Skip to main content

TV bijplaatsen

Op de website van Belgacom gezocht naar apparatuur om boven een TV bij te plaatsen, ik geraak er niet wijs uit al die verschillende mogelijkheden: draadloos, via elektriciteitsnet, enz... Wat is nu de beste methode en welke apparatuur heb ik nodig? Sorry, ben geen van de slimste maar wil geen problemen achteraf met de verkeerde apparatuur.

8 reacties

• 0 reacties
  • 21 maart 2014
Beste Jean,
U wil dus een 2de tv toestel op Belgacom tv aansluiten.
U beschikt over een b-box2 waarop reeds 1 tv aangesloten is.
Hier gaat niets aan veranderen aangezien deze al werkt.
Voor de bijkomende tv heeft u een 2de decoder nodig die u kan aankopen of huren. Aangezien u de eerste decoder huurt, krijgt u de 2de aan de helft van de prijs (4 euro/maand ipv 8 euro/maand) indien u deze ook gaat huren.
Deze 2de decoder moet ook verbinding hebben met de b-box2. Dit kan via een bijgeleverde kabel, of u kunt de kabel tussen de modem en de decoder vervangen door een onzichtbare oplossing.
Als onzichtbare oplossing zijn er 2 mogelijkheden :
- Onze ethernetadapter ( apparatuur om de decoder te verbinden met de modem via het elektriciteitsnetwerk).
- Onze Wi-fi-bridge (draadloze oplossing die het digitale tv-signaal van uw modem naar uw decooder stuurt via het wifi-netwerk in uw woning).
In beide gevallen heeft u met uw b-box2 een duo set (zender en ontvanger) nodig.
Dus concreet in uw geval kiest u voor ofwel een duo- set ethernetadapters of een duo-set Wi-fi bridges en huurt of koopt u een bijkomende decoder.
Ik zie echter dat u een bestelling gedaan heeft van 2 duo-sets ethernetadapters en 1 enkele WI-fi bridge (voor enkel een 2de tv toestel aan te sluiten is 1 duo-set voldoende).
De levering van uw bestelling is voor 24/03/2014 voorzien.
Met vriendelijke groeten,
Eva

• 0 reacties
  • 21 maart 2014
Beste Elsa,
Uw schema is juist.
Bij een b-box3 is de zender voor een Wi-fi bridge ingebouwd. Dus heeft men enkel een ontvanger nodig.
De Wi-fi bridge is draadloos en dus onderhevig aan omgevingsfactoren (afstand, dikte muren,...).
Bij de ethernetadapters (devolo) wordt er een bekabelde verbinding via het elektriciteitsnetwerk gemaakt.
Eva

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 21 maart 2014

Vind ik inderdaad ook raar. Alsof die Wifi-bridges met een b-box2 niet zouden werken. Ik heb een aantal jaren met 2 Ruckus-adapters, die ik 2 jaar gelden door 2 Devolo's vervangen heb (niet omdat de Ruckusadapters niet meer werkten, maar omdat die minder zichtbaar zijn of plaats innemen). Ik kan wél begrijpen dat ze de WIfi-bnidge oplossing promoten in combinatie met de b-box3 omdat daar al een Wifibridge zender ingebouwd is en je dan maar één ontvanger moet bijkopen. Maar Voorzien ze dan op korte termijn alle b-box2-modems te vervangen? of is dit al een lange termijn visie? De mijne mogen ze (gratis) vervangen, want die is al 5 jaar oud, maar anderzijds werkt die nog perfect, dus hoeft het nog niet écht, en mijn Devolo's werken toch correct.

• 0 reacties
  • 21 maart 2014
Beste sinjoor74,
De Wi-fi bridge werkt ook op een b-box2.
met vriendelijke groeten,
Eva

• 0 reacties
  • 21 maart 2014
Beste Elsa,
Is volledig correct.
Eva

• 0 reacties
  • 21 maart 2014
Beste Jean,
Als Belgacom medewerker kan ik zien wat u heeft.
De levering die voorzien is op 24/03/2014 kan ik helaas niet meer annuleren.
Als taxipost langskomt, dan neemt u deze bestelling best niet aan.
Wil u dat ik u de juiste toestellen toestuur of bent u in de mogelijkheid om naar een Belgacom winkel te gaan zodat u de toestellen meekrijgt?
Eva

• 0 reacties
  • 21 maart 2014
Beste Jean,
De levering van 24/03/2014 moet u weigeren.
De correcte toestellen worden op 27/03/2014 ook via taxipost geleverd.
Ik heb het nodige gedaan.
Eva

• 0 reacties
  • 21 maart 2014
Beste Elsa,
Is nogmaals correct.
Er wordt 1 duo set ethernetadapters geleverd en een V5 decoder (in huur).
Eva

Reageer