Transportkosten...


Reputatie 1
Badge
Sinds vandaag zie ik de "nog niet gefactureerde bedragen" 6.69€ transportkosten staan voor het internetpakket dat taxipost verstuurd heeft.

Ik dacht nochtans dat dit gratis was (heb dat zo toch ergens op jullie site zien staan : transport taxipost of naar een Kialapunt is gratis, niet dat ik het nu nog terugvind...). Ik heb in elk geval bij de bestelling van mijn comfortpack nergens een dergelijke prijs zien staan... Activatie was gratis, het pack kost 29 € + nog 1 € voor die Samsung smartphone (die ik ook nog altijd niet ontvangen heb)... Die 29+1 € staan bv. wel duidelijk op mijn bestelbon...

Als die transportkosten wel standaard zijn, waarom worden die dan nergens vermeld ? Die 29 € is dus in dat geval gewoon onjuist...

Groeten,

Patrick

10 reacties

Beste Patrick,

De info van xenne is correct. Bij de niet gefactureerde elementen wordt er inderdaad geen rekening gehouden met de promo's. Deze worden achteraf op de factuur geregeld. Blijkt er dan toch iets niet correct te zijn dan neemt u even contact met onze klantendienst op het gratis nr. 080022800.

Zodra het internet thuis geïnstalleerd is wordt het order voor de smartphone automatisch ingevoerd in ons orderverwerkingssysteem. De leveringsdatum is dan werkdag +5 na invoering van het order. 2 dagen voor de levering krijgt de klant ook een sms die hem bevestigt dat de levering via taxipost zal uitgevoerd worden.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Reputatie 1
Badge
Beste Eva,

- Horen die transportkosten bij de promo's ? Ik heb jullie volledig shopmagazine van die maand doorsnuistert (samen met deze website) en nergens een melding zien staan over transportkosten voor de belgacomhardware bij een comfortpack installatie. Ook bij de bestelling heb ik daar nergens een opmerking over gekregen. De prijs voor de installatie was 29 €, activeren was gratis.. Nergens is een melding dat daar nog kosten konden bijkomen, ik zie dus ook niet in waarom deze nu plots wel op die voorlopige factuur zouden mogen verschijnen...

Als ik bij bestelling weet dat deze kosten er kunnen bijkomen, heb ik daar geen problemen mee. Maar op deze manier dus wel... Ik ga er dus vanuit dat deze NIET op de uiteindelijke factuur zullen terecht komen.

- de activering is hier gebeurd op 3 juli (dus 1 maand na de bestelling...). Vandaag zijn we 16 juli. Op dit ogenblik heb ik hier nog geen SMS'je zien verschijnen : de 5 werkdagen lijken me toch al ruim overschreden... Speelt dat ERP-systeem nog eens met uw (en mijn) voeten, want ik hecht eigenlijk niet veel geloof meer in de werking van dat systeem...

Ik zal er maar van uitgaan dat de levering van die smartphone door taxipost gratis is (want ook daarover zie ik nergens een melding)...

- Bij bestelling (2 juni) heeft men me meegedeeld (was in 1 van jullie zelfstandige Belgacom-shops) dat een DIY-installatie normaal ongeveer een dikke week duurt. Door de perikelen met jullie ERP-systeem heeft dat meer dan 4 weken geduurd. Ik vind gewoon dat jullie er moeten voor zorgen dat de info die jullie geven correct is. Het is niet mijn schuld dat jullie nieuwe software niet doet wat het moet doen en de leveringstermijn om zeep helpt. De klant moet dus maar zijn tijd verdoen met een aantal keer jullie support te bellen en die belgacomshop nog met een bezoekje te vereren (want dat was blijkbaar de enige manier om het zaakje terug aan de gang te krijgen).

Ik zou dus ook nog graag willen weten welke vorm van compensatie jullie hiervoor voorzien ?

