TV on Pc: No Media Servers available

  • 22 February 2011
  • 8 reacties
  • 1027 Bekeken

Ding heeft 1 dag gewerkt, maar geeft nu constant deze foutmelding als ik via mijn decoder inhoud van mijn pc wil opvragen. De software op pc werkt wel kan dus tv kijken, opnemen en dergelijke.

Heb al alle gekende trucjes geprobeerd zoals bbox2 herstarten, decoder herstarten (dus volledig stroomloos zetten), firewall uitgeschakeld maar zonder resultaat.

Tips? Overigens vinden jullie niet dat Belgacom hiervoor minstens een apart telefoonnummer zou mogen openen voor technische problemen en of een aparte support website? Ik anders wel.

H. Baeyens

8 reacties

Ik heb eindelijk het ding op m'n PC aan de praat gekregen en blijf nu nog met net hetzelfde probleem als jij. In de richting van PC naar decoder werkt het nog steeds, niet met dezelfde foutmelding! Iemand die dit kunnen oplossen heeft???
Reputatie 2
Badge
Ik heb die fout ook af en toe. Meestal helpt het om alles te herstarten. Als dat niet helpt zullen we moeten wachten op de foutvrije -te betalen- versie die in April zou beschikbaar zijn:)
Reputatie 6
Badge +3
Decoder herstarten kan probleem soms oplossen (als alles werkt op de PC zelf).
Reputatie 7
Badge +1
Tja, problemen met hopen. De technische dienst zal nu wel werk genoeg hebben om de fouten eruit te halen. Die antswoorden alleen dat het nog testfase is...

Bij mij werkt alles behalve de link met de decoder. Dus geen muziek, foto's of video's van PC op TV via decoder (krijg ook bericht "no media server available"). Maar die heeft in het begin wél gewerkt. Ik vermoed dat ze die testperiode wel zullen moeten verlengen. Wie wil nu betalen voor iets dat zo krakemikig (bestaat dat woord?) werkt....
Reputatie 6
Badge +3
@sinjoor: http://www.encyclo.nl/begrip/krakkemikkig
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt Frank. Is dus krakkemikkig, maar krakemikkig bestaat ook.....

Overigens, deze middag decoder terug laten opladen, duurde een half uur. Had PC opgezet met Home Media Manager gestart. En nu werkte het op TV wél om video's, foto's en muziek van de PC te bekijken, beluisteren.

Dus hebben ze ofwel iets verbeterd, ofwel werkt PConTV maar als je de decoder terug oplaadt met de PC open en met de Media Manager geopend...zal het nog verder uittesten.
Gisterenavond decoder MOETEN herstarten (geen signaal op HDMI uitgang; dit is reeds de 2e keer; defecte decoder of is dit "normaal"???) en nog steeds zelfde probleem nu met het sharen van PC content! PC stond (deze keer) niet aan bij het herstarten!
Reputatie 7
Badge +1
Heb dat in het begin ook gehad. Moest dan de HDMI-kabel even uit de TV trekken en terug insteken. Een beetje oxydatie op de ingang denk ik. Na een paar weken was het gedaan. Sedert een jaar geen last meer van. Je kunt ook eens proberen met de kabel eens om te keren (kant decoder in TV en omgekeerd).

Reageer