TV decoder aansluiten op computer via Windows Media Center

  • 22 July 2012
  • 9 reacties
  • 1540 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Beste forumleden, graag zou ik de tv decoder (v4) aansluiten op de TV-tuner van mijn PC met WIN 7.

Via de Wizard van het Windows media centrum (WMC) allerlei instellingen, zoals de voorkeur geven aan de keuze satelliet/kabel, vervolgens set top box.
Dit werkt perfect en de zenders (met digitaal beeld) zijn allemaal te zien in het voorbeeldvenster van de Wizard. De zenderwisseling vindt plaats met de afstandsbediening van de decoder.
Echter, nu komt de laatste stap van de Wizard met de melding: "Infrarood hardware niet gevonden", wordt niet door Windows Media Center gedetecteerd". Vervolgens werkt deze configuratie niet omdat de afstandsbediening van Windows Media Center niet kan communiceren met de BC decoder via een infrarood verbinding. Let wel: de infraroodverbinding tussen Windows Media Center en de afstandsbediening werkt perfect.

Na een Google zoektocht kom ik overwegend tegen dat ik een infrarood draad dien aan te sluiten op de ontvanger van het infrarood kastje.

Geprobeerd de afstandsbediening van de BC decoder te laten zoeken (1 + 3 tegelijk ingedrukt, dan op het opgelichte knopje van TV ingedrukt houden en na enkele minuten afgesloten met TV mode + digital tv), helaas, niets werkt.

Iemand die weet welke IR kabel met 2 stekers/ontvangers te kopen en waar deze kabeltjes dan aan te sluiten. WMC werkt perfect met TN anaologe tv.


9 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Kan je niet gewoon met een HDMI-kabel werken zoals met een TV?
Reputatie 1
Badge
Helaas gaat dit niet. De HDMI uitgang dient om de computer via de PC monitor te verbinden. De decoder is verbonden d.m.v. tulip stekers video uitgang/ingang.
Ik ken er niks van maar waarvoor heb je infrarood nodig ?

groetjes, Elsa
Reputatie 1
Badge
Sorry, ik verwarde HDMI voor DVI. Mijn PC beschikt dus niet over een HDMI ingang, wel de DVI, dewelke in gebruik is voor mijn monitor. Een scart ingang heb ik wel maar dat werkt niet.

Ik heb wel enig gedacht wat voor soort IR kabel ik nodig heb (al weet ik nog niet waar deze te kopen) een duo kabel die 2 infrarood signalen kan samenvoegen. Alleen, waar dien ik deze aan te sluiten op o.a de BC decoder. In de beschrijving van de decoder staat er ook niets over geschreven.
Reputatie 1
Badge
Elsa, Windows Media Center heeft inderdaad infrarood (afstandbediening). Bij gebruik van de 'set top box' dien je over een bepaald soort kabel te beschikken, een IR kabel, in het Engels een IR Blaster. Na gezoek via Google blijkt dit een gekend probleem te zijn voor gebruik van het WMC in combinatie van een set top box. Heden ten dage zijn er zoveel mensen die hun TV signaal op de computer ontvangen. Ik gebruik dit op de achtergrond. Komt er iets op TV dan schakel ik over naar het Media Center om dat TV scherm dan op de voorgrond te hebben. Zoals geschreven, dit heeft jaren lang prima gewerkt via analoog TV signaal.
Sorry als ik domme vragen stel
maar hoe is je pc verbonden aan je decoder of anders gezegd hoe komt het video signaal van de decoder op je PC terecht?

Elsa
Reputatie 1
Badge
Volgens mij bestaan er geen domme vragen!

De decoder is via Tulip stekers verbonden. Ik heb scart op de PC maar dat blijkt niet te werken. TV sgnaal komt toe op de PC tot bijna het einde van het instellen van de decoder in het 'media center' (te zien in een klein schermpje), kan van kanaal veranderen met de BC afstandsbediening maar dan de volgende stap komt er dat mijn IR signaal niet ontvangen en is het einde verhaal. Tussendoor dien ik de afstandsbediening te synchroniseren maar dat werkt dus niet.
Het is toch dit niet hé wat je zoekt

Uitleg over IR8 marmitek klik ☞http://youtu.be/l6W53kx85yo" rel="nofollow
Reputatie 1
Badge
Jammer genoeg niet maar toch goed gevonden. Het is wel iets soortgelijkend. Bij de decoder en mijn PC zijn de IR ontvangers niet te zien. Tegenwoordig zijn die ingebouwd. Hetgeen ik gevonden heb op de Microsoft site is een twee stekerige kabel met een 1 of meerdere(?) IR ontvanger(s) nodig.

Reageer