Beantwoord

TV overal

  • 25 January 2016
  • 30 reacties
  • 1444 Bekeken

  • Rising star
  • 11 reacties
Als ik op een WIN10 laptop TV Overal wil bekijken krijg ik steeds een bericht (een verwittiging!) dat de server tijdelijk niet beschikbaar is. In het engels krijg ik nog een error code "system exception: 6013". Ik heb geprobeerd met IE12, Firefox en Opera want met andere browsers werkt het ook al niet. Verder dringt men er op aan Silverlight te installeren; ook al tien keer gedaan telkens na deïnstallatie van de vorige.
Dat "tijdelijk" is wel ruim bemeten daar ik meer dan een week geleden telefonisch reeds het probleem aankaartte en de man beloofd had terug te bellen, dus nog altijd niet!!!

FIJNE SERVICE!!!!!!!!!! Keep on the good work.
icon

Beste antwoord door ozzy 3 February 2016, 20:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

30 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Ozzy

"Tv overal" wordt niet echt meer gebruikt. Je kan best nu gebruik maken van de nieuwe "Proximus TV".

http://www.proximustv.be/nl

Normaal werkt dit zeer goed op Internet Explorer en Mozilla Firefox. Op Google Chrome kan het soms falen.

Met vriendelijke groeten
Techno Turlinckx
Ozzy,
tvoveral.be draait bij mij nog altijd op Firefox en IE11, op Chrome gaat dit niet omdat die silverlight niet meer ondersteunt.
In w10 kan je met de browser edge (die silverlight niet ondersteunt) klikken rechts boven op de puntjes ..... en daar kiezen om te openen in IE11
Wil je toch echt Browser Chrome gebruiken om naar tvoveral.be te kijken dan kan je de extensie "IE Tab" installeren.
Hallo, bedankt voor jullie reactie.
Ik heb naar gewoonte gesproken over Tv overal (slechte gewoonten wennen blijkbaar nogal snel!) maar ik zit wel degelijk met www.proximustv.be te knoeien.
Ik zal de suggesties van Elsa betr. EDGE nu direct eens uitproberen en ....... nog altijd niks gebaat.
Heb nu IEtab op Chrome geinstalleerd en nog altijd niks, wel weer een bericht dat ik Silverlight moet installeren en dat stond staat er al voor de tiende maal.
Ik zit nu weer te experimenteren terwijl ik dit bericht aanvul. Zucht dus,!!!!!!!
Voor vandaag geef ik het dus op. Alle bekende browsers zijn nu aan de tand gevoeld. Spijtig voor jullie hulp en voor Proximus.
Ik hoop dat hun nieuwe aangekondigde software het beter gaat doen!
Greets! OZZY.
je zegt: Heb nu IEtab op Chrome geinstalleerd en nog altijd niks, wel weer een bericht dat ik Silverlight moet installeren en dat stond staat er al voor de tiende maal.
Dat je dit bericht krijgt in chrome is normaal want ondersteunt silverlight niet, maar dat moet je negeren, maar als je dan op het "e" icoontje klikt (van IEtab) zou je die melding normaal gezien niet meer mogen hebben.

Proximus TV op uw computer

U hoeft geen software te downloaden om Proximus TV te bekijken op uw computer. Surf gewoon naar proximustv.be via eender welke browser en meld u aan met uw MyProximus-login en -wachtwoord.

Om Proximus TV te kunnen gebruiken op uw pc of Mac moet deze minimaal voldoen aan de volgende vereisten:
•Besturingssysteem: Windows XP met Service Pack 2 (of hoger) of Mac OSX 10.4.8 (of hoger). Als u de touch-versie van Windows 8 of 8.1 gebruikt, gelieve dan over te schakelen naar de desktop-versie. Om dit te doen, drukt u gewoon op de Windows-knop Windows.
•Plug-in: Microsoft Silverlight 4 (of hoger).
•Schermresolutie: 1024x768 pixels.
•Verbindingssnelheid: 664Kbps (of hoger).
•Browser:
Compatibele browsers: Internet Explorer 8 of hoger, Safari 5 of hoger en Firefox 32 of hoger.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Incompatibele browsers: Edge en Chrome
Mijn pc heeft een
Intel I5 cpu, 8 G ram, 1G hdd, 1920 x 1080 pixel scherm, een snelle grafische kaart met 2.6 Gig ramdac, Win 10, Silverlight, VDSL en bbox3, het hele boeket aan browsers IE12, Firefox, Edge, Opera, Chrome (dat staat al in mijn eerste bericht) ......
en nog steeds foutcode, zie eerste bericht.
Dit heeft evident met systeemvereisten niets te zien. En mijn middelmoot smartphoontje en tabletje doen het wél. Ook een piepklein HP2133 netboekje! Dus ......
Is mijn scherm misschien té groot?
Waarom lees ik heel dikwijls dat TVOveral ed. niet werken en raakt er weinig opgelost?
Misschien wacht ik ooit nog op de nieuwe software, voor wanneer????
Ja ik begrijp dit eigenlijk ook niet want bij werkt het webbased TVO al jaren zonder probleem van als het bestaat, het werkt zowel op mijn windows 8.1 als op windows 10 Laptop.
Ik werk dus ook al met TVoveral sinds het bestaat zowel op Windows7 als op Windows10 op desktop ,laptop, tablet en smartphone. Alleen niet op het toestel waar ik nu de problemen mee heb.
Ik heb over de "verwittiging" reeds eerder (verleden week) met de serviceman op 080022800 gebeld en kreeg van hem noch van enig ander medewerker van Proximus een enkel woord uitleg over wat zij in dat bericht melden; weten ze het zelf niet wat het betekent?
Dan ziet het er niet goed uit!
Ik zal voor alle zekerheid nog de volledige tekst van het Proximus foutbericht dat ik krijg weergeven:


