TV Overal Belgacom TV

  • 14 September 2014
  • 23 reacties
  • 2954 Bekeken

Beste,


Ik heb zowat al mijn producten bij Belgacom: Vaste telefonie, Proximus-GSM, Skynet Internet, maar geen Belgacom TV (wegens geen TV 🙂. Ik heb de app TV Overal geInstalleerd op mijn iPad in de veronderstelling dat ik zo ook wat televisie zou kunnen meepikken. De app werkt niet volledig. Ik heb toegang tot de programmagids, maar bij selectie van een programma blijft het schermpje op kleurenbalken staan. Hoe komt dit ? Heb je enkel voor TV Overal ook een TV-abonnement nodig of volstaat een internet abonnement ? En in geval van het laatste, wat doe ik verkeerd. Vind dit niet terug in de Help van TV Overal, noch op de Belgacom website.


Groeten,


MW

23 reacties

voor tv overal heb je inderdaad digitale tv nodig
@Marnik,



  • Je hebt Belgacom TV abbo nodig.
  • Je hebt de TV Overal optie nodig. Dit is in sommige packs gratis inbegrepen(Pack Comfort of Maxi besteld na 15/04/2012), en andere gevallen kost het €4.95
  • Je moet een e-services account hebben of aanmaken.
  • maar via http://tvoveral.be met jouw e-services logon + pwd, op een mobile gaat het uiteraard met de Android, iOS of WP8 app.
  • U kan 6 toestellen registreren met hetzelfde login (van de e-Services), maar er kunnen er maar 2 tegelijk tv overal gebruiken.
  • ** Wijziging in de algemene voorwaarden van TV Overal vanaf 30/6/2014 Vanaf 30/6 is TV Overal nog beschikbaar op iOS 7.0 /Android 4.0 en hoger en kunt u tot 5 smartphones en/of tablets koppelen aan een TV Overal-abonnement. Na 30 dagen kan een toestel verwijderd/vervangen worden. U kunt uw dienst/pack met deze dienst kosteloos opzeggen tot de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen indien u de nieuwe voorwaarden niet aanvaardt. ÷ Op uw smartphone of tablet: Download de TV Overal-applicatie: Get it on Google Play TV Overal is momenteel enkel beschikbaar op Android, iOS, Windows Phone en via webapp met Silverlight. Er is geen versie van TV Overal beschikbaar voor gebruik op Surface tablets.
* Beschikbaarbeid:

  • onbeperkt via een Belgische WiFi.
  • beperkt via mobiel in België: je kan geen films huren uit de 'Op aanvraag'-catalogus van TV Overal, wel live TV kijken (op voorwaarde dat je de geolocatie clausule aanvaardt).
  • nog beperkter in buitenland: je kan enkel de programmagids bekijken en Belgacom TV-opnames programmeren.


Thuis via uw Belgacom-wifiverbinding.

Als u onderweg bent:

via een Wi-Fi Fon Spot of het Proximus 3G/4G-netwerk.



U raadpleegt de tv-gids van Belgacom TV en programmeert uw opnames van op afstand.

Deze dienst is volledig gratis voor de Belgacom TV-klanten,

(nog niet beschikbaar in de TV Overal-app voor Windows Phone.)



TV Replay / TV Replay+ ook gebruiken met TV Overal

(nog niet beschikbaar in de TV Overal-app voor Windows Phone)



Bent u Proximus-klant en hebt u een Internet On GSM- of Mobile Internet-abonnement

met een volume van minstens 50 MB?

Met uw TV Overal-abonnement krijgt u elke maand 1 GB extra

mobiel internetvolume (3G/4G) op maximum twee toestellen.

U kunt dit volume enkel gebruiken voor TV Overal.


Info Op de site van Belgacom , surf naar ► http://www.belgacom.be/nl/id_p_hbs_bgctv_on_pc/particulieren/producten-en-diensten/televisie/tv-overal.html?tabnav=1" rel="nofollow
Info Op de site van Belgacom , surf naar ► http://www.belgacom.be/nl/id_p_hbs_bgctv_on_pc/particulieren/producten-en-diensten/televisie/tv-overal.html?tabnav=1" rel="nofollow daar staat o.a :


Wie geniet van TV Overal en hoeveel kost het?

Om van TV Overal te kunnen genieten, moet u Belgacom TV-klant zijn en een e-Services account hebben.
































