TV op PC op meerdere computers in huis?

  • 27 February 2011
  • 15 reacties
  • 2357 Bekeken

Eerst werkte TV on PC niet. Gaf het bericht dat de ethernetkabel moest aangesloten worden aan de BBox2. In de modeminstelling van BBox2 (192.168.1.1) staan er normaal VLAN10 en VLAN20.

Heb het volgende gedaan:

1. Ethernetkabel vast aan modem

2. Na een reset van BBOX2 (achter een klein knopje 15 sec ingedrukt houden) herstart en wordt automatisch terug naar fabriekinstellingen gebracht. En toen kwam er VLAN30 bij.

3. De decoder herstart (15min) en de software op pc hergeïnstalleert. TV on PC werkt!

Mijn vraag: Kan ik dit op meerdere computers installeren en tv kijken? Hier toch niet. Op andere pc's krijg ik steeds de boodschap: Error -64, description: limit of set top boxes register exceed.

Wie weet daar meer van?


15 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Neen, dat kan niet. Is maar voorzien voor één PC. Bij opstarten Media Manager checkt de software altijd eerst de registratie, en die registratie geldt maar voor 1 PC en enkel via ethernetkabel. Wat het in de toekomst wordt weet ik niet. Gaat trouwens maar als je lijn 3 TV's aankan (30Mbps profiel), want het moet allermaal van je lijncapaciteit af. Maar als je toch maar één TV zou hebben met 2 HD streams, zou het moeten kunnen dat je meerdere PC's kunt aansluiten. Anderzijds zit er ook een luik in om muziek, foto's en video's van je PC op je TV (decoder) af te spelen. De decoder zit dan als het ware mee in een lokaal netwerk via de modem. Misschien kan het in de toekomst wel....
Als ik het programma op de ene computer verwijdert om daarna op een andere pc te installeren krijg ik nog dezelfde boodschap:
Error -64, description: limit of set top boxes register exceed.
Graag een oplossing terug.
Reputatie 7
Badge +1
Ja, die eerste computer staat nu op de servers van Belgacom geregistreerd. Die unieke licentie (allicht ook uniek IPadres) kun je niet zomaar veranderen. Dus bellen met de technische helpdesk 0800 22700, ook in het week-end tot 22.00 uur bereikbaar. Programma is nog in testfase. Mijn ervaring is, hoe meer je eraan knoeit, hoemeer het foutloopt. Méér dan een week geleden was na wat knoeien met de sofware, zelfs de TV functie uitgevallen, want decoder kreeg geen verbinding meer met het TV-netwerk. Heb dat dan in orde gekregen met modem te resetten naar fabriekswaarden en software met de reparateioptie te herstellen. Ik heb nu al méér dan een week niks meer veranderd, en alles werkt nu bij mij. TV op PC en media afspelen op decoder, dat laatste echter eerst sedert vandaag terug, na een lange (ca. 30 minuten) heropstart van decoder met de PC aan en de Home Media Manager opgestart..
Reputatie 6
Badge +3
Sinjoor71 schreef: Ja, die eerste computer staat nu op de servers van Belgacom geregistreerd. Die unieke licentie (allicht ook uniek IPadres) kun je niet zomaar veranderen.

Uit andere posting van Eva blijkt dat een uniek serienummer uit het bios wordt opgehaald. Dat serienummer wordt door belgacom gecontroleerd en bijgehouden.

Al eens iets over de privacy gehoord belgacom - moeten jullie dat niet melden voordat iemand de software installeert?
Reputatie 7
Badge +1
Heeft niks met privacy te maken. Alle sofwareleveranciers doen dat. Ook Microsoft, Adobe en bv. Norton. Ik had van Norton 360 licentie voor 3 pc's. Nieuwe harde schijf voor mijn oude PC telde als 2e licentie, nieuwe PC als 3e licentie. Ik heb nochtans altijd maar één PC in gebruik gehad, behalve tijdens de overdracht van mijn bestanden. Daar was niks aan te doen. Belgacom doet niets anders dan maar één licentie geven voor één PC, die zij registreren. Je decoder(s) en je modem hebben ook een uniek nummer bij hen.
Heb al geruime tijd belgacom tv on pc kunnen installeren op 2 pc's zonder problemen

Wel media manager niet automatisch laten opstarten (hoog verbruik cpu)