"De server is tijdelijk onbeschikbaar. Probeer het later opnieuw. Tip: Deze dienst is enkel beschikbaar via Proximus internet, een Fon Spot of een Proximus 3G aansluiting
An error occured contacting the streaming platform or acquiring the DRM License
CONTEXT : PLAYERMediaFailedError
MESSAGE/ System Exception: 6013 Er is een fout opgetreden."

Ik hoop dat iemand wijs wordt uit dit de betekenis van dit onopgeloste en onduidelijke tekstje.. of is het enkel het spreekwoordelijke kluitje.....?
Ondertussen Silverlight tot in den treure geïnstalleerd! Bedankt allen.
Mijn bericht van 5 dagen vermeldt een foutbericht (verwittiging) waarvan ik de volledige tekst meegaf.
Sorry voor Proximus die niet kon bevestigen van wie deze tekst eigenlijk komt! Veel gezoek op het Internet maakte het mij eindelijk duidelijk: dit bericht wordt gegenereerd door Microsoft en niet door Proximus; dus goed om te weten voor mensen met ditzelfde probleem!
Eens me dit duidelijk was heb ik maar besloten om een "clean install" van Windows 10 te doen omdat ik over een zelf aangemaakte installatie-dvd beschik voor deze software. Een van de vorige herstelpunten inschakelen hielp niet (waar zat uiteindelijk de fout?). Vandaar de clean install.
Resultaat: na het controleren van de privacy-instellingen van Win 10 (zeker doen!!) kon ik surfen naar de tv-site van Proximus en .... alles werkte quasi onmiddellijk en ..... vlekkeloos!! Dus nu ook op mijn hobby werkplaats tv kijken op groot scherm. Kijk op Myproximus ook altijd maar na of je niet meer dan 5 maal deze toepassing gebruikt. (blijkbaar tellen alleen mobiele toestellen mee, dus geen laptop of desktop in dit rijtje van vijf).
Allee einde goed alles goed dan,
eigenlijk wel raar allemaal, ik heb na de update W8.1 naar W10 daarmee geen enkel probleem ondervonden.
Reputatie 1
Badge
Beste antwoord (door ozzy)
Resultaat: na het controleren van de privacy-instellingen van Win 10 (zeker doen!!) kon ik surfen naar de tv-site van Proximus en .... alles werkte quasi onmiddellijk en ..... vlekkeloos!!
Welke "privacy-instellingen van Win 10" moeten wel aangepast worden a.u.b. ?
Hier ook ==> In het engels error code "system exception: 6013".
groetjes
Ben ook benieuwd want ik heb niks veranderd aan de privacy instellingen en ik krijg toch die foutmelding niet.
Als je googelt op system exception: 6013 vind je wel het één en ander,
hier spreken ze er ook van silverlight probleem
https://help.netflix.com/en/node/208
Reputatie 7
Badge +1
Ben ook benieuwd want ik heb niks veranderd aan de privacy instellingen en ik krijg toch die foutmelding niet.
Als je googelt op system exception: 6013 vind je wel het één en ander,
hier spreken ze er ook van silverlight probleem
https://help.netflix.com/en/node/208

Ik krijg die fout ook soms, maar niet altijd gelukkig, eerder uitzonderlijk.(Firefox 44,0)
Heb ik met FF44.0 ook nog niet gezien, toch allemaal heel eigenaardig als je het mij vraagt, maar je vraagt het mij niet of ik het eigenaardig vind :-)))
Heb ik met FF44.0 ook nog niet gezien, toch allemaal heel eigenaardig als je het mij vraagt, maar je vraagt het mij niet of ik het eigenaardig vind :-)))
Ik kreeg ook geen TV overal op mijn tablet, bleek dat er Adobe reader moest opstaan, probleem opgelost .
Op mijn tablet staat geen adobe reader volgens mij ' k zou het eens moeten checken.
Reputatie 7
Badge +1
Heb ik met FF44.0 ook nog niet gezien, toch allemaal heel eigenaardig als je het mij vraagt, maar je vraagt het mij niet of ik het eigenaardig vind :-)))
Ik kreeg ook geen TV overal op mijn tablet, bleek dat er Adobe reader moest opstaan, probleem opgelost .

