tv overal maar microsoft silverlight wil niet mee !

  • 13 September 2014
  • 21 reacties
  • 409 Bekeken

Bij mijn vader wou ik tv overal opstarten, maar bij live tv stond een kader van microsoft silverlight om te downloaden. deze was echter al geïnstalleerd. Dan maar verwijderd en terug geïnstalleerd. Helaas, ik blijf het kader krijgen dat ik dit moet downloaden. Precies of de pc/microsoft dit detecteert. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ? Alvast bedankt !

21 reacties

welke Internet Explorer heb je geopend, die van de Metro interface (menu met tegels) waarschijnlijk want deze ondersteunt geen Silverlight
ik denk het. maar tv overal zou ook moeten werken met flash player, en ook dit was geïnstalleerd ? of misschien had ik toch eerst silverlight moeten verwijderen maar dan zou het toch automatisch met die flash player moeten opstarten, niet ?


U hebt het volgende nodig:

  • Ondersteunde besturingssystemen: Windows XP met Service Pack 2 of hoger en Mac OS X 10.4.8 of hoger
  • Ondersteunde browsers: Internet Explorer 7 of hoger, Firefox 3.2 of hoger, Opera, Safari en Chrome. Uw browser moet ingesteld zijn om cookies te aanvaarden en om pop-ups toe te laten.
  • Plug-in: Flash Player 9 of hoger ► en ◄ Microsoft Silverlight
Dus in de Tegelinterface Explorer geen Silverlight dus ook geen TV Overal !


Met de Desktop Explorer wel ondersteuning van Silverlight dus wel TV Overal.
ikzelf ben daar allemaal niet in thuis, maar als ik het goed voor heb kunnen we op dit moment geen tv overal gebruiken. Is er iets wat we hier zelf aan kunnen doen of veranderen ?


alvast bedankt voor je reacties
wat info:



Je hebt Belgacom TV abbo nodig.




  • Je hebt de TV Overal optie nodig. Dit is in sommige packs gratis inbegrepen(Pack Comfort of Maxi besteld na 15/04/2012), en andere gevallen kost het €4.95
  • Je moet een e-services account hebben of aanmaken.
  • maar via http://tvoveral.be met jouw e-services logon + pwd, op een mobile gaat het uiteraard met de Android, iOS of WP8 app.
  • U kan 6 toestellen registreren met hetzelfde login (van de e-Services), maar er kunnen er maar 2 tegelijk tv overal gebruiken.
  • ** Wijziging in de algemene voorwaarden van TV Overal vanaf 30/6/2014 Vanaf 30/6 is TV Overal nog beschikbaar op iOS 7.0 /Android 4.0 en hoger en kunt u tot 5 smartphones en/of tablets koppelen aan een TV Overal-abonnement. Na 30 dagen kan een toestel verwijderd/vervangen worden. U kunt uw dienst/pack met deze dienst kosteloos opzeggen tot de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen indien u de nieuwe voorwaarden niet aanvaardt. ÷ Op uw smartphone of tablet: Download de TV Overal-applicatie: Get it on Google Play TV Overal is momenteel enkel beschikbaar op Android, iOS, Windows Phone en via webapp met Silverlight. Er is geen versie van TV Overal beschikbaar voor gebruik op Surface tablets.
  • * Beschikbaarbeid:

  • onbeperkt via een Belgische WiFi.
  • beperkt via mobiel in België: je kan geen films huren uit de 'Op aanvraag'-catalogus van TV Overal, wel live TV kijken (op voorwaarde dat je de geolocatie clausule aanvaardt).
  • nog beperkter in buitenland: je kan enkel de programmagids bekijken en Belgacom TV-opnames programmeren.

Thuis via uw Belgacom-wifiverbinding.

Als u onderweg bent:

via een Wi-Fi Fon Spot of het Proximus 3G/4G-netwerk.



U raadpleegt de tv-gids van Belgacom TV en programmeert uw opnames van op afstand.

Deze dienst is volledig gratis voor de Belgacom TV-klanten,

(nog niet beschikbaar in de TV Overal-app voor Windows Phone.)



