Beste forumleden, graag zou ik de tv decoder (v4) aansluiten op de TV-tuner van mijn PC met WIN 7.
Via de Wizard van het Windows media centrum (WMC) allerlei instellingen, zoals de voorkeur geven aan de keuze satelliet/kabel, vervolgens set top box.
Dit werkt perfect en de zenders (met digitaal beeld) zijn allemaal te zien in het voorbeeldvenster van de Wizard. De zenderwisseling vindt plaats met de afstandsbediening van de decoder.
Echter, nu komt de laatste stap van de Wizard met de melding: "Infrarood hardware niet gevonden", wordt niet door Windows Media Center gedetecteerd". Vervolgens werkt deze configuratie niet omdat de afstandsbediening van Windows Media Center niet kan communiceren met de BC decoder via een infrarood verbinding. Let wel: de infraroodverbinding tussen Windows Media Center en de afstandsbediening werkt perfect.
Na een Google zoektocht kom ik overwegend tegen dat ik een infrarood draad dien aan te sluiten op de ontvanger van het infrarood kastje.
Geprobeerd de afstandsbediening van de BC decoder te laten zoeken (1 + 3 tegelijk ingedrukt, dan op het opgelichte knopje van TV ingedrukt houden en na enkele minuten afgesloten met TV mode + digital tv), helaas, niets werkt.
Iemand die weet welke IR kabel met 2 stekers/ontvangers te kopen en waar deze kabeltjes dan aan te sluiten. WMC werkt perfect met TN anaologe tv.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.