wat heeft Adobe (Acrobat) Reader nu met TV Overal te maken? Da's toch maar een toepassing om documenten te lezen en af te drukken?
Reputatie 1
Badge
Elsa schreef:
Ben ook benieuwd want ik heb niks veranderd aan de privacy instellingen en ik krijg toch die foutmelding niet.
Als je googelt op system exception: 6013 vind je wel het één en ander,
hier spreken ze er ook van silverlight probleem
https://help.netflix.com/en/node/208

Opgelost: Via die link.
Verwijderen van file mspr.hds, was aanwezig in 4 verschillende mappen...
Verwijderen software Silverlight 5.1.41212
Via CCleaner Free V5.14.5493 (64 bit) opkuisen van het Register Windows ( enkele meldingen en niets die naar Silverlight verwees in de verte)
Herstarten laptop
Update Firefox van 43.0.4 naar 44.0
Installatie Silverlight X64 5.1.41212 zelfde versie die erop stond.
En ..... het werkt.
Was het de update Firefox, denk van niet daar het ook niet werkte met Explorer, en nu wel en aan Explorer is niet aan geweest.
Versie Firefox denk ook van niet daar het de zelfde versie is, misschien een corrupte file .....
Dat file "mspr.hds" er vier keer ergens aanwezig was is in feite ook geen ramp zolang het maar dezelfde versie is en dat weet ik nu niet.
Maar het werkt nu, en aan de de privacy-instellingen van Win 10 ben ik niet aan geweest.
Wat het nu juist was, dat weet ik wel niet.
groetjes
Gezien alles nu werkte zoals al gemeld besloot ik de Sata-schijf te vervangen door een perfect geclonede SSHD (Seagate solid state hybrid disk van 500G).
En toen werkte TVOveral terug niet meer en weer de foutmelding die ik reeds eerder vermeldde; dan maar opnieuw de klassieke Sata hdd van 500 G er in gestoken en het werkt dus nu weer goed.
NB.: de overige software werkt perfect op beide schijven. Oppassen dus met SSD en HSSD op je pc.
Gezien alles nu werkte zoals al gemeld besloot ik de Sata-schijf te vervangen door een perfect geclonede SSHD (Seagate solid state hybrid disk van 500G).
En toen werkte TVOveral terug niet meer en weer de foutmelding die ik reeds eerder vermeldde; dan maar opnieuw de klassieke Sata hdd van 500 G er in gestoken en het werkt dus nu weer goed.
NB.: de overige software werkt perfect op beide schijven. Oppassen dus met SSD en HSSD op je pc.


Sorry hoor maar ik vrees dat er van dat "perfect gekloond" niet veel overeind blijft gezien je terug een foutmelding krijgt .. Ik vrees dat je je verborgen bestanden gewoon niet mee genomen hebt bij het clonen. Ik heb al verscheidene systemen gekloond naar SSD en dat gaf nog nooit een probleem, geen enkel ..
Perfect gecloned, ja zeker!!!
Merk a.u.b. op dat het hier over een SSHD schijf gaat en geen SSD.

Inderdaad moet je om goed te clonen alle files kopiëren. (ook de verborgen).
Het is ook belangrijk dat je een bootable-cd maakt en je pc opstart vanaf deze cd; zo is zowel de bron-schijf als de doelschijf passief en wordt er zuiver enkel gelezen en geschreven van a naar b.

Ik gebruikte tot nu toe 3 goedbekende en goedwerkende software toepassingen.

De software die ik al jaren gebruik werkt BIT PER BIT en dusdanig sla je niks over (ook geen verborgen mappen), ten andere zie ik de verborgen files ook op de geclonede schijf staan : het is een exacte kopie van het origineel: NIKS MINDER EN NIKS MEER. Verifiëren kan je ook doen door de eigenschappen = aantal bestanden te vergelijken van de originele en de kopie. Honderden malen al gedaan zonder enig probleem maar dan op twee gelijkaardige schijfsystemen! Toen werkte alles. Deze keer veel pech dus omdat het doel niet het klassieke type sata-schijf is. Het probleem ligt denkelijk bij MS.
Of het aan Win10 ligt geloof ik niet, omdat het frequent clonen van een klassieke schijf naar een andere klassiek schijf tot nu toe altijd werkte, ook voor TVOveral - toepassingen.

Omdat het u blijkbaar lukt om naar SSD te kopiëren zonder troubles wou ik u vragen welke software uzelf daarvoor gebruikt.
je zal wel SECTOR per SECTOR bedoelen hoop ik ... op zich maakt het totaal niet uit waar naartoe je je clone maakt SSD, HD of hybride HD maar tegen uw argumenten heb ik geen verhaal alhoewel ik al honderden disks gecloned en ge-imaged heb .. een 100 tegen 1 is het MS NIET .. sorry
tussen haakjes .. een SATA schijf is een SATA schijf hoor of ze nu draait of niet ...
Hallo Regulus.

Bedankt voor je interesse maar er is dus nog werk aan de winkel!
Graag nog opgave welke software je zelf gebruikt om te clonen.
Nog eens bedankt.
Acronis True Image of Paragon Backup & Recovery
Met die twee heb ik ook nog gewerkt toen ik nog jong was, (dus al een tijdje geleden) :-))