Ik heb een Pack Comfort of Maxi met Belgacom TV1 Ik heb Belgacom TV, maar niet in een Pack Comfort of Maxi1
Tv-gids raadplegen Gratis Gratis
Opnames programmeren van op afstand Gratis Gratis
Meer dan 40 zenders live bekijken
Inbegrepen


Bestellen


€ 4,95/maand


Bestellen




Nog geen klant? Ontdek de Packs met TV Overal



  1. TV Overal is gratis voor alle klanten met een Pack Comfort of Maxi met Belgacom TV besteld na 15/04/2012

en nog even:


...Tv overal is gratis voor klanten met een pack Comfort of Maxi met Belgacom TV besteld na 15/04/2012....


Maar..., enkel een deel van de zenders werkt op TV overal/ Op de overige komt:


'Om tv overal te zien moet u de dienst activeren in uw e-services aan 4,95 € per maand. '


Goed je suft dan naar e-services, naar tv overal om die zenders te activeren, en.....'Uw Tv overal is al inbegrepen in je pack !'


HOE kan je dan die overige zenders nog bekijken????? Moet je dan - je pack opzeggen, en afzonderlijk iedere dienst betalen ???


Trouwens als TV overal inbegrepen is, waarom kan je dan al die zenders niet zien ? ( en er staat duidelijk NIET , dat je een uitbreiding moet hebben van je zenderpack, het zit dus in het basispack Comfort of Maxi.




Ik lees hier weinig reacties over het niet allemaal kunnen bekijken van de TV overal zenders. Neem ik aan , dat anderen wél alle zenders krijgen ? Hoe fix je dat dan ?
Dat is nog nooit het geval geweest dat je op TV Overal al de zenders kunt nemen
Dit zijn de zenders van TV Overal:



Eén HD, Canvas HD, Ketnet/OP 12, VTM HD, 2BE HD, vtmKzoom, VIER, VIJF, Vitaya, Acht, Kanaal Z, Eurosport (NL & FR), Belgacom 5 (NL&FR), anne, JIM, MTV (NL&FR), TMF, Nickelodeon (Nl&FR), Cartoon Network (NL+FR), Euronews (ENG & FR) Belgacom Zoom (NL & FR), La Une HD, La Deux HD, La Trois HD, RTL-TVI HD, Club RTL HD, Plug RTL HD, Canal Z, AB3, AB4, France 2 HD, France 3, France 4, France 5, TF1, TV5 Monde, LCI, MCM Pop en Mediaset.
Elsa,


Bovenstaande zenders staan er allemaal, maar er worden er méér getoond als keuze


Het gaat hier over de zenders


nickjr, (nl en fr), tiji, boomerang(nl en fr), disney, disneyjr, mangas, nicktoons en pebble en nog wat belgacom11 zenders in nl en fr


Er komt op ' u dient hiervoor een betalend tv-overal abonnement te hebben van €4,95 - ga naar uw e-services om dat te activeren'


wel in e-services staat dat tv overal al geactiveerd is, dus ergens klopt er iets niet !


(Er is ook een 'ms' of 'mr' zender met zo'n opstaande pijl achter. Die wil ook niet spelen ' want hiervoor moet je een belgacom internet verbinding hebben of een fon-spot verbinding...., met wat ben ik op internet denk je ??(direct UTP op modemBbox3), en met tablet via fon ingelogd = idem)


ofwel maken deze zenders deel uit van een betaalpakket, maar in ieder geval NIET van het tv-overal abonnement !, dus is de tekst onjuist, en dient er een extra pack voor extra zenders aangekocht, en niet tv-overal !
Reputatie 4
Badge +1
Marnik,


ik heb eveneens alles bij Belgacom & Proximus.


  • Met App store heb ik geen ervaring.
  • Via mijn Windows apparaten werkt mijn TV Overal (inbegrepen in packet) !!perfect via de Beschikbaarheid zoals Elsa vermeldt én Belgacom promoot. Dus ook perfect via mijn windows op 'Wi-Fi Fon Spot'.
  • Via mijn Samsung S5 (Google Play) werkt het eveneens perfect via 3G, 4G en Belgacom Wifi met uitzondering van 'Wi-Fi Fon Spot'. Via Wi-Fi FOn Spot blijft het inloggen problematisch, spijts herhaalde meldingen bij helpdesk, én belofte mij te laten terugbellen door expert. Bij elke melding (10 tal) erkent Belgacom dat er effectief een probleem is doch zonder uitzicht op (stabiele) oplossing. Feedback dat het bij sommigen blijkbaar wel werkt help mij evenmin vooruit.
Ja inderdaad spijtig voor u, maar bij sommigen werkt het wel over fon.



