Ik moet regelmatig de TV Gids gebruiken om een opname te doen, omdat het via mijn decoder niet altijd lukt.
Het zou wel handig zijn als je op die TV Gids op PC, ook zou kunnen zien wat je al geprogrammeerd hebt op je decoder. Is dat mogelijk ?
Bladzijde 1 / 2
Is dat dan niet het geval met de windows Proximus TV app!
Ja, onder "Mijn planning" zie je alles wat je geprogrammeerd hebt.
Zoals bij mij maar ik wou eigenlijk weten of het bij Elma, dan niet het geval was?
Misschien programmeert Elma via de site van TV Overal: www.proximustv.be/nl, want daar zie ik in 'mijn bibliotheek' alleen een paar geprogrammeerde opnames, terwijl ik ze via de windows app wel allemaal zie staan. Dus inderdaad best via de app.
He !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik heb geen "beste antwoord" geselecteerd. Gelieve te verwijderen, want antwoord klopt niet. :@
Wat ik wilde duidelijk maken en vragen is:
Ik programmeer gewoonlijk rechtstreeks op mijn decoder, maar sommige opnames wilt hij dan weer niet aannemen en dan ben ik verplicht om via pc in de TV gids te werken:
http://www.proximustv.be/nl/televisie/tv-gids
Maar daar kan ik niet zien wat er al geprogrammeerd werd via de decoder. Ik heb maar 1 decoder, dus dat moet toch mogelijk zijn om dat ook op de laptop te kunnen zien. Want als ik op de laptop iets programmeer verschijnt het opnamecirkeltje direct op mijn TV op het op te nemen programma. Dus er moet toch ergens een directe link zijn.
Wat Contron zegt "onder planning" zoeken, dat zie ik alleen maar op mijn TV scherm, niet op de TV gids op mijn laptop. Dus beste antwoord klopt niet.
De app krijg ik niet geïnstalleerd op windows 8.1 pro. Ik krijg steeds de melding "aankoop verlopen".
Wat ik wilde duidelijk maken en vragen is:
Ik programmeer gewoonlijk rechtstreeks op mijn decoder, maar sommige opnames wilt hij dan weer niet aannemen en dan ben ik verplicht om via pc in de TV gids te werken:
http://www.proximustv.be/nl/televisie/tv-gids
Maar daar kan ik niet zien wat er al geprogrammeerd werd via de decoder. Ik heb maar 1 decoder, dus dat moet toch mogelijk zijn om dat ook op de laptop te kunnen zien. Want als ik op de laptop iets programmeer verschijnt het opnamecirkeltje direct op mijn TV op het op te nemen programma. Dus er moet toch ergens een directe link zijn.
Wat Contron zegt "onder planning" zoeken, dat zie ik alleen maar op mijn TV scherm, niet op de TV gids op mijn laptop. Dus beste antwoord klopt niet.
De app krijg ik niet geïnstalleerd op windows 8.1 pro. Ik krijg steeds de melding "aankoop verlopen".
Toch niet met de app die ik gebruik.:(
Ik heb het gevonden, met de hulp van mijn man, de It'er. Ik gebruik nu een tablet met Android 6.0. Daar staat Proximus TV app. op. Maar die reageert anders dan op laptop of I-Pad.
Op de Android tablet doe ik het volgende:
• Klik op pProximus TV] icoon.
• Schuif de proximusbalk tot TELEVISIE opgelicht staat en klik erop.
• Klik op TELEVISIE
• Kom je op een zender klik dan de pijltjestoets “terug” en klik opnieuw op TELEVISIE, tot je TV Gids krijgt.
• Klik op vandaag. Opgelet, de HD zenders staan bovenaan. De SD zenders staan vanaf 22.
• Als een programma al gepland is, staat het cirkeltje erbij.
Het enige probleem is dat ik soms op een uitzending kom en soms op TVgids waar ik vandaag moet kiezen. Dan zit ik goed. De cirkeltjes met de geplande opnames zijn er ook te zien.
Deze info geef ik mee voor diegenen die ook hetzelfde probleem hebben. ;)
Beste antwoord op mijn eigen vraag is dus dit topic.
De link die je opgeeft is de website. In Windows 8.1 en Windows 10 kun je ook een app installeren die noemt Proximus TV. Dit is (ongeveer) dezelfde app als voor Android en iOS. je vind de app in de store van Windows of op de website van de store.
Elma,
Ik had het over de windows 8/10 app
https://www.microsoft.com/en-us/store/p/proximus-tv/9nblggh5wt68
Ik had het over de windows 8/10 app
https://www.microsoft.com/en-us/store/p/proximus-tv/9nblggh5wt68
Ik ben nu eerlijk gezegd 'de kloesj' kwijt. Geen idee meer of het hier nu nog over de app of de site gaat. :?
In elk geval, bij mij werkt die app goed, zowel op W 8.1 (WP) als op W 10 (laptop en tablet) en op alle drie zie ik alle geprogrammeerde opnames.
In elk geval, bij mij werkt die app goed, zowel op W 8.1 (WP) als op W 10 (laptop en tablet) en op alle drie zie ik alle geprogrammeerde opnames.
