TV aan de muur. Waar decoder plaatsen?

  • 1 February 2011
  • 24 reacties
  • 7726 Bekeken

Badge
/files/2575e11876/IMG_3604.JPG 400x300

24 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dan zul je een sleuf in de muur moeten kappen. Heb je ook geen video-of DVD/HDD-recorder ? die moeten toch ook met de TV verbonden worden ?
Niemand kan dit beantwoorden zonder uw living echt gezien te hebben.

Veel mogelijkheden zijn er volgens mij niet: in een aparte kast of op een schap tegen de muur?
Badge
Ja idd de DVD-speler is er natuurlijk ook. Die staat nu in de kast eronder. (had ik zelfs nog niet aan gedacht omdat we die weinig gebruiken)

De decoder zou ik liever ook in die kast hebben staan, en dan met een infrarood ontvanger werken (moet ik wel een mooie vinden).

Een sleuf kappen zie ik niet zitten. Onbeslist behang/schilderwerken zijn nog maar net achter de rug.

Dan maar niet ophangen en weer bovenop de kast waar hij nu staat. Wenkbrauw ophalen mijn droom over een wandTV zal ik dan maar weer opbergen...


Tenzij iemand mij een overtuigende foto van zijn situatie van TV-decoder-dvdspeler combinatie kan tonen?
Reputatie 7
Badge +1
Je zegt: Een sleuf kappen zie ik niet zitten. Onbeslist behang/schilderwerken zijn nog maar net achter de rug.

Tja, had je toch beter voor die werken aan gedacht .....maar er zijin allicht draadloze oplossingen voor. Moet je eens aan de TV-verkoper vragen.


mijn tv hangt ook aan de muur. het "rekje" voor mijn dvd-speler, Wii-console, decoder en mijn oude printer hebben we zelf gemaakt. kabels heb ik verborten in een ander "kastje"
Badge
@ sinjoor: Niet schilderen zolang mijn TV niet kapot gaat...? rare redenering. kan morgen zijn, maar kan ook nog jaren duren Onbeslist


@ AnneliesB.: jij hebt dat blijkbaar goed kunnen oplossen.


Nog even een situatieschets toevoegen: de TV staat nu in de hoek op een dressoir. In mijn dromen zou de flatscreen tegen de korte muur moeten hangen en bij gebruik schuin naar voor gedraaid worden. Als ik dan alle toestellen in de kast eronder kwijt kan...


(tekening wil blijkbaar niet uploaden)
Badge
a:3:{s:3:"url";s:39:"/files/b5fd9fea4b/TV_situatieschets.JPG";s:4:"name";s:21:"TV situatieschets.JPG";s:4:"size";s:4:"10KB";}
Reputatie 2
Badge +1
Aangezien de TV in een hoekje hangt, kan je dit mooi oplossen met een kabelgootje. Je kan dit dan bijna onzichtbaarwegwerken.
Inderdaad...

TV in de hoek, decoder in/op de kast en een kabelgootje leggen in de hoek van aan de tv tot achter de kast.

Als je dan nog een streepje behangpapier over het kabelgootje plakt (je hebt wel nog ergens een restje liggen) zie je er helemaal niets meer van.
Reputatie 7
Badge +1
@ sinjoor: Niet schilderen zolang mijn TV niet kapot gaat...? rare redenering. kan morgen zijn, maar kan ook nog jaren duren

Je schreef in je eerste bericht: Als onze oude TV kapot gaat zouden wij een flatscreen aan een zwenkarm willen ophangen.

Ik ging ervan uit dat je niet ging wachten tot de oude TV kapotging om een flatscreen te kopen. Het kijkcomfort wordt met een flatcscreen zodanig verhoogd, dat er geen vergelijking mogelijk is met een beeldbuis-TV. Maar ik wil me niet moeien met je aankoopplanning. Het is best verstandig dat je op voorhand de opties bekijkt.


Badge
Ik ben nog zo iemand die pas iets wegdoet als het kapot is 😉


Ja een kabelgootje in de hoek en dan de TV vrij laag aan de muur hangen, dat zuo de oplossing kunnen zijn.