Eigenlijk wel straf dat jij nu juist weer dit probleeml opnieuw post, want gisteren stond hier een jonge gast die met de auto moest stoppen

omdat er hier een wielerwedstrijd passeerde voor mijn deur.

ik zag dat hij met zijn Samsung s5 bezig was , ik kon het niet laten van hem te vragen of hij al TVO/fon al gebruikt had en hij zei ja, thuis wel al geprobeerd maar op verplaatsing heel weinig aangezien er zijn weinig plaatsen zijn waar je belgacom fon kunt deftig ontvangen , waarop ik hem vroeg en werkt het, die zei ja waarom misschien? en legde hem uit dat er iemand op het forum altijd poste van problemen te hebben.

En om zeker te zijn vroeg ik hem , je staat hier nu voor mijn deur en mijn bbox2 staat op , wil je eens proberen, en inderdaad dit ging zonder probleem,

hij stond dus buiten op zo'n 10 m van waar mijn bbox2 binnen staat.

Ik heb hem gevraagd als hij het nog moest gebruiken van mij eventueel te willen mailen als hij problemen ondervond.
Alfons,


De lijst van TVO zenders die op de site staan van Belgacom en die ik hierboven gepost heb zijn de enige zenders die je via TVO kunt afspelen of je nu een abo hebt waar het inbegrepen zit of niet en er dus moet voor betalen dat speelt geen rol dat zijn de enige zenders of er nu meer in de lijst staan op TVO of niet .


Het enige wat wel raar is dat jij een totaal andere melding krijgt als je op de niet TVO zenders klikt, want ik krijg dan als melding ' server tijdelijk niet beschikbaar ......probeer later opnieuw.'


Maar voor de rest net het zelfde als bij u , alleen de TVO zenders die op de belgacom site staan kan ik afspelen.


Die melding die je krijgt klopt niet en ook de melding die ik krijg klopt niet , maar of ze nu klopt of niet speelt weinig een rol aangezien je toch weet dat je ze niet via TVO kunt afspelen.
Reputatie 4
Badge +1
Vandaag twéé geslaagde login's gehad op 'TV Overal via FON hotspot', deze middag in Tielt (West-Vl) en vanavond in Gent.


Van de jonge gast 😉 ook mail gekregen dat hij gisteren en vandaag bij zijn vrienden ook geprobeerd heeft en lukt iedere keer zonder probleem.


NB: En ook zijn vrienden hebben met hun 5S geprobeerd en hadden vroeger ook geen problemen ondervonden.


Dus het raadsel blijft waarom ging het bij hen wel zonder problemen, ik heb er nog altijd het raden naar !!!!!
Reputatie 4
Badge +1
(Belgacom = nog steeds geen feedback) en ikzelf hebben evenmin een verklaring voor mijn slechte login score 'TV Overal via FON' op S5 (Google Play, Android).


Vandaag kan ik op terrasje(s) testen aan onze Belgische kust, feedback volgt.


Ik begrijp best dat het aantal geslaagde login's op TV Overall via FON (30% op downstreams FON's >1Mbts ) nooit even hoog zal/kan scoren als 3G, 4G en Belgacom Wifi maar 80% geslaagde TV Overall FON login's is voor mij een minimum. Met mijn windows is het op dezélfde falende FON's zelfs >98% feilloos. Dus .......




FON haal je 3 Mbit/s (adaptive datastream) en is zeker voldoende voor TV-Overal op een klein scherm maar het probleem is dat je snelheid sterk daalt omdat de signaalsterkte van fon hotspots dikwijls te laag is.
Reputatie 7
Badge +6
@ Alfons. Zou het niet zo zijn dat je die andere zenders niet kan starten, omdat je er geen abonnement op hebt? Belgacom 11, MS movies &series, de 'kinderzenders', die zitten toch allemaal in aparte boeketten die betalend zijn? Vandaar ook denk ik dat je via je e-services login naar TV overal gaat.


Ik kreeg die server melding ook, voor ik doorhad hoe je TV overal moest aanvragen en ik krijg ze nog steeds als ik niet ingelogd ben, of als ik geen toegang heb tot die zender..


