Skip to main content

TV gids klopt niet

Ik vraag me af of er nog mensen zijn die er zich aan ergeren dat de tv gids niet klopt en dan vooral niet in de ochtend. Ik geef 1 vb. Je ziet vaak op VT4 geen uitzending maar dan loopt er op datzelfde moment wel een serie. Ook komt het heel vaak voor dat er verkeerde tijden aan gegeven zijn. Heel vervelend, zeker wanneer je echt iets wil bekijken.
This topic has been closed for comments

38 reacties

Elsa
  • 156 reacties
  • 17 april 2016
Als je hier zoekt op het forum naar "TV gids" dan zal je opmerken dat er heel veel topics gestart geweest zijn om te melden dat die niet klopt.
Deze wordt 3 maal per dag geüpdatet op je decoder 's morgens, 's middags en 's avonds.
Het kan ook gebeuren dat de update op je decoder niet goed verlopen is en kan je in dat geval deze gids aanpassen door even de decoder zonder spanning te zetten en dan hem weer laten opstarten (duurt enkele minuten)
Maar als de gids hier ook niet klopt
-> http://www.proximustv.be/nl/televisie/tv-gids
Dan heeft het ook geen zin van je decoder even spanningsloos te zetten.

Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 92 reacties
  • 18 april 2016
Gisteren stond er toch wel een rare miskleun in voor 13th street: er stond ineens een aflevering van Criminal Minds geprogrammeerd, een serie die noch van ver of van dichtbij iets met 13th street de maken heeft.
Dus gingen we eens kijken. Er werd een aflevering van Murder she wrote uitgezonden. Verbazing alom hier. Wat was er nu gebeurd,? Beide afleveringen, dus zowel van CM als MSW hadden als titel: 'If the shoe fits'.
We hebben er maar eens mee gelachen, maar erg professioneel is het allemaal niet.
Het is al beter met de TV Gids, maar er is zeker nog ruimte voor verbetering.

Elsa
  • 156 reacties
  • 18 april 2016
Zolang Belgacom/proximus-TV al bestaat, zolang al komen er klachten over de TV Gids blijkbaar geen gemakkelijke zaak om feilloos te laten werken, vroeger was het ook meer het aanpassen op de decoder dat af en toe fout liep en men dan zelf eens de decoder moest heropstarten, maar dit is precies toch veel minder het geval tegenwoordig, ik heb het zelf niet meer voor.

Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 92 reacties
  • 18 april 2016
Dat er veranderingen in de planning gebeuren, daar kan ik inkomen en dat wordt door die updates al veel beter opgevangen, maar een serie 'inplanten' (met acteurs en al), die niets met die zender te maken heeft, dat moet je toch maar doen.:?

Elsa
  • 156 reacties
  • 18 april 2016
Ik denk dat het overal een beetje het zelfde probleem geworden is, alles wordt tegenwoordig in onderaanneming uitbesteed.
je ziet bv ook heel goed het verschil als er werken moeten gebeuren door firma's, als de baas ook meewerkt tov deze firma's waar dit niet het geval is.

Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 92 reacties
  • 18 april 2016
Die firma dan toch nog maar even tot de orde roepen!

Elsa
  • 156 reacties
  • 18 april 2016
Daar wordt je alleen maar hees van al dat roepen denk ik 🙂

Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 92 reacties
  • 18 april 2016
Bah, ik moet niet roepen en voor de centen die zo'n firma krijgt mag Proximus gerust eens heel hard roepen, als ze er een zootje van maken.

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 130 reacties
  • 18 april 2016
Ik had in mijn topic over de V4 interface verleden week ook zijdelings (eigenlijk "off topic") geeld dat er in de TV-gids voor deze week vanalles fout stond, in dit geval voor Eén, waar voor vandaag en morgen nog "de 12e macht" stond geprogrammeerd, waarvan de finale al verleden donderdag was en dat vanaf vandaag vervangen wordt door "Van Gils en Gasten". Ook voor woensdag stond er nog "Een Kwestie van Geluk", waarvan het verleden woensdag de laatste aflevering was, en het nu overmorgen het nieuwe programma "Over Eten" is met Kobe Ilsen en Danira Boukhris. Men reageerde dat ze het zouden doorgeven, en zaterdag stond alles dan toch juist. Dit is vooral vervelend als je series programmeert, omdat dat dan in de planninglijst ook allemaal verkeerd staat. Wie daar allemaal de schuld van is, kan ik niet beoordelen, maar duidelijk kunnen ze van Px uit toch om een correctie vragen. Het is dus zeker niet nutteloos het hier allemaal te melden, maar dan wél in detail, en niet in het algemeen.

patrick
  • Motivator
  • 16 reacties
  • 18 april 2016
Vraagje aan Sinjoor weet dat je ook Telenet hebt hoe zit het daar met de tv gids is die wel update?

Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 92 reacties
  • 18 april 2016
Wel, voor het ogenblik staat er op Vier, waar TS het over heeft denk ik, een programma in de TV Gids: Puur Oosters, maar krijgt men een uitzending van Teleshopping te zien.:(

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 130 reacties
  • 18 april 2016
patrick schreef:
Vraagje aan Sinjoor weet dat je ook Telenet hebt hoe zit het daar met de tv gids is die wel update?

