trage reactie (zappen) belgacom

  • 5 September 2014
  • 34 reacties
  • 609 Bekeken

Hoi,


Sinds enige tijd moet ik heel lang wachten als ik de decoder opzet (kan letterlijk nog even koffie gaan zetten ofzo); Ook als ik zap, duurt het meestal 7 tot wel 45 seconden voor er ook effectief op de tv iets verandert; tenminste, als er al iets verandert (vaak krijg ik enkel 'geen signaal' te zien).


Als het beeld eindelijk wel verspringt, moet het precies even inlopen op het geluid dat even voor is.Vreemd...


Ik werk bekabeld (niet draadloos) in de regio Wichelen. Wat loopt er mis en/of kan ik doen om dit te verhelpen?


Alvast bedankt voor jullie hulp.


Mvg,

34 reacties

Sorry Elsa,ik was even gaan pokeren.Hier ben ik weer.Ja ik zit niet heel de dag op het zelfde forum,en doe soms ook andere dingen.brutaal




Ik kan dat nu ook moeilijk vergelijken omdat mijn moeder wel telenet heeft maar zij werkt niet met die AD2100 en die afstandsbediening die ik had.Zij heeft die zwarte box met een langere afstandsbediening en daar kan ik moeilijk mee werken,maar mijn moeder kan daar gemakkelijk mee werken.Switchen in menus enz. gaat razendsnel zonder haperen dat was bij die andere afstand bediening ook al.
Hangt inderdaad veel af van wie er juist in de winkel staat maar ze zijn op alle gebied soepeler geworden meer en meer getuigenissen ontvang ik hierover
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb in april nog een nieuwe V4 gekregen in garantie die verliep een maand later....ze maken daar geen probleem over.
Reputatie 1
Badge
Ruilen van een gekochte decoder zal wel maar enkel lukken als deze nog in garantie is (dus de eerste 2 jaar)...


Heb thuis een V4 en die werkt behoorlijk.
Maar als je het vergelijkt met je V5 gaat het dan veel vlotter of iets vlotter want ik heb er geen idee van aangezien ik het van de V5 ook al vlotjes vind, alles is relatief of wat je gewoon bent.
Zappen bij telenet gaat vlotjes en dat is ook geen probleem als ze maar met één bepaald decoder model werken.
Peter welke decoder heb je?Zoals ik zeg aan die gids kan je niets anders doen dan telkens wanneer er zich dat probleem voordoet.B.V.geen samenvatting aanwezing achter programma. Probreer dan eens die stekker 15 sec.uit te trekken en dan terug in te steken.En ik hoop dat het dan zou moeten lukken.Ik weet dat telenet andere zenders heeft.Daarom neem ik telenet als ik dat kan later ook terug er bij.Ik kan misschien wel iets regelen maar dan moet je een privé mail sturen naar mij en zal ik zien wat ik kan doen.Maar antwoord ook eerst op dit bericht.
Het zappen en dergelijke ging in het begin, ruim een jaar gelden, zeer vlot, en ook de programmainfo werd overal bij vermeld. Maar sinds de 'upgrade' met enkele nieuwe technologische 'snufjes', waar ik persoonlijk geen gebruik van maak, lijkt alles plots veel trager te gaan op digitale TV, en dan krijg ik terecht commentaar van mijn echtgenote die eigenlijk de overstap naar Belgacom van in het begin reeds als zeer onaangenaam heeft ervaren met het wegvallen van enkele zenders, en nu ook met de vele mankementen die er optreden, en dit niet enkel op digitale TV jammer genoeg... Enkel de performantie van het Proximusnetwerk is top, doch de rest laat tegenwoordig zeer veel (lees: teveel voor deze prijs) steken vallen...
Waarschijnlijk aan coder en decoder kant moeten er aanpassingen gebeuren, maar ja we zijn er vet mee dat het bestaat als Belgacom of beter gezegd hun software/hardware leveranciers het niet toepassen !-)


Misschien komt het ooit wel, al vind ik dat op mijn V5 het zappen en A/V syncen vlotjes gaat ,

maar ja een mens is nooit content zeker en wilt altijd maar iets beter en zal da aard van het beest zijn zeker :-))


Hoe zit dit eigenlijk bij TN gaat het swappen en A/V syncen daar vlugger , ik zou veronderstellen van wel aangezien het een andere techniek is en alle zenders aanwezig zijn en bij BGC niet ?
Reputatie 2
Badge
nee geen extra bandbreedte nodig, en toch en sneller zappen en onmiddellijk a/v in sync.
ook voor IPTV of voor andere technieken zoals bij TN, DVB ...


Heb je het nu over de synchronisatie A/V bij zappen of het sneller switchen bij zappen.