Ik vind trouwens dat elke klant die door de slechte werking van dat systeem nadeel heeft ondervonden een compensatie mag verwachten !
Badge
beste

activatiekosten en eventuele transportkost is gratis. het installatiepakket kost €29 en de gsm 1 euro volgt ongeveer 5 weken na de indienststellingsdatum, en niet de besteldatum. Een activatiedatum is van meerdere factoren afhankelijk en doorgaans is dit een a twee weken bij een DIY. door allerlei omstyandigheden kan dit id wat langer duren.

muisje
Reputatie 1
Badge
Allé : ik merk dat de belgacom-medewerkers het weer roerend met elkaar eens zijn :

De ene spreekt over 5 werkdagen na de activatie (ik kan moeilijk geloven dat het invoeren van een automatisch order 30 dagen moet duren (hoewel met jullie software...)), jullie website spreekt over max. 30 dagen na de activatiedatum (http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/annex_custombody/acb_samsung-galaxy-mini-2.page?), en muisje maakt daar 35 dagen van... Ik heb zelf nergens over de besteldatum gesproken...

Belgacom : juiste informatie aub. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn ? Nu : vandaag zit ik aan 13 dagen , en dat SMS'je nog niet gezien. Die 5 werkdagen blijken toch al niet te kloppen.

Fouten in jullie nieuw ERP-systeem dat ervoor zorgt dat jullie eigen medewerkers er niet kunnen mee omgaan catalogeer ik niet onder "allerlei omstandigheden". Toen ik de eerste keer belde (1 week na de bestelling) was mijn bestelling "in behandeling". Toen ik de 2e keer belde was mijn bestelling nog altijd "in behandeling", maar deze medewerker is wat verder gaan kijken, en toen was mijn bestelling plots geblokkeerd. Had ik niet de moeite genomen om te bellen, dan was mijn bestelling nu waarschijnlijk nog "geblokkeerd". Volgens die 2e medewerker was de enige manier om het zaakje te deblokkeren, langsgaan naar de shop waar ik de bestelling had gedaan. Het enige wat die gasten daar gedaan hebben, is een mail gestuurd naar jullie technische dienst, met de vraag het zaakje te deblokkeren. Waarom jullie support-medewerker dit niet kon doen is me nog altijd een raadsel.

Ik had ook op userbase een topic hierover geopend, en blijkbaar heeft dezelfde "Eva" daar ook een poging gedaan om het zaakje te deblokkeren 😉 en is dat toch gelukt.

Dus de normale duur om een DIY-installatie uit te voeren is verloren gegaan aan dat ERP-systeem, maar dat hoort bij een "allerlei omstandigheden" ? Dat is een vreemde manier om dergelijke fouten goed te praten. Ik blijf erbij dat ALLE klanten die door deze "slechte software"-perikelen van Belgacom getroffen zijn het verdienen om op 1 of andere manier gecompenseerd te worden !!! Ik hoop trouwens dat die software nu eindelijk wel doet wat ze moet doen ???

Ben in elk geval toch al blij dat die transportkosten dus effectief niet op mijn factuur mogen verschijnen... Dat is toch al iets !
Hoi,

Ik ben Belgacom klant van begin juni 2012. Ik heb de pack; internet, tv, mobile, telefoon en gsm, dus geen klein packje.

Tot nu toe niets dan problemen; 4 brieven gekregen met telkens 4 andere installatiedagen en uren, voor niets verlof moeten nemen op men werk, internet was geblokkeerd, decoder doet niet wat ie moet doen, al 2 andere decoders laten intstalleren en nu aan men 2de Bbox bezig, beeld blijft geregeld of bevriezen, of gewoon wegvallen. De telefoons die ik reeds naar de helpdesk en klantendienst heb gepleegd zijn niet meer te tellen! Telkens opnieuw vertellen de medewerkers mij dan dat ik dit, en dat, en nog eens wat moet doen (kan ondertussen ook al bij de technische dienst van BGC gaan werken! Allemaal goed en wel, maar ik betaal niet maandelijks meer dan € 70 om dan op regelmatige basis technieker te gaan spelen, voor dat geld moet alles vlekkeloos werken vind ik! Algemeen probleem met de decoders van BGC zegt men dan!!, daar heb ik geen boodschap aan!

