Beantwoord

TV gaat vanzelf aan

  • 4 February 2016
  • 9 reacties
  • 10862 Bekeken

Sedert enkele weken gaat de tv vanzelf aan samen met de decoder.
Meestal is dit rond de klok van 15.30 u.
Vroeger nooit geen probleem gehad, nu met het laatste model ( V5 ) wel.
Wat moet ik doen met die vervelende situatie ?
icon

Beste antwoord door Techno Turlinckx 4 February 2016, 09:07

Bekijk origineel

9 reacties

Zet je uw decoder in standby (druk je op de afstandsbediening op de decoder knop rechts boven) als je uw TV afzet en decoder afzet 's avonds.
Als je dit nog voorhebt als je zowel de decoder als de tv in standby zet , dan moet je in je instellingen van je decoder de setting voor HDMI detectie uitvinken.
Menu/Instellingen/systeem/beeld/"automatische hdmi selectie" op 'neen' zetten
Reputatie 3
Badge +1
Dit heeft te maken met een nieuwe optie voor NTE. Dit biedt de mogelijkheid aan om de bron voor sommige televisies automatisch te veranderen waardoor ze onmiddellijk het beeld te zien krijgen die wordt doorgestuurd vanuit de decoder.
Als je uw televisie in standby zet en de decoder laat aanstaan, zal door een reboot van de decoder of een update die ’s nachts wordt uitgevoerd, de televisie automatisch terug aanzetten.

De ideale oplossing hiervoor is uw decoder ook in standby te zetten wanneer je de televisie uitzet.
⇒ Dit zal minder elektriciteit vebruiken, de decoder zal geen bandbreedte gebruiken en de elektronische componenten zullen kunnen afkoelen in plaats van altijd gebruikt te worden. Dit zal de levensduur van het toestel verlengen.
⇒ Door hem in standby te zetten zal het cache geheugen verwijderd worden en zal de decoder, dag na dag, efficiënter zijn.

Een ander oplossing is de optie uitschakelen via de instellingen van de decoder : Instellingen -> Systeem -> Beeld - Automatische HDMI selectie -> Neen -> Bevestigen


Ik hoop dat ik u met deze info wat kunnen helpen heb.

Met vriendelijke groeten
Techno Turlinckx
Reputatie 2
Badge
Inderdaad die uitgebreide uitleg heeft Bram "Proximus community manager" ook hier al op het forum gepost,
Die aanduiding als beste antwoord komt duidellijk niet altijd van de TS :))))
Wat mij vooral interesseert en graag eens zou van Patrick te weten komen is of hij zijn decoder in standby zet als hij dat voor heeft, want dit is uit getuigenissen van vele anderen nog niet duidelijk dat dit allen voorvalt als je decoder niet in standby staat zoals Bram de PCM hier inderdaad ooit gepost heeft, maar het ook voorvalt als je hem in standby gezet hebt, en zoals PX medewerkers ook al op Facebook gezet hebben dat het om een bug gaat !?
'k ben benieuwd 😉
Bedankt voor de snelle interventie.
@ Patrick_0192

zette je de decoder op standby of niet ? want is interessant om weten.
Ik heb de instellingen van de decoder gewijzigd zoals aangegeven hierboven.
Ik denk dat het ook voorvalt als hij in standby staat maar ben er niet helemaal zeker van omdat hij in een gesloten kast staat.
Het is soms moeilijk om te zien of hij effectief af staat daar we hem niet zien.
Ik zal het eventjes opvolgen nu.
Bedankt voor de feedback, , als je de instellingen veranderd hebt in de decoder dus op neen gezet, dan zal de tv niet meer mogen aangaan zelf ook niet als hij niet in standby staat.
Nog ter informatie: eigenlijk zou het beter zijn moest men het zelfde in de Proximus decoders voorzien zoals hier ═►CEC

Reageer