Het is toch verwarrend: TV Overal zit in je Comfort of Maxi Pack, maar het staat er niet (meer) in: je moet het apart aanvragen gratis en je krijgt een apart contractje (gisteren gebeurd). Mijn achterdochtige geest zegt dat het niet lang gratis zal blijven ;-))), ook al omdat het populair schijnt te zijn.


Aan al die op mijn post antwoordden:(met dank overigens)


Ik weet al langer dat dit extra-betalende zenders zijn (uit extra pakketten of boeketten die je kan bestellen)


Wat ik maar opmerk is dat Belgacom je meld dat je TV-overal eerst moet activeren, en dat klopt van geen kanten (anders heb je geen enkele zender)


Het zou toch een kleine moeite zijn , om correcte informatie in die 'ballon' te zetten, zoals:


' Voor deze zenders heb je een extra boeket nodig, ga naar e-services en kies een boeket (en activeer dat tegen betaling) '


Alleen voor die 'ms 'of is het 'mr' zender , zal het ook wel in een boeket zitten, maar daar komt dan de absurde tekst, dat je moet een internet of fon verbinding hebben... (eveneens mijn suggestie gebruiken , in plaats van 'wie-weet-waar gehaalde tekst)


soit.... :-)
Goed nieuws


De teksten zijn aangepast, er wordt nu verwezen naar een boeket te kopen


Bedankt


PS had eerst ook slecht nieuws gemeld. Blijkbaar was er nog wat niet 100 % bij het laden van de nieuwe soft, zodat op pc de zijbalken rechts voor het beeld bleven staan. Na alles herladen , na eerste bericht typen, werkt alles zoals het hoort (balken verdwijnen als muis buiten beeld staat)
Te vroeg gejuicht..., blijkt dat je opstart met een nieuwe layout, maar nu het werkt in volle scherm, blijkt dat je terug naar de oude layout hebt met zijn foute tekstbalonnen (om een tv-overal abbo te nemen, in plaats van boeketten)




Ik denk dat ze nog wat aan het uittesten zijn, dus zullen we maar wat afwachtehn


(die nieuwe layout heeft een tijdsbalk ook in het volle scherm, en als je daar iets aan schuift komt de tekstballon om tv-replay te nemen om het te doen werken, dat is dus correct, maar daar bleven de zenderbalken rechts in beeld= 1/4 van je scherm bedekt , en bovenaan constant programma info, wat ervoor kwam, en wat erna komt)
Reputatie 4
Badge +1
Bevindingen 'TV Overal via FON' in Oostende op FON hotspot met heel sterk signaal (5 m afstand) en 3Mbit downstream:


  • 5 inlogpogingen TV Overal via FON waarvan slechts één gelukt.
  • Via dézelde Bbox-3 modem en Wifi code (dowstream 50Mbit) 100% geslaagde login's.
Dan heb je inderdaad veel pech ik heb nog andere personen geraadpleegd met een 5S en die hebben ook al op verschillende plaatsen geprobeerd en die beweren ook dat ze thuis geprobeerd hebben op verschillende tijdstippen geen last hebben inloggen.


Maar soit daar heb jij niet veel aan en da anderen op het forum ook niet denk ik , dus ik ga mijn opzoekingen maar stoppen , heeft verder nog weinig zin en mss komt er toch nog een oplossing van belgacom dan voor u. Ik begrijp het in ieder geval niet, maar dat wist je al ;-)
http://www.belgacom.be" name="wereldwijde-uitrol-van-iOS-8" target="_blank 17/09/2014:

# wereldwijde uitrol van iOS 8 #

Op de volgende kan je de update installeren:



  • iPhone 4S
  • iPhone 5
  • iPhone 5s
  • iPhone 5c
  • iPhone 6
  • iPhone 6 Plus
  • iPad 2
  • iPad 3
  • iPad 4
  • iPad Air
  • iPad mini
  • iPad mini Retina
Tv-overal wil gewoon zeggen als u ook een tv-abonnement hebt dat u thuis op u Pc of iPad kunt tv kijken . Elders is al veel moeilijker of een duur abonnement nodig voor 3of 4G-netwerk ,op Belgacom-spots moet men niet rekenen . En buiten de landsgrenzen is het dus nougatbollen ...


Gewoon veel reclame voor niks , want TV-overal bestaat niet !!!
Dit is net zo met alle reclame klopt nooit voor de volle 100% , daarom zeggen ze ook met alle chinezen maar niet met den dezen frons

Reageer