TV gids

  • 11 January 2015
  • 13 reacties
  • 1324 Bekeken

Sinds deze middag werkt onze TV gids niet meer. Krijgen alleen h blauwe scherm..

13 reacties

probeer al eens met de netstekker van je decoder even uit te trekken en dan terug laten opstarten.
Ter verder info: ▬► bij decoder problemen ◄▬
Je ben niet alleen hoor :-))))))))


Proximus is nog niet in staat om online een correcte tv-gids weer te geven, weekbladen kunnen dit wel 🙂 Droevig

Je ben niet alleen hoor :-))))))))



En samen staan we sterk zeggen ze nochtans knipoog


patrick . : De tv gids wordt dagelijks geupdate en doorgestuurd door de zenders naar Proximus. Deze verkregen informatie wordt dan gepusht naar de decoders.Soms loopt een decoder vast waardoor die de update van de tvgids niet kreeg, netstekker eens uitrekken en terug laten opstarten forceert de decoder een manuele update te doen. Weekbladen ( drukwerk) kan je dus niet vergelijken met een software update. mvg Sabine
Thx voor de antwoorden maar ik vind het niet logisch dat je als klant dagelijks de stekker moet uittrekken en dat de tv gids nog niet klopt.


Persoonlijk ben ik verslaaf aan discovery Chanel en daar klopt de tv Gids volledig niet.
Reputatie 2
Badge

Weekbladen ( drukwerk) kan je dus niet vergelijken met een software update. mvg Sabine



Inderdaad je zou verwachten dat software updates veel beter up to date zijn dan weekbladen.
Zelf al is die software update in orde, dan mag die nog niet vastlopen in de decoder, want dan moet je hem toch effen rebooten !


We zijn bijlange nog niet toe aan de nieuwe patatjes ;-)


En nog een bijkomend probleem de zenders sturen de TV updates door naar Proximus , dus Proximus kan de fout op de zenders steken en omgekeerd zeggen de zenders dat de fout bij proximus gebeurt , dus wie liegt er nu eigenlijk!
Reputatie 6
Badge +2
Aangezien ik zowel bij Proximus als bij Telenet zit kan ik gemakkelijk de 2 TV gidsen vergelijken en kan ik dan zien of de fout bij Proximus, Telenet of bij de zenders ligt.
En waar zit de fout dan volgens u of is het gewoon afwisselend en eigenlijk bij iedereen !!
Reputatie 7
Badge +1
Bij plotse aanpassingen (programmawijzigingen) is soms Telenet soms Proximus sneller. Maar héél kort op de bal spelen schijnt toch moeilijk....
Natuurlijk moet je nog onderscheid maken tussen het niet correct zijn van de Tv-Gids en het niet correct weergegeven worden door vastlopen van softw in decoder. Want als de TV Gids correct geüpdatet werd en gepusht op de decoder die vastloopt dan is de TV Gids wel correct maar moet je eerst de stekker effen uittrekken, dit zijn twee verschillende fouten in feite waarbij de één met de andere niks te maken heeft.
Reputatie 7
Badge +6
Voor het vastlopen van de TV-gids zit er niet veel anders op dan de hierboven vermelde raadgevingen te volgen.


Wat de programmagids van Discovery, vooral ID (Investigation Discovery) betreft, kan ik je het volgende zeggen: wekenlang hebben we de programmatie gekregen van ID Europe/UK en niet ID NL, wat we hier in België te zien krijgen. Dat is wel niet de schuld van Proximus, want toen ik even bij de TV gids van Telenet ging piepen, stond daar hetzelfde. Volgens mij hebben ze die foute TVgids dus doorgekregen van de zender.Ik ben dan gaan kijken op de site van Discovery NL naar hun programmatie voor ID ... en daar zaten grote gaten in. Waarom? Wisten ze zelf niet wat ze gingen uitzenden???frons Raadsel.


Sinds een paar dagen klopt de TV Gids wel weer, dus als het blauw van je scherm is verdwenen, hopelijk na een reboot, zou het weer moeten kloppen ... voor ... euh ... mysterie. Het is blijkbaar niet voor niks een zender waar geheimen en onderzoek (investigation) centraal staan.duivel

Reageer