TV Replay / TV Replay+ ook gebruiken met TV Overal

(nog niet beschikbaar in de TV Overal-app voor Windows Phone)



Bent u Proximus-klant en hebt u een Internet On GSM- of Mobile Internet-abonnement

met een volume van minstens 50 MB?

Met uw TV Overal-abonnement krijgt u elke maand 1 GB extra

mobiel internetvolume (3G/4G) op maximum twee toestellen.

U kunt dit volume enkel gebruiken voor TV Overal.




Op de site van Belgacom , surf naar ► TV-Overal

Sorry maar met deze info ben ik niks, ik ken dat allemaal ... ik wil gewoon een oplossing voor mijn probleem ....


Heeft uw vader wel degelijk windows of gebruikt hij linux of ubuntu op de pc/laptop


grts peter


Inderdaad veel te weinig gegevens, ik ben er vanuit gegaan dat het windows is , op de mac moet het ook marcheren natuurlijk maar voor iemand die zegt dat hij er niet in thuis is denk ik niet dat het zal Linux of ubuntu zijn
Volgens mij als het windows 8 (8.1) is , is het gewoon omdat ze de Tegel interface versie van Internet Explorergebruikt en krijg je inderdaad de melding of je Silverligt wilt installeren en als je diot doet dan installeert hij die voor de desktop versie van Internet Explorer


Anders moet je eens contact opnemen met de technische helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u) of ze u kunnen verder helpen
Beste Peter en Elsa,


ik had reeds gebeld met de technische dienst, maar daar zeiden ze dat ze hierbij niet konden helpen gezien ik wel degelijk tv overal op mijn scherm kon openen. Mijn vader gebruikt inderdaad Windows 8 en als jullie de tegel interface bedoelen, vermoed ik dat het inderdaad deze is, want zijn programma's op zijn desktop menu als ik het zo mag noemen, zijn allemaal in tegelvorm te zien. Alleen weet ik niet direct welke internet explorer versie hij heeft.


Is er dan een ander programma ipv silverlight die ik moet installeren of wat kan ik doen ?


Je hebt twee interfacen onder windows 8


- Tegel interface (vierkante iconen om apps op te starten) o.a deze voor Internet Explorer staat er ook tussen deze kan je niet gebruiken


- Dan heb je de Desktop interface en deze internet Explorer kan je wel gebruiken voor TV Overal


je schakelt tussen de ene interface naar de andere door de Windows Logo toets in te drukken op je keyboard.


Onder Windos 8 Is dit normaal Internet Explorer 11


a:3:{s:3:"url";s:27:"/files/9d7d6dc034/Metro.JPG";s:4:"name";s:9:"Metro.JPG";s:4:"size";s:5:"139KB";}
Als je de desktop versie van internet explorer direct niet vindt


dan druk je op de windows logo toets van je toetsenbord tot je de tegel interface ziet, zie foto hierboven, en begin je gewoon het volgende in te typen


internet explorer


dan zie je internet explorer bovenaan in een lijst verschijnen en daar klik je op zo start Internet explorer op.


Je kan internet exploren 11 ook installeren als die er nog niet op staat maar je kan evengoed een andere explorer gebruiken zoals Firefox of ggogle chrome is allemaal gratis te downloaden en te installeren op je pc/ laptop
Ik denk dat we hiermee al heel ver kunnen geraken, deze week probeer ik deze info, en hou jullie op de hoogte, thx !
Reputatie 2
Badge +1
Rechts klikken op de INTERNET EXPLORER tegel en dan kiezen voor 'aan taakbalk vastmaken'



Vanaf dan heb je op je taakbalk beneden terug een internet explorer icoontje en kan je van daaruit steeds op internet in de desktop versie.


Gaat dat bij 8.0 ook al dat herinner ik mij niet meer en de welke start dan op de 'metro IE' of de andere !!


Natuurlijk staat die normaal al in de taakbalk zonder dat je iets moet doen
Dank u wel voor jullie hulp, weer iets bijgeleerd, papa kan tv overal bekijken op zijn pc !
Blij te horen dat je uw papa hiermee kunnen helpen hebt ja
ik heb de desktopversie van IE geïnstalleerd en eveneens google chroome. Nu werkt TV Overal wel, met beide browsers.


Bedankt voor de hulp
Fijn te horen dat het werkt


groetjes,


Elsa

Reageer