De decoder in de kast: dan moet ik wel nog een infrarood verlenger kopen om niet altijd de kast te hoeven opendoen. Werkt dat goed?

en bestaan daar mooie versies van die je onopvallend aan de flatscreen kan bevestigen?
Badge +1
Ik weet niet in hoeverre het goed werkt of niet, maar heb toevallig in de folder van de Gamma een reclame gezien voor "Wiretape". Dat is iets met platte banden in plaats van kabels waar je over kunt behangen of schilderen.


Reputatie 7
Badge +1
Ja, maar Lieve wil niet terug behangen of schilderen.....
Reputatie 2
Badge +1
Ben naar aanleiding van deze posting eens gaan kijken in de Hubo. Die wiretape is toch niet dat... je dient trouwens voor elk type aansluiting een andere kabel te leggen (RCA, video, HDMI, audio, ethernet). En is idd te overschilderen, behangen... maar heb toch mijn bedenkingen bij hoe 'onzichtbaar' het is. Netste oplossing (en zal hier eens foto posten later deze week) is het slijpen van een sleuf, wachtbuis erin, kabels erdoor.

Hier lopen van TV tot aan het kastje eronder 2xHDMI, DVI, s-video, audio, 2x cat6, optische kabel, Wii sensorbalk en scart.

Dan verder door onder de parket ligt alles nog eens 6m verderdoor tot aan de versterker. Bekabeling surround speakers loopt ook overal door buizen.
Reputatie 2
Badge +1
a:3:{s:3:"url";s:30:"/files/eaa99298c5/IMG_0868.JPG";s:4:"name";s:12:"IMG_0868.JPG";s:4:"size";s:5:"1.6MB";}
Reputatie 2
Badge +1
a:3:{s:3:"url";s:30:"/files/61b2529ecc/IMG_0870.JPG";s:4:"name";s:12:"IMG_0870.JPG";s:4:"size";s:5:"2.1MB";}
Reputatie 2
Badge +1
a:3:{s:3:"url";s:30:"/files/889ccc88c3/IMG_0874.JPG";s:4:"name";s:12:"IMG_0874.JPG";s:4:"size";s:5:"2.4MB";}
Reputatie 2
Badge +1
Hierbij de situatie hier:

TV aan de muur, meubel met decoder eronder. Satelliet-speakers aan de muur. (er mist er idd eentje op dit moment).
AVR staat aan andere kant van de living in een hoekje naast de zetel.



Kastje met AVR aan andere kant living:



Kastje met decoder, Wii en DVD/HD recorder.



Kabels achter TV:



Kabels achter decoder:


Reputatie 2
Badge +1
a:3:{s:3:"url";s:30:"/files/447275ed76/IMG_0868.JPG";s:4:"name";s:12:"IMG_0868.JPG";s:4:"size";s:3:"2MB";}
Reputatie 2
Badge +1
a:3:{s:3:"url";s:30:"/files/8aa08a85a4/IMG_0870.JPG";s:4:"name";s:12:"IMG_0870.JPG";s:4:"size";s:5:"2.2MB";}
Reputatie 2
Badge +1
a:3:{s:3:"url";s:30:"/files/775497fbb5/IMG_0871.JPG";s:4:"name";s:12:"IMG_0871.JPG";s:4:"size";s:5:"2.3MB";}
Reputatie 2
Badge +1
Hierbij de opstelling hier: (er dient nog heel wat afwerking te gebeuren, pas gekochte bouw van 1 jaar oud 😉 )

decoder + Wii + DVD/HD recorder onder TV.

Cablage tussen TV en decoder / wii via buis in muur.



Cablage achter TV, inclusief coax voor antenne DVB en internet@TV.



cablage achter meubel met decoder:



Plaatsing AVR, alle HDMI, DVI, optical, S-video passeren langs hier via buis tot aan de TV.



cablage achter AVR, inclusief aansluitingen naar satelliet-speaker en ethernetaansluitingen voor BGCTV en wireless router.




Heel properkes gedaan.

Zou willen dat ik het nu ook zo kon doen, maar moet nog wat sparen vooraleer ik aan de verbouwingen kan beginnen.
Badge
Knap gedaan. Bedankt voor jouw foto's :)

Reageer