Beantwoord

TV Overal -> geen uitzendrechten


Hallo,

Heb een Android TV Box (OS: 5.1.1, MXQ Pro) gekocht en daarop de TV Overal app geinstalleerd. Echter kreeg ik de melding ''Wij beschikken niet over de uitzendrechten voor dit toestel,deze installatie of deze software.Gelieve de applicatie met een andere configuratie te gebruiken.'.
Zoals in dit forum gevonden, gauw gaan checken of mijn TV box mss niet geROOT was ... en ja hoor, mijn TV box is wel degelijk ge-root (zo ontvangen van de fabrikant !).

Mijn vraag: kan ik er zeker van zijn als ik mijn TV box 'UNroot', dat de TV Overal app gaat werken ?
Of heeft Proximus nog andere criteria om te besluiten tot bovenvermelde mededeling ?

Misschien houden ze sowieso toestellen tegen van bepaalde fabrikanten ? (MAC based screening ?)
Iemand een idee ?
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door sabineb 18 April 2016, 18:12

Bekijk origineel

15 reacties

Heb je al geprobeerd om i.p.v. de oude TVO-app eens de nieuwere Proximus-TV-app te installeren of je het zelfde probleem hebt.
NB: hier hoor je ook wat uitleg omtrent de pre routed Android TV box -> https://www.youtube.com/watch?v=eQc-UxpPmRo
Goed idee. Zal dit vanavond eens proberen.
Al bedankt!
FYI: Hier gelijkaardige foutmelding -> tv-overal-werkt-niet-op-tablet(rooted)
Reputatie 6
Badge +4
Een ‘rooted’ toestel is zo geprogrammeerd dat je als eigenaar toegang krijgt tot de fabrieksinstellingen. Op die manier kun je besturingssystemen en apps installeren op je smartphone of tablet die niet ondersteund worden door de fabrikant van je toestel. Die minder beveiligde toestellen maken het mogelijk om ook films en programma’s te kopiëren. En dat is in strijd met de copyright-rechten natuurlijk.

Het is om dit te voorkomen dat we tv overal/proximus tv op ‘rooted’ toestellen blokkeren. We passen daarmee de algemene wet toe die het copyright beschermt. Om diezelfde reden is

tv overal/proximus tv ook niet meer beschikbaar op jailbreaked smartphones of tablets (iOS).

mvg sabine
Dat is inderdaad zo, maar zoals je waarschijnlijk weet wordt dit toch soms verkeerdelijk aangegeven, zelf als je toestel niet gerooted is.
Als ik mij nog goed herinner heeft zelf onder ander forumlid Sinjoor dit voorgehad.
Een ‘rooted’ toestel is zo geprogrammeerd dat je als eigenaar toegang krijgt tot de fabrieksinstellingen. Op die manier kun je besturingssystemen en apps installeren op je smartphone of tablet die niet ondersteund worden door de fabrikant van je toestel. Die minder beveiligde toestellen maken het mogelijk om ook films en programma’s te kopiëren. En dat is in strijd met de copyright-rechten natuurlijk.

Het is om dit te voorkomen dat we tv overal/proximus tv op ‘rooted’ toestellen blokkeren. We passen daarmee de algemene wet toe die het copyright beschermt. Om diezelfde reden is

tv overal/proximus tv ook niet meer beschikbaar op jailbreaked smartphones of tablets (iOS).

mvg sabine


Dank je Sabine. Ok, dan zal ik proberen deze TV box te UNrooten zodat de TV Overal wel kan werken (hopelijk gaat er dan niks anders naar de knoppen op mijn TV box ...).
Groeten.
Heb je ook geprobeerd of je het zelfde probleem hebt met de Proximus TV app ipv de TVO-app?
Heb je ook geprobeerd of je het zelfde probleem hebt met de Proximus TV app ipv de TVO-app?

