Skip to main content

TV én internet via stopcontact

Beste allen,

Kan je zowel het internetsignaal als het TV signaal van de bbox via het stopcontact doorsturen doorheen je huis?

Momenteel stuur ik enkel het internetsignaal door, maar ik zou ook graag het TV signaal verder krijgen. Aangezien kabels trekken geen optie is, dacht ik aan de oplossing via het stopcontact. Maar kan dit samen met het internet signaal?

Er zitten immers afzonderlijke uitgangen op m'n bbox voor internet en TV (twee voor elks)

Bedoeling is uiteraard dat beide signalen samen actief kunnen zijn.

Alvast bedankt,

Peter
This topic has been closed for comments

15 reacties

Elsa
  • 156 reacties
  • 9 augustus 2015
Als je de bbox2 in full routed mode zet zal zowel het internet signaal als het TV signaal via de (devolo's) plc's over het stopcontact verstuurt worden.

Elsa
  • 156 reacties
  • 9 augustus 2015
uitleg hoe bbox2 in full routed mode kan gezet worden vind je hier door te surfen naar ▬►box2 fullrouted mode

Elsa
  • 156 reacties
  • 9 augustus 2015
Nu ga ik je wel erbij zeggen dat je daar op voorhand nooit honderd procent zeker kunt van zijn op voorhand dat dit goed zal werken hangt van de locale situatie af van je elektriciteitsnet, storingen die erop zitten enz.....zie ook ▬►plc stoorbronnen en daar als je naar beneden scrolt vind je ook wat schema's met devolo's

Elsa
  • 156 reacties
  • 9 augustus 2015
je kan ook in bridged mode blijven werken (wat de default mode is bij de bbox2) maar dan heb 2 paar devolo's nodig , één paar aangesloten aan je TV uitgang van de bbox2 en een ander paar aan de INTERNET uitgang van de bbox2

Elsa
  • 156 reacties
  • 9 augustus 2015
zie ook ▬► http://www.proximus.be/nl/id_cr_connecttv/particulieren/onze-producten/packs/apparatuur.html#/43c07cec-90bd-4f00-9337-e68457f85707" target="_blank en klik daar op de horizontale balk bovenaan op draadloos

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 9 augustus 2015
Hartelijk dank voor de feedback!

Ik was van plan om sowieso een ander paar devolo's te gebruiken voor het TV net.

Is dat veiliger/stabieler?

Alvast bedankt,

Peter

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 9 augustus 2015
Maar als ik de bbox in 'full routed' zet, kan ik dan bv met één kabel van devolo naar m'n pc daar zowel het internetsignaal als de iptv mee binnenhalen?

Alvast bedankt,

Peter

Elsa
  • 156 reacties
  • 9 augustus 2015
Naar aanleiding van reacties van personen die al wat praktische ervaring opgedaan hebben zou een paar aparte devolo's stabieler werken, maar het blijft nog altijd niet te voorspellen op voorhand, dus pas als je uitgetest heb ben je zeker!

Ter info geef ik je nog een voorbeeld mee als je werkt met een plc adapter wifi extender

Elsa
  • 156 reacties
  • 9 augustus 2015
en hoe je deze kunt instellen vindt je hier ▬► http://forum.proximus.be/files/9210389d00/wifi-extender.pdf" target="_blank

Elsa
  • 156 reacties
  • 9 augustus 2015
als je in full routed mode werkt en één paar plc's dan heb je op het einde nog een switch nodig omdat een gewone devolo plc adapter maar één ethernet uitgang heeft en met een switch daarachter kan je dan op je switch zowel een decoder als een pc aansluiten, maar dan is het beter van met een wifi extender te werken zoals het schema hierboven waar je drie ethernet poorten en nog wifi hebt ook

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 130 reacties
  • 10 augustus 2015
Er zijn inderdaad 2 TV- en 2 internetpoorten op een b-box2. Die staat tegenwoordig voor Netflix op full routed ingesteld, maar als je dat niet gebruikt of er geen behofte aan hebt dit via de decoder af te spelen (loopt nl; over het internet), kan je die rustig terug in bridged mode zetten. Ik heb ervaring met PLC-adapters voor het TV-signaal en ben daar best wel tevreden over. Als je echter zowel het TV-signaal als het internetsignaal over hetzelfde paar PLC's wilt sturen (wat trouwens door Belgacom vroeger afgeraden werd) moet je de b-box in full routed laten staan. Over mogelijke storingen heeft Elsa al voldoende info gegeven. Als ervaringsdeskundige kan ik hiermee slechts haar info bevestigen.

Elsa
  • 156 reacties
  • 10 augustus 2015
Inderdaad PlC's kunnen niet goed weg met verschillende streams en daarom zou het kunnen dat bij veel internetverkeer over de aangesloten pc's/laptops, dat je af en toe storing krijgt in beeld van je TV.

Dan heb je nog erbij dat de bbox2 in full routed mode ook af en toe zou kunnen problemen geven omdat zijn processorkracht en geheugen aan de lage kant ligt ! daarvoor is de bbox3 beter geschikt.

Dus als besluit, je kan maar zeker zijn dat het voor u goed werkt als je het in de realiteit eerst voldoende tijd uitprobeert, daarom zijn er die klagen dat ze problemen hebben en anderen hebben dan weer geen problemen met degelijke opstelling!

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 130 reacties
  • 11 augustus 2015
Zijn de b-box3-problemen nu al allemaal opgelost? Mij interesseert enkel de Wifi-n mogelijkheid, alhoewel dat voor een tablet of smartphone nu niet zoveel uitmaakt. Enfin hij neemt wat minder plaats in denk ik, en je kan hem rechtop zetten.

Elsa
  • 156 reacties
  • 11 augustus 2015
alle bugs zijn er niet uit maar wel de meeste, voor gewone gebruikers zoals ik trouwens zal er geen probleem zijn.

Minder plaats neemt die zeker niet in, de v5 mini decoder is zelf kleiner als je surft naar : bbox3 modem specificaties dan zie je daar o.a. de afmetingen staan.

Elsa
  • 156 reacties
  • 11 augustus 2015
Een bug die er ook blijkbaar al uit is, is dat de apparaten die op 5GHz wifi en deze op 2.4GHz wifi aangesloten waren, elkaar niet zagen

Maar ik kan ze ook zomaar niet allemaal vanbuiten opzeggen, die opgelost zijn en welke er nog overblijven.