Alsof dit niet allemaal genoeg is, rekent men mij dan ook nog eens een factuur van € 232, daar zat in; gesprekken met mijn telefoon (die gratis zijn in mijn pack, na 17u uiteraard, dus ik bel niet voor 17u!) installatie en activatie (beiden gratis werd mij meermaals herhaald aan de telefoon) een 2de installatiepakket + leveringskosten, 2 weken na de installatie geleverd door Taxipost, 2x huur van de decoder (heb er maar 1)..............De gratis smartphone nog steeds niet ontvangen! iteindelijk heb ik de installatie en activatie dan toch kunnen laten crediteren, maar de rest zou mij nog steeds moeten gecrediteerd worden?? Nu zie ik op mijn e-servicesn ook nog eens een bedrag van €6,20 dat men mij zou gaan factureren??

Ik heb vandaag reeds 3x bijna een half uur aan de lijn gehangen om met een BGC medewerker te spreken, want sinds ik mijn gsm in mijn pack heb kan ik niet meer via #121# kijken hoeveel mijn resterende belkrediet is, ik wil dan ook nog even simper vragen wat het juiste nr. is dat ik moet bellen of intoetsen weten, dat zou 1909, 1910 of 1911 kunnen zijn zegt de medewerker, maar blijkbaar is dit niet zo, de één is ongeldig, en de andere geven hele menu's weer, maar geen enkel waar ik mijn belkrediet kan raadplegen, gek! Ik heb het nu wel even gehad met BGC, ook al zitten er 'ENKELE' vriendelijke en hulpvaardige medewerkers tussen, van het moment dat ik kosteloos mijn abbonement kan opzeggen doe ik het.

Zo, dit was even nodig! Voor alle miserie, tekortkomingen en tijdverlies dat ik reeds geleden heb vind ik dat BGC mij wel een serieuse compensatie mag aanbieden!!! Zo niet, ga ik contact opnemen met de ombudsdienst om te vragen of ik mijn contract kosteloos kan opzeggen.


Grtz

Ingrid
Reputatie 1
Badge
Hallo'kes,

allé : Belgacom laat zich bij jou van zijn beste kant zien.

- Zou je toevallig weten op welk profiel je zit ? VDSL2 (net als ADSL vroeger) is redelijk gevoelig aan een te grote afstand met de ROP (dat zijn mini-centralekes die langs de weg staan, en die een glasvezelverbinding hebben met de centrale) of een slechte binneninstallatie.

Anders is de gemakkelijkste manier om het te weten met dit tooltje (http://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=32082&utm_source=userbase_be&utm_medium=shorturl&utm_campaign=userba_se), en downloaden door op "win" te klikken (toch als je een windows PC gebruikt).

Ideaal krijg je dan een 30/6 (of zelfs 50/6) profiel, als er ergens problemen zijn krijg je gewoonlijk een lager profiel. Die 30/6 is de max. snelheid waarmee de modem voor het ogenblik gesynchroniseerd is (dus 30 Mb/s download, 6 Mb/s upload). Dat wil niet zeggen dat je daarmee ook die snelheid haalt, omdat Belgacom die snelheid nog kan "cappen". Hier zit ik wel op een 30/6 profiel, maar heb ik praktisch een 30/2.5, omdat het abonnement dat nu eenmaal zo beperkt.

Maar het is zeker niet normaal dat je geregeld uitvalt, of onderbrekingen hebt in heb van je TV...

Hier heb ik toch (gelukkig) geen problemen op technisch vlak.

- Ik zou die gratis smartphone toch nog eens navragen. Normaal moet je die zeker krijgen max. 30 dagen na je activatie. Op userbase is er bv. ene die later geactiveerd is dan ikzelf, en al meer dan een week zijn smartphone heeft. Hier zou hij nu op 1 augustus moeten arriveren...

- Hier heb ik een pay & go GSM die ik ook gelinkt heb met de e-services. Daarvan zit die resterende belwaarde weldegelijk onder #121#, maar ik kan me voorstellen dat dat bij een GSM in een pack een ander abonnement is, en dat je dat dus op een andere manier moet navragen. Je kan het ook via de e-services, maar dat is inderdaad niet altijd handig... Maar dat de support dan zelf niet weet hoe het wel moet, vind ik wel straf.