Er bestaat wel een techniek maar als ik goed voor heb vraagt dit meer bandbreedte !
Reputatie 2
Badge
@Elsa er zijn zapping implementaties die er voor zorgen dat a/v wel onmiddellijk beschikbaar is bij het zappen. Is iets meer werk maar geeft een betere user experience.
@Peter in die zender-gids zit een bug waardoor sommige programma's niet juist worden weergegeven.De samenvattingen van de films niet zijn ingevuld en dergelijke.Het is enkel wachten nu op een interface en dit kan nog maanden duren.Enkel de v5 lijkt er het minste last mee te hebben al heb ik gemerkt dat die zenderlijst toch verbetert is dan 2-3 maand geleden dan stond die soms 2 of 5 uur achter en nu niet meer voor gekomen.Ook veel minder programma's zonder weergave.
Inderdaad zoals ik hier al herhaaldelijk gepost heb wordt het altijd maar gemakkelijker om een v5 vast te krijgen je moet het gewoon doen of proberen en desnoods een andere BGC winkel opzoeken , als het niet in de eerste lukt
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb vorige week zonder het te vragen een V5 decoder ontvangen in ruil voor mijn V4...nu hadden ze me terug een V4 gegeven zou ik erop aangedrongen hebben mij de V5 te geven, maar het was niet nodig. Er stonden nog klanten in de winkel voor een omruiling, en zag dat zij allemaal een V5 in ontvangst kregen. Volgens mij zal de V4 definitief verdwijnen en worden vervangen door de sterkere V5.


mvg
@Peter ,


Nog iemand heeft de volgende methode toegepast:



Je kan ook (dat zei de TD) een nieuwe aanvragen (v5) als tweede decoder en de dag nadien je oude (v3 ofzo) binnenleveren.

Roland;voor te komen stoken hoef je dat hier ook niet te komen doen.Ik weet niet waar jij zit maar heb een groot vermoeden bij telenet of alle bij,dus gaat daar dan wat kwakzalven dan hier onwaarheden te vertellen.Want die v5 is duidelijk wel sneller bij het zappen.
In zekere zin wel maar als je zoals u de mankementen kunt aangeven van je decoder zoals je ze hier beschrijft zal de operator je wel een ruilnummer geven.


Nog wat uitleg ik ga ook maar af op getuigenissen van verschillende mensen die hun verhaal doen en wat ik, lees van Eva wat die allemaal vroeger al gepost heeft.


Dit is namelijk het volgende :


De formele regels zijn dat


- een decoder niet omgeruild wordt tenzij hij defect is , dus via een ruilnummer van de TD .

- het omruiltype het zelfde is als het binnengebracht type.


Maar zoals ik zeg wordt daar dus wel in veel gevallen van afgeweken en kan het zelf zijn dat je zo een belgacom winkel binnenstapt en zelf een v5 krijgt !


Anders moesten ze dan toch moeilijk doen(geen ruilnummer willen geven of in de BGC winkel geen v4 of v5) , stuur dan eens enen privé bericht naar Eva van Belgacom wat zij eventueel voor u kan regelen.


Dus als ik het goed begrijp, moet ik 'geluk' hebben of ze me al dan niet verder helpen? Maar de rekening wordt wel maandelijks opgestuurd...


Of heeft de 'gratis decoder' hier een invloed op. Er komt nu ook weer geen programma info meer door... Ergens toch wel al spijt van de overstap...
Van waar haal je deze info dat het een fout is ? ik zou dit eerder logisch vinden dat net na het overschakelen naar een andere zender, kort audio en video uit sync loopt want het nieuwe signaal moet gebufferd worden. ► http://bgctv.skynetblogs.be/#avsynchronisatie" rel="nofollow
Reputatie 2
Badge
a/v sync bij het zappen heeft Belgacom op geen enkele decoder opgelost. Dit is een 'fout' in hun implementatie van snel zappen.
een ruilnummer kan je vragen aan de technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u)


Je legt uit dat je niks anders dan problemen hebt met de V3 decoder en je alle dagen moet heropstarten en dit niet meer te doen is.


Met dit ruilnummer, je decoder, zijn voeding en afstandsbediening ga je naar een Belgacom center om hem te laten ruilen.


Nu moet ik er bij zeggen dat er ook mensen zijn die ik ken die zelf zonder ruilnummer naar een belgacom center getrokken zijn met hu nv3 en daar uitgelegd hebben dat dit geen werken meer is met zo'n decoder en een om een V5 gevraagd hebben in ruil en dit hebben ze ook gekregen, anderen hebben dan weer een V4 gekregen in de plaats van hun V3. Zoals je ziet moet je wat geluk hebben.


Dus moest je op een operator vallen op de technische dienst 0800 22 800 die van geen liefde wilt weten om er een ruilnummer te geven kan je nog altijd zonder ruilnummer proberen om die te laten omruilen in een Belgacom center.


Wijs man, je vader! engel Als je me nu nog zou kunnen zeggen hoe ik een ruilnummer aan kan vragen...dan ben ik weer helemaal blij! ja Enne...bedankt voor de hulp


ruilnummer vragen en zien of je een recente decoder kunt vast krijgen in een Belgacom center, je moet som wel wat geluk hebben.


Ik heb bv om mijn v3 te laten omruilen voor een recentere, eerst bij twee BGC centers geweest waar ze dit niet wilden doen en ik ben iedere keer zonder discussiëren met de decoder terug buiten gestapt tot ik dan weken later terug nog een ander BGC center binnen gestapt ben dan zelf zonder ruilnummer V4 gekregen dan enkele maanden later ging mijn V4 defect en dan met ruilnummer een V5 in de plaats gekregen.


Dus gewoon doen, wie niet waagt niet wint zei mijn vader altijd ;-)
Het probleem herken ik maar al te goed. Zeer traag reageren van de decoder op de afstandsbediening. Met 'Resetten' geraakt het probleem helaas niet opgelost. Ik heb twee gekochte V3 decoders die allebei slecht reageren. Is er daarvoor ook een oplossing want ik heb eerlijk gezegd weinig zin om twee nieuwe decoders te kopen. Alvast bedankt voor je hulp!


Reageer