TV beeld staat plotseling stil


Af en toe stopt het beeld van de TV ( ongeveer één keer per avond, gedurende enkele seconden ). We kijken meestal naar TV1 in HD. De bbox2 en decoder zijn met PLC's verbonden via het electriciteitsnet en dit volgens de voorschriften van Belgacom. Wanneer het beeld stilstaat blijven de lichtjes op de bbox2 en PLC's branden maar staan stil ( knipperen niet meer ). Ik heb alle vragen op het forum die over dit probleem handelen gelezen maar daar gaat het meer over zware storingen. Bij mij is er maar sporadisch een storing maar ze zijn daarom niet minder vervelend ( vooral mijn echtgenote begint mijn overstap van Telenet naar Belgacom TV in vraag te stellen ). Weet iemand hier raad mee of moet ik leren leven met deze storing?

16 reacties

vermoedelijk ligt het probleem bij de plc, maar 't is dan wel raar dat het huisje groen blijft branden...

ervaar je die disconnects dan ook op je vast internet of is het puur de tv dat blijft hangen?

misschien eens lijn laten testen, al valt er voor te vrezen dat de plc's de boosdoener zijn (storing tgv elektromagnetische velden edm)

mvg
Herinitiliseren van de plc vind je hier: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/13914/~/hoe-herinitialiseer-ik-mijn-plc-adapters-%28ethernetadapter-via-het.htm

Factoryreset van de decoder kan ook nooit kwaad zie op blog van ricy => http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

waarvan ik hieronder een stuk gekopieerd heb:












Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)
voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.
















groetjes,
Elsa
Sent from my laptop, Blackberries and Apples are for eating

Beste,


Ik ben dit probleem al enige tijd niet meer tegen gekomen, maar een tijd geleden was er wel een bug in het tv systeem waardoor dat de tv soms haperde. Bij sommige mensen gebeurd dit zelfs meerdere keren per avond.

Nu zelfs als de PLC huisjes groen branden, is dit nog geen garantie dat die apparaten 100% werken.

Moest het probleem blijven contacteer mij dan even dan kijk ik uw lijn is na.


Thyssen Davy,

Technicus BGC
Ik ben van BGC overgestapt naar Telenet (bijna 3 weken geleden) en heb tot nu toe geen problemen meer met errors, mislukte opnames, veel sneller bij opstarten, gebruiksvriendelijker, niks PLC (zijn nog van BGC) meer ressetten...als het zo blijft....kan ik en mijn vrouw gerust TV kijken. Bij BGC was het soms afwachten.


vg,

Pol
Pol dit kan allemaal goed zijn maar bij een collega van mij die ook bij TN zit moet ze toch ook af en toe de digicoder heropstarten,
dus veralgemenen mag je ook niet doen want ik kan voor het ogenblik echt niet klagen van BGC
al moet ik toegeven dat het in het begin dat ik bij BGC anders was maar gelukkig is dit nu voorbij.


groetjes,

Elsa
<quote>Ik ben dit probleem al enige tijd niet meer tegen gekomen, maar een tijd geleden was er wel een bug in het tv systeem waardoor dat de tv soms haperde. Bij sommige mensen gebeurd dit zelfs meerdere keren per avond</quote>


Helaas hebben wij dit nog minstens dagelijks (in Brussel). Het server log meldt: "PPPOE: Connection terminated" en zowel de TV als internet gaan op zwart, meestal voor iets minder dan een minuut. Heb box en modem al eens gerstart- is er iets anders dat ik nog kan doen?


Alvast dank,

Maarten
blijkbaar zit je met disconnects op uw lijn

u moet de technische dienst connecteren op 0800 22 800


mvg
Hallo iedereen, bedankt voor jullie hulp.