- Ik heb de indruk dat je ook redelijk "gekloot" wordt door het computerbeheersysteem van Belgacom (net zoals dat hier bij mijn bestelling ook het geval was). Persoonlijk vind ik dat alle klanten die daardoor vertragingen of andere mizerie hebben opgelopen (hier was de installatie vlotje meer dan 14 dagen te laat door een geblokkeerde bestelling in hun systeem, en heb ik ook nog altijd die smartphone niet) inderdaad een compensatie zouden mogen verwachten. Maar ik heb sterk de indruk dat het woord compensatie bij Belgacom nog niet zo goed is doorgedrongen.

Nu : Ik kom van Telenet, en ik moet eerlijk zeggen dat de facturatiedienst daar evengoed een ramp is. En trouwens de reden dat ze mij als klant kwijt zijn na 7 jaar. Hun pack was me trouwens ook te duur (was 8.5 €/maand duurder voor hetzelfde).

Als je kan, zou ik nog even trachten door te bijten, op voorwaarde dat die technische problemen opgelost geraken uiteraard...

Zou je het resultaat van dat tooltje hier eens kunnen posten ? Je kan de gegevens in dat tooltje kopieren naar het klembord van windows met 1 druk op de knop... Je hoeft ze dus niet manueel te kopiëren...
Ik heb die tool gedownload en gebruikersnaam en wachtwoord enz ingevoerd en 'connect' gedaan en dat duurt eeuwen, er gebeurt niets?


grtz
Reputatie 1
Badge
Dan klopt het niet...

Wel GEEN login en paswoord ingeven. Dus login (admin) en paswoord is al ingevuld. Dat zijn dus niet je Belgacom-gegevens...

Dan zou je onmiddellijk resultaat moeten hebben...

Hier ziet dat er bv. zo uit :

code:

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - [url=http://hierzo.net/]http://hierzo.net/[/url] *
**************************************
download upload
Line: 29920 kbps 6048 kbps
Modem max: 92784 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 76180 kbps 15961 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 299 m Estimated!
Training margin: 24.5 dB
Attenuation: 9.9 dB

je kan dit ook zonder tool door surfen naar http://192.168.1.1

daar aflezen wat er staat zoals hieronder bvb




















VDSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 50192 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 19.4 dB

groetjes , Elsa
Je kan ook altijd uit nieuwsgierigheid de lijntest eens zelf uitvoeren wat die zegt zoals beschreven op ricy's blog:

door te surfen naar: http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn

daar staat oa:


Test uw Belgacom lijn... https:///posts/daea762d03

Hallo,

Voortaan kunnen Belgacom klanten zélf hun lijn testen via de e-Services!
We informeren u over de algemene status van ons netwerk en
doen een gedetailleerde test van uw Belgacom lijn.
Zo controleren we onder meer de configuratie van uw modem
en de kwaliteit van de verbinding.

Dankzij de lijntest zijn Belgacom klanten beter geïnformeerd in
geval van problemen en wordt het eenvoudiger om hulp te vinden.

Probeer het zelf via de e-Services (onderdeel “Mijn administratie”)
of via de rechtstreekse link:
https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myAdministration/mySelfRepair" rel="nofollow

Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom


☻ Twee manieren om op de e-services pagina naar de link https:///comment/73831 te gaan

daar staat :

  • Als je via de donkerblauwe menubalk bovenaan de e-sevices pagina eerst op:
Mijn overzicht klikt

(dit is eigenlijk de default pagina die opent na inloggen op e-services)

links onder staat <Mijn Administratie>

- Facturatie adres

- Mijn Klacht opvolgen

- Mijn Support Test mijn lijn

- Mijn e-Sevicess profiel

  • Als je echter via de donkerblauwe menubalk bovenaan eerst op:
Mijn administratie klikt

rechts onder staat <Mijn Support>

Een probleem met uw Belgacom diensten?

Kijk zelf na wat de status is van ons netwerk en of er een defect is op uw lijn.
° Test mijn Lijn




Terwijl u wacht wordt het volgende getest:
• De kwaliteit van de lijn
• De configuratie van onze systemen
• De instellingen van uw modem


groetjes, Elsa

Reageer