TV bijplaatsen

  • 19 March 2014
  • 8 reacties
  • 625 Bekeken


Op de website van Belgacom gezocht naar apparatuur om boven een TV bij te plaatsen, ik geraak er niet wijs uit al die verschillende mogelijkheden: draadloos, via elektriciteitsnet, enz... Wat is nu de beste methode en welke apparatuur heb ik nodig? Sorry, ben geen van de slimste maar wil geen problemen achteraf met de verkeerde apparatuur.

8 reacties

Beste Jean,
U wil dus een 2de tv toestel op Belgacom tv aansluiten.
U beschikt over een b-box2 waarop reeds 1 tv aangesloten is.
Hier gaat niets aan veranderen aangezien deze al werkt.
Voor de bijkomende tv heeft u een 2de decoder nodig die u kan aankopen of huren. Aangezien u de eerste decoder huurt, krijgt u de 2de aan de helft van de prijs (4 euro/maand ipv 8 euro/maand) indien u deze ook gaat huren.
Deze 2de decoder moet ook verbinding hebben met de b-box2. Dit kan via een bijgeleverde kabel, of u kunt de kabel tussen de modem en de decoder vervangen door een onzichtbare oplossing.
Als onzichtbare oplossing zijn er 2 mogelijkheden :
- Onze ethernetadapter ( apparatuur om de decoder te verbinden met de modem via het elektriciteitsnetwerk).
- Onze Wi-fi-bridge (draadloze oplossing die het digitale tv-signaal van uw modem naar uw decooder stuurt via het wifi-netwerk in uw woning).
In beide gevallen heeft u met uw b-box2 een duo set (zender en ontvanger) nodig.
Dus concreet in uw geval kiest u voor ofwel een duo- set ethernetadapters of een duo-set Wi-fi bridges en huurt of koopt u een bijkomende decoder.
Ik zie echter dat u een bestelling gedaan heeft van 2 duo-sets ethernetadapters en 1 enkele WI-fi bridge (voor enkel een 2de tv toestel aan te sluiten is 1 duo-set voldoende).
De levering van uw bestelling is voor 24/03/2014 voorzien.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Beste Elsa,
Uw schema is juist.
Bij een b-box3 is de zender voor een Wi-fi bridge ingebouwd. Dus heeft men enkel een ontvanger nodig.
De Wi-fi bridge is draadloos en dus onderhevig aan omgevingsfactoren (afstand, dikte muren,...).
Bij de ethernetadapters (devolo) wordt er een bekabelde verbinding via het elektriciteitsnetwerk gemaakt.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Reputatie 7
Badge +1


Vind ik inderdaad ook raar. Alsof die Wifi-bridges met een b-box2 niet zouden werken. Ik heb een aantal jaren met 2 Ruckus-adapters, die ik 2 jaar gelden door 2 Devolo's vervangen heb (niet omdat de Ruckusadapters niet meer werkten, maar omdat die minder zichtbaar zijn of plaats innemen). Ik kan wél begrijpen dat ze de WIfi-bnidge oplossing promoten in combinatie met de b-box3 omdat daar al een Wifibridge zender ingebouwd is en je dan maar één ontvanger moet bijkopen. Maar Voorzien ze dan op korte termijn alle b-box2-modems te vervangen? of is dit al een lange termijn visie? De mijne mogen ze (gratis) vervangen, want die is al 5 jaar oud, maar anderzijds werkt die nog perfect, dus hoeft het nog niet écht, en mijn Devolo's werken toch correct.

Beste sinjoor74,
De Wi-fi bridge werkt ook op een b-box2.
met vriendelijke groeten,
Eva
Beste Elsa,
Is volledig correct.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Beste Jean,
Als Belgacom medewerker kan ik zien wat u heeft.
De levering die voorzien is op 24/03/2014 kan ik helaas niet meer annuleren.
Als taxipost langskomt, dan neemt u deze bestelling best niet aan.
Wil u dat ik u de juiste toestellen toestuur of bent u in de mogelijkheid om naar een Belgacom winkel te gaan zodat u de toestellen meekrijgt?
Met vriendelijke groeten,
Eva
Beste Jean,
De levering van 24/03/2014 moet u weigeren.
De correcte toestellen worden op 27/03/2014 ook via taxipost geleverd.
Ik heb het nodige gedaan.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Beste Elsa,
Is nogmaals correct.
Er wordt 1 duo set ethernetadapters geleverd en een V5 decoder (in huur).
Met vriendelijke groeten,
Eva

Reageer