TV app Windows 10: geen geluid bij andere geluidskaart (standaard afspeelapparaat)


Een probleempje met de Proximus TV app op Windows 10:

Wanneer mijn laptop in zijn dockingstation zit is mijn tweede scherm verbonden met displayport en zijn de speakers in mijn scherm het geluidsapparaat, de geluidskaart en speakers in mijn laptop worden dan niet gebruikt. Dan heb ik geluid in Proximus TV.

Wanneer mijn laptop niet in zijn dockingstation zit, zijn de geluidskaart in mijn laptop en de speakers van mij laptop het standaard afspeel apparaat en heb ik géén geluid.

Ik heb eens de test gedaan met mijn laptop in zijn dockingstation: Het tweede scherm instellen als standaardapparaat: Wel geluid. De luidsprekers van mijn laptop instellen als standaardapparaat: Geen geluid, overigens ook geen geluid meer van andere programma's. Wanneer ik de Proximus TV app afsluit werkt mijn geluid zoals het hoort, zowel in als uit het dockingstation. Met andere apps (bvb. Netflix) ook nooit een probleem met het geluid. Dit lijkt dus een specifieke bug in de app te zijn.

Mijn vermoeden? Tijdens het installeren van de app zat mijn laptop in het dockingstation en was mijn tweede scherm het standaard apparaat voor afspelen. Die instelling zit ergens vast in de Proximus TV app en wordt niet meer gewijzigd, ook wanneer het scherm helemaal niet is aangesloten. Daardoor heb ik op dat moment geen geluid.

Dat afspeelapparaat vind je door te rechtsklikken op het luidsprekericoontje rechts onderaan het scherm en dan afspeelapparaten te kiezen.

Mijn toestel: HP Elitebook 840 G3. Windows 10 pro.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste,

kan ik via privé je vaste lijn nummer of klanten nummer krijgen? Dan kijk ik het na.

MVG,

Wim
Reputatie 7
Badge +6
Kan je de app eens herinstalleren wanneer je laptop niet in zijn dockingstation zit? Heb je dan wel geluid?

Als dat werkt, kan je eens de andere weg testen. Je laptop dus terug in zijn dockinstation zetten en opnieuw testen. Controleer in dat geval wel je afspeelapparaat na.
Heb ik al geprobeerd maar maakt helaas geen verschil. Ook niet wanneer ik het apparaat uit de lijst van gekoppelde apparaten in het Proximus TV menu verwijder en dan alles wis en herinstalleer.
Reputatie 7
Badge +6
Kan je eens kijken bij je afspeelapparaten of je speakers van je laptop als 'default" staan en je andere (speakers van je beeldscherm) verwijderen of 'deactiveren'? Hierna terug de app installeren.
Dat zal ik pas maandag kunnen testen, dockingstation ligt op het werk. (natuurlijk net de enige plek dus waar het momenteel wel werkt en tegelijk de enige plek waar ik geen tv hoef te kijken :D) Ik laat wel iets weten.
Reputatie 7
Badge +6
Voor alle duidelijkheid, je hebt je dockingstation niet nodig voor deze instellingen. Dat is juist het punt ik wil maken. :)

We gaan een opstelling maken waarbij je dockingstation volledig buiten spel staat. Zowel fysiek niet aangesloten als verwijderd uit je 'afspeelapparaten' op je computer. Pas als je geluid dan terug werkt via je standaard speakers, sluit je je dockingstation terug aan.

Laat maar iets weten!
Idd, maar als mijn dockingstation niet is aangesloten kan ik de speakers die via mijn dockingstation werken ook niet disablen of wissen want die zijn dan niet zichtbaar in mijn settings. Als mijn dockingstation niet is aangesloten zijn sowieso mijn laptopspeakers het default afspeelapparaat, maar, dan werkt het dus niet. Ook niet wanneer ik dan de app deinstalleer en terug installeer. De instelling van de "dockingstationspeakers" blijft ergens hangen vermoed ik.
Met al mijn getest kan ik mijn laptop niet meer opnieuw toevoegen in de app, ik krijg de melding "Dit toestel werd onlangs afgekoppeld. Gelieve 30 dagen te wachten vooraleer dit toestel opnieuw aan te koppelen." Valt die beperking op te heffen?
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie je toestel nog altijd geregistreerd staan. PavilionDv6

Je kan het altijd eens proberen via je Browser indien je microsoft silverlight installeert.

Mvg, Robrecht
PavilionDv6 is mijn oude laptop, het gaat om de EliteBook (of heb hem ook al eens ICT03 genoemd). Met Silverlight in de browser werkt het perfect maar de app is wel een stuk aangenamer en full HD, via de website is dat niet dacht ik.
Reputatie 7
Badge +4
ik vrees dat je 30 dagen gaat moeten wachten om het toestel terug te kunnen activeren. Er staat een limiet op dat je maximum van 5 toestellen in 1 maand kan geregistreerd hebben. Kijken via de browser heeft niet deze limitering. Ik zie dat er in de laatste 30 dagen 4 toestellen zijn ge unregistered. Hier door ga je moeten wachten tot de timer van 30 dagen voorbij is.

Mvg,Robrecht
Is er een reden waarom die timer op 30 dagen staat, is dat wel echt nodig zolang ?
Reputatie 7
Badge +4
Dit is om te voorkomen dat je uw account kan delen met andere mensen dan je naaste familie. Mvg, Robrecht
Bedankt voor je antwoord Robrecht.
We zijn intussen een goeie maand verder, app terug geïnstalleerd en kunnen activeren maar de geluidsproblemen blijven. Laptopspeakers staan nochtans ingesteld als afspeelapparaat. Iemand raad?
Reputatie 7
Badge +4
Ik vraag hiervoor verder bij een collega, momenteel heb ik nog geen volledig antwoord
Het probleem heeft deze week zichzelf opgelost. Na een update van de audiodrivers terug geluid uit de speakers bij de ProximusTV app. Zeer vreemd, vooral omdat enkel deze app problemen gaf.
Reputatie 7
Badge +4
Het kon eigenlijk haast niet anders dan zoiets te zijn. In elk geval goed dat het is opgelost.

MVG,

Wim

Reageer