfect schijnt te kunnen doorgeven en de andere niet? Dat blijft een vraagteken.
je zou inderdaad wel denken dat het bij de provider zou liggen bij digitale ondertitelingsteksten (spreek niet over TT ondertiteling, maar wat Bram al eens uitgelegd heeft) want het digitaal bronsignaal dat bij de providers binnenkomt zal wel het zelfde zijn, maar dan begrijp ik nog niet hoe het bij de provider die digitale ondertiteling daar op één of andere manier zou kunnen verminkt worden? of zit het in de decoder die het er moet uithalen, zou een herstart dan toch eventueel kunnen helpen!!!!???? Iemand heeft mij ooit geantwoord dat dit bij hel heeft geholpen enfin ik vertel maar wat ik zelf er van weet en al hetgeen ik nog niet weet 😉
Heb momenteel problemen, dat wordt dus morgenochtend door PX opgelost. Dat is vrij snel, ik heb tenslotte toch nog internet. Behalve de klacht die ik heb bij BBC 1 en BBC 2 zijn ondertitels vrij stabiel bij andere kanalen, VRT, NPO, ARD en ZDF en andere Franse kanalen. Alleen jammer dat VTM de programma Royalty niet laat ondertitelen - waarom toch ? Dat is eigenlijk niet de probleem van PX. Ook heb ik een wens dat PX ook Portugese kanalen bijvoegt, daar zou ik zelf extra voor willen betalen.... Ook ben ik tevreden dat ik nu alle series, documentaires kan programmeren, iets dat ik eigenlijk pas hebben kunnen leren hoe dat werkt ! Netflix heb ik zeker niet nodig - voorlopig toch, zolang er niet teveel sportprogramma's zijn. Mijn laatste opmerking is dat men altijd wel terecht kan bij PX voor problemen, ervaring die ik had met TN, VOO en Mobistar was negatief.
Reputatie 7
Badge +6
Herstarten voor BBC1 en 2 werkt weinig of niet, of niet lang. Aangezien T wel goede ondertiteling schijnt aan te bieden (wat ik niet kan verifiëren) op die kanalen, zou het probleem toch hier moeten liggen.
Toch blij te lezen dat de Proximus ervaring over het algemeen positief is.
Tenha um excelente dia!
Hey Theresa,

zijn je problemen met teletekst ondertussen opgelost?

P.
Reputatie 1
Badge
Teletekst heb ik nog wel, kan je even zeggen op welke zenders de ondertitels ontbreken? Soms kan het helpen de decoder even te rebooten.
Dat zal helaas niet veel veranderen aan het probleem van de ondertiteling op de BBC's, want dat wordt hier al maanden onder de aandacht gebracht: even wordt het iets beter, maar daarna is het weer de zelfde ellende. In plaats van het volgen van het verhaal (bv. Happy Valley, waar ze toch dialect gebruiken) gemakkelijker te maken, wordt het alleen maar moeilijker, zoals je zegt.
Waarom de ene provider die ondertiteling wel perfect schijnt te kunnen doorgeven en de andere niet? Dat blijft een vraagteken.


Ik zou eens moeten kijken bij Telenet hoe die ondertitels daar zijn, want het kan best dat het daar ook zo is en dus niet aan Proximus ligt. Hoe, of wie die ondertiteling doet weet ik niet.

Reageer