TV overal chromecast

  • 25 February 2015
  • 17 reacties
  • 483 Bekeken

Sinds gisteren werkt chromecast op een tv spijtig genoeg niet meer maar wel nog perfect op gsm en tablet. Bij het overschakelen naar chromecast bovenaan het venster van het werkend tv overal scherm, komt er een beeld dat sterk gelijkt op de nieuwe startpagina van de proximus website met onderaan een tekst over de cookie policy van proximus. Deze grotendeels blauwe pagina is een paar seconden zichtbaar en schakelt dan over naar de foto's via Chromecast. Zonder over te gaan naar de inhoud van het gekozen tv overal kanaal.


Hoe dit verhelpen?

17 reacties


Sinds gisteren werkt chromecast op een tv spijtig genoeg niet meer



Bedoel je daarmee dat TVO over chromecast op één TV niet meer werkt en op een ander TV wel of begrijp ik het verkeerd.


Want als het wel werkt op een ander TV dan moet je de fout al zeker niet zoeken bij TV overal of in de chromecast dongle zelf.


Kan je via deze tv met chromcast wel nog bv YouTube filmkes casten, indien dit nog goed werkt zou het mss iets met TVO kunnen te zien hebben en in dit geval eens aan de medewerkers vragen of ze er weet van hebben.


privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Het blauwe startbeeld ,gelijkend aan de nieuwe startpagina van proximus website, is gisteren verdwenen zoals het gekomen is. Alles is nu normaal.


Met de Dongle kon ik naar believen casten van YouTube of iets anders. Het was dus duidelijk een Proximus (schoonheids)foutje maar : eind goed al goed.
inderdaad ik wist toen ook nog niet dat de skynet site een nieuwe look gekregen had en mss gaan er wel nog andere bugs naar boven komen, maar laat ons hopen van zo weinig mogelijk en liefst geen ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Ik zie er niet de zin van in met Chromecast via TV Overal naar TV te kijken, tenzij je een 2e of 3e decoder wilt uitsparen natuurlijk...dan wel natuurlijk.
Of als je decoder defect raakt en je niet direct om een nieuwe kunt gaan (bv als het 's avonds voorvalt) dan kan je toch nog tv kijken.
Beste Sinjoor, De tv waarvan sprake is een 22 ' model die ingewerkt is in een keukenmeubel met in de onmiddellijke omgeving geen plaats om een decoder te plaatsen. De chromecast is letterlijk op de rug van de tv geplakt, de inbouwdiepte is amper 6 cm. Bijkomend voordeel van TVO is dat ik bv. overal in huis of op het terras op een tablet het tv nieuws of iets anders kan volgen. Ook kan andere content naar ingebouwde tv gecast worden. Een bijkomende decoder zou mij die flexibiliteit niet kunnen geven. In een kleine week tijd ben ik een redelijke fan geworden van TVO.


allee ze hebben toch al één fan (grapje) :-))


Ik gebruik TVO als mijn verbinding eruit valt, dan gebruik ik de 3g usb stick op de pc , zodat ik terug kan internetten en zelf nog tv kan kijken indien ik dat wens.


Gelukkig valt dit hee zelden voor, bij mij toch ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Andreas, ik gun het je echt wel hoor. En ik gebruik het ook regelmatig op mijn tablet, maar ik heb maar één TV met decoder V4. Zowel TVO als TVR vind ik handig en gebruik ik regelmatig. Als ik een uitzending niet had opgenomen, maar achteraf uit commentaren hoor dat het toch wel interessant was, kan ik het meestal nog met TVR terughalen, al zijn er soms beperkingen in verband met uitzendrechten natuurlijk.
Beste Andreas,


Ik kocht mij een Chromecast device maar slaag er niet in om de chromecast te verbinden met mijn wifi-netwerk.


Ik las in uw post van 25/02 dat chromecast niet meer werkt.


Graag feedback of vandaag 27/02 chromecast werkt.


RTBB121
Bij mij werkt chromecast in ieder geval goed, wordt iedere avond gebruikt.
TVO via Chromecast,


Sinds enkele dagen valt tvo via chromecast na een drietal minuten uit en moet ik de Stream via mijn tablet of Smartphone telkens weer herstarten dan weer voor een beperkte tijd ok.Soms valt alleen de klank uit en dan weer ok via herstart. Na gisteren alles nagezien te hebben en alles opnieuw gedownload geen verandering!.Tvo voor 3 minuten ok. Ook chromecast gecheckt op ander streams : audio, video en de combinatie van de 2 alles werkt prima gedurende uren. Help
is er dan geen probleem met de wifi verbinding van je bbox3, als je probeert via je tablet en dicht bij de bbox staat werkt het dan?
Elsa, Er is geen probleem met wifi op bbox 2. Het fenomeen is hetzelfde als ik chromecast activeer vanop mijn 2 tablets of vanop mijn smartphone.Op die 3 toestellen werkt tvo zonder problemen. Zelfs als ik de tablets of smartphone op de bbox 2 leg blijft het zich voordoen. Ook als ik de tv met chromecast op 0.5mvan de bbox2 breng is het nog steeds niet goed. de cast werkt gedurende 2 minuten en dan moet ik telkens herstarten..Tablets en smartphone zijn Samsungs en werken op Android kit-kat.
'k zal het nog eens proberen op mijn tablet van acer, om te zien of het bij mij goed werkt via chromecast
Bij mij nu al 20 min zonder hapering of onderbreking, dus hier alles in orde.


In ieder geval heeft het toestel van waarop je begint te casten er niks meer mee te maken , eens de casting vertrokken is mag je zelf het toestel uitschakelen.
Andreas,


Als je nu met de laptop TV Overal bekijkt is dan alles in orde?
Sinds gisteren is het weer ok. Tvo gisteren maar dan 2 uur ononderbroken gewerkt, deze morgen meer dan 4 uur. Het is weer eens 'vanzelf' in orde gekomen. Nog maar eens zeggen dat er niets mis is met een provider of leverancier om te zeggen dat er problemen zijn en dat men werkt aan een oplossing. Ik was gisteren morgen bijna op weg om een nieuwe chromecast te kopen en een hele tijd verloren met het zoeken naar oplossingen.

Reageer