Vraag

TV en internet valt regelmatig uit

  • 26 March 2017
  • 5 reacties
  • 882 Bekeken

Deze week viel mijn WiFi regelmatig uit. Vanavond zie ik vooral onderbroken beeld ( nu even gewoon). Ik startte de modem en de decoder al verschillende malen terug op. Kan ik nog iets anders doen?

5 reacties

Op het moment dat je beeld onderbreekt is dit langdurig of maar kort.
Het beeld was constant onderbroken. Ik bedoel: flikkerende beelden en geluiden waar je niets uit kon opmaken.
Nu heb ik terug normaal beeld.
Het zou kunnen dat het de bbox3 is, maar dan zou het beter eens gecontroleerd worden door iemand van proximus zodat ze kunnen nakijken op fouten/onderbrekeingen op je lijn .
Dit zullen ze morgen kunnen doen of je kan ook eventueel zelf bellen naar de helpdesk 080022800.

-> Is je decoder rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan de bbox3?
want als je draadloze oplossingen staan hebt tussen decoder en bbox3 dan kunnen die ook de oorzaak zijn van tv onderbrekingen.
-> Vallen de onderbrekingen op tv en wifi uitval op het zelfde tijdstip voor, want wifi uitval kan een aparte zaak zijn en een andere reden hebben, zoals bvb door naburige wifi signalen of slechte ontvangst.
zie hiervoor eens op volgende pagina's:
* https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/8-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
* https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html
PS: resetten van je toestellen:
je doet het best in een welbepaalde volgorde.
- decoder zonder spanning zetten (met schakelaar achteraan of netstekker uittrekken)
- B-box zonder spanning zetten na 5 seconden terug opzetten nadat die volledig opgestart is
(DSL lichtje continu oplicht)
- indien er draadloze oplossingen tussen decoder en bbox staan, dan vooraleer de bbox terug onder spanning te zetten, eerst deze draadloze toestellen eens uit het stopcontact trekken en terugsteken en wacht best enkele minuten tot ze terug stabiel werken.
- dan decoder terug onder spanning zetten.

Reageer