TV opnames


Als men iets opneemt, wordt dan dat programma opgenomen, of de uren van dat het programma.


Ik stel deze vraag omdat ik soms iets opneem en het einde mis doordat de opname stopt (het duurt meestal langer door de reclames ertussen).frons

13 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Standaard begint de opname 5 min. voor de start van het programma volgens de TV Gids en stopt ze 30 min. na het einde volgens de TV Gids.


Als je de eindtijd wil veranderen, dan kan dat door, wanneer dat gevraagd wordt op ja te klikken en dan de eindtijd aan te passen.
Ja men kan inderdaad de start- en eindtijd veranderen, maar de vraag is of het gewenste programma wel op tijd start wat meestal niet het geval is.


Heb dit al verschillende keer gehad dat ik het einde van het opgenomen programma miste. ontevredenGrrr is wel frusterend.
Reputatie 7
Badge +6
Ben je zeker dat je TV Gids klopt, want ik neem ook veel op en meestal staat alles er op, tenzij het nieuws lang uitloopt en daar kan geen TV Gids wat aan doen, vrees ik.


Ik hoop wel dat je dan niet te veel Franse programma's opneemt, want die zijn altijd over tijd.


Vroeger stond in de programmagidsen op papier zo'n code die je kon ingeven en dan nam je echt het programma op, maar dat bestaat niet meer.


Behalve de eindtijd zolang mogelijk te maken, zie ik niet in wat je nog meer kan doen, behalve het programma erna ook opnemen voor alle zekerheid.


Misschien weet iemand anders beter.
Normaal zoals Marleen Marleen zegt is er heb je met een opname tijd van 5 min. voor tot 20 min na het programma genoeg om niets te missen wat je hebt opgenomen.Meestal hoe later je op een dag opneemt hoe groter dat verschil ook kan zijn.Omdat die gids niet tot op de sec.Juist is afgesteld.Zoals een nieuws uitzending en rechtstreekse programma's die junnen uitlopen.
als ik een belangrijke opname (of beter gezegd voor mij belangrijk) niet wil rateren, dan neem ik het programma er voor en er na ook op
Dat kan je,of anders kan je zelf je tijd instellen zonder het via de gids te doen.En zet je de tijd zelf.Uren zijn dat toch nooit dat een programma uitloopt.En vroeger dan vijf min. gebeurt zelden.
Reputatie 7
Badge +1
Bij Telenet kan je dat in de instellingen veranderen tot max. 45 nà, maar daar staat standaard 5 voor en 15 nà geloof ik. Als een programma door omstandigheden (meestal verlengde nieuwsuitzendingen) verschuift, kan 30 minuten inderdaad onvoldoende zijn. Dan is het zelfs met TVR een beproeving om alles terug te vinden, omdat de TV-gids op het oude schema blijft staan. Als je de tegenslag hebt dat het ernakomend programma niet TVR-compatibel is, kan je er naar fluiten! Of je moet VOD gebruiken (als het al beschikbaar is) en bezahlen...
Reputatie 7
Badge +6
Ik wil nu niet (al te) moeilijk doen, maar de laatste dagen kloppen de tijden gegeven in de TV Gids weer van geen kanten, vooral op Vier en Vijf, maar ook op EEN. Deze namiddag waren er zelfs verschillen van 20 minuten. Als de TV Gids aangeeft dat een programma begint om 14u45 en de boekskes zeggen 15u10 (wat ook zo is) begin dat dan maar eens te compenseren bij het programmeren van je opnames.


Gisteravond hebben we ook het begin van een programma op een Franse zender gemist omdat dat programma dan blijkbaar weer vroeger was begonnen dan gemeld in de gids. (Fransen die vroeger beginnen dan aangekondigd: du jamais vu !).


Het ene probleem opgelost, een ander komt terug? En zeg nu a.u.b. niet dat ik de hele bazaar eens moet rebooten.huilend
Marleen, maak je geen illusies er zullen wel altijd ergens vroeg of laat problemen opduiken, het zou wel niet mogen zijn


het hangt er ook vanaf natuurlijk hoe storend of erg deze problemen zijn, laat ons hopen dat het toch altijd ietsjes beter wordt !!
Reputatie 7
Badge +6
Het zou wel kunnen verklaren waarom Gerda dan het einde van een programma mist, want 20 tot 25 minuten verschil met de eigenlijke uitzendtijd is toch wel veel. En vanwaar krijgt Proximus de verkeerde tijden, terwijl de 'boekskes' het wel juist hebben? Straks is het toch nog een complot van de concurrentie.engel
Reputatie 7
Badge +1
Vroeger (met mijn V3) liep de interne klok systematisch achter, zodat het aangewezen was de decoder minstens een keer per week te herstarten. Na een maand was dat al minstens een kwartier. Maar héél veel V3-decoders zullen er nu wel niet meer in omloop zij denk ik.
V3 kan je omruilen voor een v5
Reputatie 7
Badge +6
Omdat mijn man gisteravond moest werken, heb ik gisteren 8 (ACHT) min of meer elkaar overlappende programma's opgenomen. Ik heb deze morgen gecheckt en ze staan er allemaal netjes op van het begin tot het einde.


Prima voor Proximus dus.


ja

Reageer