Die was wél correct voor de door mij opgegeven programma's (ik had het daarom al dubbel geprogrammeerd). Die wordt ook sneller geüpdate als er onverwachte programmaveranderingen zijn maar ok niet "instant" natuurlijk. Die hebben blijkbaar een betere "onderaannemer"...

Elsa
  • 156 reacties
  • 18 april 2016
op den duur gaat een mens nog moeten denken dat ze onderling een akkoordje hebben om te zorgen dat bij de één dit en bij de andere dat beter is en je zo beide in huis neemt zoals u onder ander hé Sinjoor 😉

Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 92 reacties
  • 18 april 2016
En inderdaad, zoals TS zei: op Vier op dit ogenblik in de TV Gids : geen uitzending, in werkelijkheid:NCIS wat in de TV Gids dan weer voor 12u08 geprogrammeerd staat. :?
Of misleidt Vier soms zijn kijkers? :?:?:?

Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 92 reacties
  • 18 april 2016
Opnieuw op Vier: om 13u16: The mentalist is al begonnen terwijl er in de TV Gids nog Geen uitzending staat.

Elsa
  • 156 reacties
  • 18 april 2016
Is dit ook verkeerd op de online Tv-gids of alleen op de decoder.

Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 92 reacties
  • 18 april 2016
Zowel op de decoder, als via www.proximustv.be/nl/televisie/tv-gids als via de apps.

Ik ben dan maar eens naar de site van VIER/ TV Gids gegaan en daar staan dus de juiste uitzendtijden.

www.vier.be/tvgids

maar daar heb je natuurlijks niks aan als je, zoals TS, iets wil opnemen

Elsa
  • 156 reacties
  • 18 april 2016
Dan moet Prox inderdaad hun Tv-gids leverancier eens goed aan de oren trekken of dezelfde nemen van TN ;-)
NB: ik denk dat dit een full time job gaat worden om al de fouten in de Tv-gids te rapporteren ‼

Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 92 reacties
  • 18 april 2016
Voor het ogenblik zit ik nog met een verzwikte enkel, dus kan ik dat eens doen, in het algemeen belang. ;-))))

Elsa
  • 156 reacties
  • 18 april 2016
Oei, hopelijk niet te erg en komt het weer vlug in orde.

Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 92 reacties
  • 18 april 2016
Niks te ergs, dank u.
Ik denk dat het die TV Gids firma straks nog gaat spijten dat het geen 10 verstuikte vingers zijn! 😃

patrick
  • Motivator
  • 16 reacties
  • 19 april 2016
En kan er al iemand van de medewerkers ons vertellen als die firma die als onder aanneming werkt betreffende de tv gids al op de vingers getikt is geweest betreffende hun job die ze niet goed doen?

Na maanden klachten over die tv gids persoonlijk had die firma van mij al maanden terug hun C4 gehad.
update date blijven kunnen jullie collega's wel en die firma niet.

En PX krijgen wij hier uitleg erover?
Wat zijn de stappen dat jullie hebben ondernomen om dit op te lossen.

Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 92 reacties
  • 20 april 2016
Voor vandaag lijkt de TV Gids voor de ochtendprogramma's op Vier te kloppen, voor morgen weer niet en voor vrijdag dan weer wel. Toch raar allemaal.
Als ik naar de TV Gids kijk van De Morgen en ook naar die van De Gazet van Antwerpen bv., komt die wel overeen met het programmaschema van Vier, het is dus mogelijk de 'correcte' informatie te krijgen/geven.
Het is wel niet de TV Gids voor de avond, maar zou het nu zo moeilijk zijn om dat in orde te krijgen voor die 'ochtendkijkers' of voor diegenen, zoals TS, die iets willen opnemen?

patrick
  • Motivator
  • 16 reacties
  • 20 april 2016
Heb mooi gedichtje gevonden op internet en beetje aangepast in de hoop dat PX ons eens eerlijk de uitleg geeft waar het spaak loopt.

Mijn TV

Mooiste meisje van de klas,
Deze boerin zoekt een man.
Een man die de hond bijt,
Een man die de mol zoekt als het even kan.

Iemand die er voor haar is in goede en in slecht tijden,
Jammer dat hij niet kan klussen.
Zijn hobby wordt hem ook iets te mooi,
Ergens in de hooiberg zit de juiste tv gids er wel tussen.

Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 92 reacties
  • 9 mei 2016
Helaas, helaas, het wordt een plaat die blijft hangen: vanavond klopte de TV-Gids voor VIER op de decoder en online weer van geen kanten. Op de app ben ik niet meer gaan kijken, want ik had er genoeg van. Deze avond zomaar eventjes een gemiddelde discrepantie tussen de daar geprogrammeerde uitzendtijden en de echte uitzendtijden (te vinden op de site van Vier, maar ook in De Morgen) van DERTIG minuten ???? Hoe is dat te verklaren?
En dan beklagen klanten zich op dit forum dat ze bij het bekijken van een programma via TV Replay (gratis) zolang op 'het einde' van een vorig programma moeten kijken. Het zou mij verwonderen dat ze tenminste nog het einde van hun 'herbekeken' programma halen. Waarschijnlijk niet.
Gelukkig is Vier niet MIJN favoriete zender en heb ik al grijs haar, maar aan de VIER kijkers: mijn innige deelneming.

Het kan gebeuren dat programma's uitlopen (de Franstaligen hebben daar een handje van weg), maar dit heeft daar niks meer mee te maken.