Ik heb ondertussen Belgacom gecontacteerd ( op 31 mei ) zoals verschillende forumleden me gesuggereerd hadden (o.a. Davy en Xenne ). Na het testen van de lijn ( vanuit de centrale ), kon de operator me bevestigen dat er zich storingen voordoen op mijn lijn. De technicus van Belgacom is de volgende dag langsgekomen ( op afspraak ) en heeft metingen uitgevoerd. In mijn huis heeft hij het wandkastje, en bedrading hierin, vernieuwd. Verder zit er blijkbaar verlies op de lijn, afkomstig van de bedrading straatkant. Dit zou hij nog verder nakijken, maar ik weet nog niet wanneer precies ( interventie zonder afspraak ).

Ik ben dus benieuwd naar de verdere evolutie. Ik laat iets weten zo gauw ik zeker ben dat de stroring verholpen is.

mvg,

Pierre ( alias pdecost )

Bedankt voor de feedback

groetjes,

Elsa
bedankt voor de feedback, pdecost

keep us posted

mvg
Ik heb ook al meer als een week hetzelfde probleem, er komt ook veel ERROR 06 op te staan.

Dit meermaals per dag (avond eigenlijk, overdag ben ik niet thuis)

Als ik de stekker uittrek, lukt het weer om op te starten, maar na 20 minuutjes of zelfs minder, valt die weer uit.

Kan iemand mij hiermee helpen aub? Ik begin het kotsbeu te worden dat ik niks rustig kan zien.

Alvast bedankt.
hoe ziet je installatie er uit heb je devolo's tussen modem en decoder staan .
Als een devolo die "stekkerdoos" is met de groene lichtjes, dan ja :)
Kan je eventueel als test je decoder met de modem verbinden via een utp netwerkkabel, dan zou je kunnen weten of deze stekkerdozen de oorzaak zijn van je probleem.

De modem heb je waarschijnlijk al reeds gereset (zonder spanning zetten gedurende 10 seconden en weer laten volledig opstarten)

De devolo's zijn nogal dikwijls de reden van problemen.

heb je deze al herinitialiseerd surf hiervoor naar volgend link waar de methode staat => http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/13914/~/hoe-herinitialiseer-ik-mijn-plc-adapters-%28ethernetadapter-via-het.htm


  • Laat de adapters aangesloten op het elektriciteitsnet en druk gedurende 20 seconden op de knop naast de kabelingang (d.w.z. tot het voedingslampje Image uitdooft). Doe dit voor beide adapters in gelijk welke volgorde.
  • Als de adapters geherinitialiseerd zijn, moeten ze opnieuw geconfigureerd worden. Maak daarom de kabels van de adapters los en verwijder ze uit de elektrische contactdozen.
  • Sluit beide adapters aan op twee elektrische contactdozen die zich bij voorkeur in eenzelfde lokaal bevinden (d.w.z. in gelijk welk lokaal).
  • Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt (eenmaal drukken volstaat). Beeld -Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt
  • Druk vervolgens op de knop van de tweede adapter (ook hier volstaat eenmaal drukken).
  • De adapters zullen nu opnieuw geconfigureerd worden. Zodra het lampje Image met het huisje permanent groen brandt, is de configuratie voltooid en kunt u de toestellen opnieuw op hun oorspronkelijke plaats aankoppelen (vergeet niet de kabel weer aan te sluiten).

Maar als dit allemaal geen aarde aan de dijk brengt zou ik proberen (indien mogelijk ) met lange netwerk utp kabel de test te doen.

groetjes,

Elsa
Afgelopen dinsdag in de voormiddag zijn de Belgacom techniekers langsgekomen. Zij hebben de lijn ( straatkant-kabine) vernieuwd en hebben hiervoor een serieuze diepe put moeten graven in het wegdek voor mijn oprit. Tegen de middag was de put weer (voorlopig) dicht en de nieuwe lijn werkt perfect. Donderdagnamiddag is een nieuwe ploeg het wegdek prima komen herstellen.

Mijn probleem lijkt alvast opgelost 🙂. Een pluim voor de Belgacom medewerkers : knappe snelle service !
Daaraan zie je weer dat je alle BGC medewerkers niet over dezelfde kam moogt scheren.

Bedankt voor de feedback.

Groetjes,

Elsa

Reageer