Al gehoord van chatbots?
Dit is een mechanisme die je in chat/messenger/... kan terugvinden en waar je een vraag kan aan stellen en waarbij de bot jouw vraag begrijpt en er een antwoord zal op (proberen te) geven.
Bij Proximus starten we binnenkort met Titus. Deze zal je kunnen terugvinden op onze "product" pagina.
Deze bot heeft momenteel 3 doelen:
• De klant gidsen naar het juiste pack (wizard)
• Antwoorden op 6 vragen betreffende onze packs (faq)
• De klant doorverwijzen naar de juiste pagina waar het antwoord kan gevonden worden.
Het is hoog tijd om Titus uitvoerig te testen (want hij moet nog heel wat leren). Deze test kan je best doen in 2 stappen.
Stap 1: Gebruik Titus als gids om het juiste pack te kiezen. Je kan hiervoor de buttons gebruiken maar ook gewoon tekst typen
• Verloopt alles vlot, begrijpt Titus wat je wil zeggen?
• Klopt het voorstel van Titus? Stuurt hij jou naar de juiste pagina?
• Heb je tips, verbeteringen?
Stap 2: Stel vragen (waarop Titus kan op antwoorden) op verschillende manieren
Titus kan vandaag op volgende vragen antwoorden (belangrijkste test):
1. Ik heb al een Proximus pack maar zou graag overschakelen naar een Tuttimus, Familus, … wat gebeurt er met mijn huidige producten
2. Wat gebeurt er met mijn huidige promotie al ik overschakel
3. Ik ben momenteel klant bij een andere operator en wil Tuttimus, Familus, … worden
4. Ik wil een optie aan mijn bestaande pack toevoegen/wijzigen zonder Tuttimus, Minimus of Familus te worden
5. Wat is het verschil tussen de verschillende packs?
6. Wat is de prijs van een abonnement?
We willen Titus slimmer maken en daarom moeten we zoveel mogelijk varianten van deze vragen verzinnen. Bijvoorbeeld voor vraag 3 komen volgende alternatieven in aanmerking:
- Wat moet ik doen om Proximus Tuttimus te worden?
- Welke stappen moet ik ondernemen om van Telenet over te schakelen naar Familus
- Is het moeilijk om Tuttimus te worden als je nog geen Proximus klant bent?
- …
Titus kan ook andere vragen begrijpen maar enkel doorverwijzen naar een pagina waar je wel de informatie kan terugvinden (hij kent nog niet het exacte antwoord):
1. Vragen betreffende het installeren van een pack/device
2. Vragen betreffende het wijzigen van de Favourite app
3. Vragen over het wijzigen/toevoegen van TV bundels
4. Hoe Netflix activeren
5. Vragen over het leveren van aangekocht materiaal
6. Technische vragen over Mobile internet
7. Vragen over meerdere tv toestellen aansluiten
8. Vragen over het opnemen van programma’s (als je niet thuis bent)
9. Kan ik mijn huidig nummer behouden wanneer ik overschakel naar Proximus
10. Vragen over tarieven wanneer je belt naar het buitenland
Bijvoorbeeld voor vraag 10 kunnen mogelijke vragen zijn:
- Wat is de prijs als ik bel naar Frankrijk
- Kost het meer als ik bel naar Rusland
- Wat is de meerkost als ik bel naar het buitenland
Dit is voorlopig het enige wat Titus kan (vandaag). Bedoeling is dat we heel hard focussen op het trainen van deze vragen. Het heeft dus geen zin van vragen te stellen over iets dat hier niets mee te maken heeft (dit zal voor later zijn).
Belangrijk om te weten: als je – volgens jou een gerelateerde – vraag stelt en Titus weet niet wat te antwoorden … hoef je deze vraag niet naar ons door te sturen. Wij zien deze vragen sowieso passeren.
Andere opmerkingen/verbeteringen/… zijn altijd welkom. Liefst met een woordje uitleg EN printscreen.
Via deze link kan je Titus ontdekken en testen!
Steven
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.