De software heb ik wel gedownload en gesaved om zo te kunnen instaleren op 2de pc

Waar ik nog altijd geen antwoord op heb gekregen op eerder gestelde vraag

Hoe zet je de teletekst ondertiteling af t888 welke bij mij automatisch komt bij één en canvas (op pc wel te verstaan)

Reputatie 7
Badge +1
Je bent dan wel de eerste waar dat bij lukt, denk ik. Maar ja, alles is nog in de testfase en dus in ontwikkeling. Vermits teletekst, voor zover ik weet, niet voorzien is in het systeem TVonPC, zal dat wel weer een gevolg van de ontwikkeling zijn denk ik.
Badge +1
je kan de ondertitels afleggen door eerst te gaan naar één en canvas te klikken op talen in het menu. zoals op mijn afbeelding die ik toegevoegd heb en dan kan je bij ondertitels op off klikken.
Badge +1
hier is de tweede afbeelding wat je ziet als je op talen hebt geklikt
Reputatie 2
Badge
Bij mij werkt TV op pc ook op 2 pcs, een desktop en een laptop. Op de laptop eerst de vpn driver moeten verwijderen,
dan installeren en dan vpn weer moeten installeren. Niets moeten veranderen aan WIFI want die staat al sinds 2 jaar op
en in gebruik. Voor TV op desktop of op laptop versteek ik gewoon de netwerk stekker. Alle overige services draaien draadloos.
Immers ook gezien dat mijn tv mijn 2 pcs belgacom Media Manager server zien via ethernet netwerk (niet via de decoder).
Ik heb hieromtrent volgende ervaring die ook voor jullie kan interessant zijn : ik had na een succesvolle installatie en werking van Belgacom Tv on Pc op 2 pc's een poging gedaan op een derde pc en ik kreeg toen ook bovenvermelde foutmelding. Na contact met de technische helpdesk heeft zij (wie weet had ik Eva aan de lijn) ervoor gezorgd dat de installaties op de 2 pc's terug werd gewist vanop hun server. Het is namelijk zo dat gebruikers van een Intense abonnement recht hebben op het gebruik van 3 set top boxes (1 decoder + 2 pc's). Ik heb geen idee waar je kan terugvinden wie op hoeveel set top boxen recht heeft dat niet.

Reputatie 7
Badge +1
Weer een totaal nieuw uitgangspunt....je leert hier alle dagen bij. Daarover is nog niks gecommuniceerd...Hopelijk komt hierover meer duidelijkheid bij de definitieve (betalende) versie. Ook vind ik het absurd dat je wél video/foto's en muziek kunt bekijken/beluisteren van PC op decoder, maar niet de opgenomen TV-programma's. Je kunt ze wel als inhoud selecteren in de Media Manager, maar de decoder kan de versleuteling niet ontcijferen, je krijgt alleen wat kleurrijk geflits te zien. Je kunt ook niks van de decoder(s) op je PC bekijken, zelfs niet de nPVR opnames op de server...vind ik ergens niet logisch.
Reputatie 2
Badge
De TVopPC softwares maakt van je PC een (software) decoder. Ik kan me voorstellen dat als je een lijn (en abo) hebt waar 3 decoders mogelijk zijn dat je dan 2 PCs en een decoder zou kunnen hebben

Na de re-activatie gisteren van PCopTV kan ik plots wel video van PC streamen naar TV (vroeger was dat een probleem agv CPU load). Ik heb de indruk dat alles beter werkt na een re-boot en dat het dan bergaf gaat tot de volgende re-boot.

@sinjoor, ik vermoed dat de versleuteling van de pc en van de decoder dan toch anders moeten zijn.
Nieuwe update na wat geëxperimenteer : het is mogelijk om Belgacom Tv on Pc te installeren met beide pc's aangesloten op een externe router/switch die op zijn beurt op een van de uitgangspoorten van de bbox2 is aangesloten. Ik kan dus tergelijkertijd gebruik maken van mijn thuisnetwerk en tergelijkertijd tv kijken op 2 pc's die hiervan deel uitmaken.
Reputatie 7
Badge +1
Knap gedaan, zou ik zeggen. Gaan ze daar in de definitieve versie maar één keer 3,50 € voor aanrekenen ? 6 € decoderhuur is wél per decoder/TV te betalen niet ?

Reageer