Marleen, Het gaat in ieder geval niet over de Universal Windows app aangezien Elma zegt:
De app krijg ik niet geïnstalleerd op windows 8.1 pro.
😳
De app krijg ik niet geïnstalleerd op windows 8.1 pro.
😳
Bedankt !
Wilin, die is niet handig voor wat ik nodig heb, want daar zie ik niet of een programma al geprogrammeerd staat.
Mijn probleem is dat ik veel opneem, maar dat ik dus ook regelmatig een aflevering niet krijg opgenomen via de decoder. Hij weigert dan die aflevering op te nemen, omdat ik al 3 opnames staan heb. Eentje wissen helpt niet. Hij weigert gewoon om die bepaalde aflevering op te nemen. Dus dan moet ik naar de PC gaan. Maar ik moet wel kunnen zien wat al geprogrammeerd staat, anders vergis ik me in de keuze van de juiste opname.
Dus uiteindelijk is de beste oplossing voor mij, wat ik ook als beste antwoord gegeven heb. Ja, het is mijn eigen commentaar, maar die gaf mij het beste resultaat voor mijn probleem;;)
De app krijg ik niet geïnstalleerd op windows 8.1 pro.
:$
Nu ging het plots wel, maar hij is toch niet zo handig voor mij. Zie mijn bericht hierboven voor meer info.
Nu stel ik nog een nadeel vast. Ik wilde nu alles gaan programmeren voor de hele week. Alles goed aangeduid in mijn TV tijdschrift. Alles gecheckt tot ik aan vrijdag 21 oktober kom. Daar staan 4 afleveringen van "Zoo" op de nieuwe zender "Zes". Ik wil de serie opnemen (ik had hem nochtans al in serie opgenomen, want ik heb vandaag 4 afleveringen opgenomen), maar hij neemt wel de serie op, maar van aflevering alleen de 4de aflevering van vrijdag 21 oktober. Ja, dat gaat natuurlijk niet. Ik moet ook de 3 voorafgaande afleveringen hebben, want het is een vervolgverhaal (spannend wel). Dus neem ik de tablet.
Pech, TV Gids maar beschikbaar tot donderdag 20 oktober, ook op de PC op deze link die ik tot voor kort gebruikte: http://www.proximustv.be/nl/televisie/tv-gids?new_lang=nl
De TV programmatie loopt dus een dag vroeger dan de mogelijkheid om te programmeren op de link op PC en op de app.
Kunnen die niet gelijk lopen ?
Pech, TV Gids maar beschikbaar tot donderdag 20 oktober, ook op de PC op deze link die ik tot voor kort gebruikte: http://www.proximustv.be/nl/televisie/tv-gids?new_lang=nl
De TV programmatie loopt dus een dag vroeger dan de mogelijkheid om te programmeren op de link op PC en op de app.
Kunnen die niet gelijk lopen ?
Het nadeel van de Proximus TV app. voor W10 PC is, dat noch de opnames, noch de programmatie gegroepeerd staan per serie, zoals in de Android app. of op de decoder, maar alles gewoon per datum door mekaar.
Dag Elma,
Normaal gezien als je een serie opname zet blijft deze doorlopen. Kan je mij je klantennr bezorgen?
Mvg,
OdB
Normaal gezien als je een serie opname zet blijft deze doorlopen. Kan je mij je klantennr bezorgen?
Mvg,
OdB
Normaal gezien als je een serie opname zet blijft deze doorlopen. Kan je mij je klantennr bezorgen?
Mvg,
OdB
Zoals je duidelijk zegt, normaal gezien, maar ik heb het toch ook al af en toe voorgehad dat het niet geval was.
Sinjoor, ik heb alle mogelijkheden bekeken die ons aangeboden worden om op afstand te programmeren. Ik programmeer eerst op de decoder zelf, omdat ik dat nog altijd de gemakkelijkste manier vind. Ik ben het ook gewoon, na al die jaren. De link die ik hierboven meegaf gebruik ik als ik snel een opname wil bijzetten, zoals ik hierboven ook al beschreef. Maar daar zie je dus niet wat er al op de decoder geprogrammeerd staat. Daarom dat ik andere mogelijkheden uitgetest heb. Voor mij, die dus vooral op de decoder programmeer, is de beste manier via de Android tablet, die mijn man me gegeven heeft voor die programmaties. Daar zie ik tenminste nog het cirkeltje in de uitzending staan zodat ik kan zien wat al OK is en wat niet. Ik ben soms nogal eens impulsief in het programmeren. Ik kijk dan ook veel TV. :D
Ik heb ook de HD uitgeschakeld op de TV, zodat ik meer streaming heb om programma's op te nemen. Een opname is toch niet van zo'n goede kwaliteit dat ik het verschil zou zien tussen een SD opname en een HD opname. En mijn ogen zijn ook al meer dan 60 jaar oud, dus....
Dag Martine,
kan je eens hd opnieuw aanzetten op je decoder, een opname inplannen en de beschikbaarheid op nooit wissen zetten en ons nadien vertellen wat er precies gebeurd? Gelieve uiteraard ook de naam en uur van de opname te vermelden, dan kijken we het na.