Neen, nog niet. Ik kan pas ergens deze week me er terug mee bezighouden. Ga dan eerst de Proximus TV app proberen. Indien nog niet ok, UNrooten.
Inderdaad dat zal dan ook de enige oplossing zijn door te unrooten,
Als hij echt gerooted is er natuurlijk ook groete kans dat je 't zelfde hebt met de Px TV app , maar ik persoonlijk zou het toch eens proberen en is ook de reden dat ik het je heb voorgesteld, al staat het u natuurlijk vrij of je het zelf wenst te proberen al dan niet.
In ieder geval succes,
groetjes, Elsa
Vergeten te vermelden: ik heb de Android app SuperSU gebruikt om mijn Android TV Box the unrooten. Daarna werkte TV Overal ! Cheers.
Reputatie 7
Badge +1
Ik stel sedert kort vast, dat deTV Overal app. niet meer downloadbaar staat in de Play Store.Allicht komen er dan ook geen updates meer.
Ze hebben dit ook hier op het forum al gemeld dat later dit jaar de Proximus -TV app TVO volledig gaat overnemen en ook het einde van TVO zal betekenen, dus zou het inderdaad nog een beetje stom zijn om daar nog tijd geld moeite en energie in te steken dat ze die maar gebruiken om Prox TV app optimaal draaiende te houden en van googelCast functie te voorzien, waarschijnlijk als die er verwerkt zal zitten, dat TVO definitief zal verdwijnen ook.
Reputatie 7
Badge +1
Ze hebben dit ook hier op het forum al gemeld dat later dit jaar de Proximus -TV app TVO volledig gaat overnemen en ook het einde van TVO zal betekenen, dus zou het inderdaad nog een beetje stom zijn om daar nog tijd geld moeite en energie in te steken dat ze die maar gebruiken om Prox TV app optimaal draaiende te houden en van googelCast functie te voorzien, waarschijnlijk als die er verwerkt zal zitten, dat TVO definitief zal verdwijnen ook. momenteel werkt TVO nog steeds , maar ik gebruik het eerlijk gezegd nog zelden...en liveTV casten heeft geen zin als je maar 1 TV hebt. Enkel opnames casten zou nog interessant zijn, maar daarvoor moet je bij de Px TV app. zijn, en die heeft geen casticoon. Casten kan wél via de GoogleCast app. door je hele scherm te casten.
eigenlijk stom dat ze die naam verander hebben van google chrome cast naar google cast want is verwarrend dat je bij de bewoording google cast gebruikt niet weet wat je juist bedoeld en je het over het volledig scherm casten hebt ipv van de googelcast in de applicaties ingebouwd, vroeger had je duidelijk chrome cast en het volledig scherm casten dat men googel cast noemde, maar nu gebruiken ze dezelfde naam en weet je dikwijls niet of er over de schermcast of over het icoon casten gaat in app's , als je er nog wijs uitgeraakt wat ik hier allemaal uitgebroebeld heb :-)))
Reputatie 7
Badge +1
eigenlijk stom dat ze die naam verander hebben van google chrome cast naar google cast want is verwarrend dat je bij de bewoording google cast gebruikt niet weet wat je juist bedoeld en je het over het volledig scherm casten hebt ipv van de googelcast in de applicaties ingebouwd, vroeger had je duidelijk chrome cast en het volledig scherm casten dat men googel cast noemde, maar nu gebruiken ze dezelfde naam en weet je dikwijls niet of er over de schermcast of over het icoon casten gaat in app's , als je er nog wijs uitgeraakt wat ik hier allemaal uitgebroebeld heb :-)))
zo is dat! Met de Px TV app. moet je je tabletscherm eerst volledig casten vanuit de Google Cast app., met TV Overal moet dat niet en kan
je casten met het casticoontje rechtsboven in de TVO scherm (zoals vanuit YouTube bv,). Maar vanuit YouTube kan ik zowel casten naar GoogleCast (woonkamer) als met de screen mirroring applicatie van mijn Samsung Smart TV, daarin moet je dan casten naar TV Samsung, of een andsre naam die je daar aan geeft in je TV instellingen. Ik heb die GoogleCast dongle dus meestal niet echt nodig.

Reageer