MVG,
Wim
kan je eens hd opnieuw aanzetten op je decoder, een opname inplannen en de beschikbaarheid op nooit wissen zetten en ons nadien vertellen wat er precies gebeurd? Gelieve uiteraard ook de naam en uur van de opname te vermelden, dan kijken we het na.
MVG,
Wim
OK, ik heb de HD terug opgezet en het Journaal laat van vandaag op Eén geprogrammeerd om 22 u 41. Maar "nooit wissen" kan ik niet kiezen, alleen "lange termijn". Die staat nu klaar om opgenomen te worden. Wat zou er moeten gebeuren ?
Elma,
Ik zal het even trachten te verduidelijken, het is zo dat je op de Proximus tv app enkel de netwerk opnames zal zien en niet de opnames die op je harde schijf van de decoder zelf staan, aangezien je een decoder hebt met harde schijf is dit dus de reden dat je sommige opnames niet in de app ziet staan.Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je sommige zaken niet kan opnemen via de decoder, kan je eens nakijken of bij de instellingen op je decoder 'mijn voorkeur' , 'opnames" onder in je opname opties confilct oplossen op auto staat ?
Als dit geen oplossing biedt kan ik eens alle geplande opnames en eventuele conflicten laten wissen door ons expert team.
Laat gerust hier iets weten.
Met vriendelijke groeten,
Samuel
Ik zal het even trachten te verduidelijken, het is zo dat je op de Proximus tv app enkel de netwerk opnames zal zien en niet de opnames die op je harde schijf van de decoder zelf staan, aangezien je een decoder hebt met harde schijf is dit dus de reden dat je sommige opnames niet in de app ziet staan.Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je sommige zaken niet kan opnemen via de decoder, kan je eens nakijken of bij de instellingen op je decoder 'mijn voorkeur' , 'opnames" onder in je opname opties confilct oplossen op auto staat ?
Als dit geen oplossing biedt kan ik eens alle geplande opnames en eventuele conflicten laten wissen door ons expert team.
Laat gerust hier iets weten.
Met vriendelijke groeten,
Samuel
Proximus tv app enkel de netwerk opnames zal zien en niet de opnames die op je harde schijf van de decoder zelf staan
Dit zal waarschijnlijk ook niet meer in de toekomst voorzien worden door Proximus, aangezien het de trend is van alles op de cloud op te nemen, of vergis ik mij?
Samuel,
Als ik al eens conflicten heb, dan zijn die Fake. In de zomer had ik "met vier in bed" opgenomen op 60 dagen. Ga maar eens in mijn lijst met conflicten kijken. Er staan er momenteel 17 onterechte in, vooral "met vier in bed". Ik krijg af en toe eens "conflict oplossen" als ik programmeer, maar ik weet intussentijd dat ik dan in de planning moet gaan kijken. Staat de geplande opname er niet in, dan ga ik naar de conflicten kijken. Staat hij daar tussen, dan annuleer ik de opname en probeer hem opnieuw via de pc en dan lukt het. Of ik probeer het op te nemen met "langere termijn".
Voor alle duidelijkheid, wat al opgenomen is, hoef ik niet meer te zien op de laptop. Ik bekijk alles rechtstreeks op de TV. Maar wat nog gereed staat om op te nemen, dat wil ik zien in de TV gids, met een cirkeltje, zodat ik weet dat die opname gepland staat. Dat heb ik nu via die Android tablet en dat is dus in orde.
Kan je de lijst met conflicten (die 17 stuks die verleden tijd zijn) laten wissen, dat is wel overzichtelijker.
Als ik al eens conflicten heb, dan zijn die Fake. In de zomer had ik "met vier in bed" opgenomen op 60 dagen. Ga maar eens in mijn lijst met conflicten kijken. Er staan er momenteel 17 onterechte in, vooral "met vier in bed". Ik krijg af en toe eens "conflict oplossen" als ik programmeer, maar ik weet intussentijd dat ik dan in de planning moet gaan kijken. Staat de geplande opname er niet in, dan ga ik naar de conflicten kijken. Staat hij daar tussen, dan annuleer ik de opname en probeer hem opnieuw via de pc en dan lukt het. Of ik probeer het op te nemen met "langere termijn".
Voor alle duidelijkheid, wat al opgenomen is, hoef ik niet meer te zien op de laptop. Ik bekijk alles rechtstreeks op de TV. Maar wat nog gereed staat om op te nemen, dat wil ik zien in de TV gids, met een cirkeltje, zodat ik weet dat die opname gepland staat. Dat heb ik nu via die Android tablet en dat is dus in orde.
Kan je de lijst met conflicten (die 17 stuks die verleden tijd zijn) laten wissen, dat is wel overzichtelijker.
Dag Elma,
Ik heb het eens doorgestuurd naar ons IDTV team om de conflicten op je decoder te verwijderen.
Mvg, Robrecht
Het Proximus Team
Ik heb het eens doorgestuurd naar ons IDTV team om de conflicten op je decoder te verwijderen.
Mvg, Robrecht
Het Proximus Team
De conflicten zouden weg zijn. Mvg,Robrecht
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.