Skip to main content
Hallo,

Ik heb een van mijn bedrijf een Favorite abonnement.

Ik heb al meerdere malen een speedcheck gedaan (via speedcheck.net) en haal maximum 2,74 Mbps Download en 0,43 upload speed. Dit is volgens mij niet normaal...

account : fb106651

Kan ik laten nagaan of dit normaal is? Met een standaard-modem zou ik toch al een hogere snelheid moeten halen?

Wat moet ik doen om de 25Mbps Download en 3,5Mbps Upload te halen?

Daar ik een Company line heb weet ik niet tot wie ik mij moet wenden voor meer info over VDSL. Iemand een idee?

Ga eens naar de homepage van uw router.

En kijk eens wat er staat bij:

Downstream line rate

Upstream line rate

Downstream Training Margin

@monocle : ik heb een router die ooit door Belgacom geleverd werd : Zyxel 650 R ADSL Router. Ik geraak er op maar vind niks van wat je vraagt...

Site Map

Wizard Setup Advanced Setup Maintenance
Wizard Setup Password

LAN

WAN

NAT

Security

Dynamic DNS

Time And Date

Remote Management

UPnP
System Status

DHCP Table

Diagnostic

Firmware

If you see this message, it means you need a more CSS-compatible browser.

Such as MS Internet Explorer 4.0 or above.

Aangezien je geen BBOX2 hebt, ben je al zeker niet aangesloten op VDSL2. VDSL2 is de technologie die hogere snelheden toelaat (van 16.5 tot 30Mbps)

Kijk eens op www.belgacomtv.be of je HD kan ontvangen. Indien ja, ben je aansluitbaar op VDSL2 technologie.

Voor omschakeling op VDSL2 dien je contact op te nemen met de klantendienst. Activatiekost is 50 euro, de noodzakelijke BBOX2 krijg je er gratis bij.

Zyxel 650 R ADSL Router, de naam zegt het zelf = ADSL, voor de hogere snelheden heb je een VDSL modem nodig, m.a.w. de BBXO2.

Doe zoals axs aanraadt, ga naar hier, vul de gegevens in, en kijk of HD beschikbaar is.

Dit klopt niet volledig het ligt er ook aan hoever je van een centrale zit.Ik heb net hetzelfde probleem heel traag en geraak ook niet aan de mbps die ze beloven.Als ik dan eens bel om te vragen hoe het komt zeggen ze alles is ok met je lijn.Maar via via ben ik nu te weten gekomen dat het dus afhangt hover je van centrale zit.

Patje 450: hiervoor raadde ik ook aan om op www.belgacomtv.be na te gaan of je al dan niet HD kan ontvangen. Indien HD beschikbaar is, wil dit zeggen dat VDSL2 mogelijk is die de hoge snelheden mogelijk maakt.

Hiervoor speelt de afstand tot de centrale geen rol meer, maar wel de afstand tot de ROP. Een ROP is een soort van mini-centrale die bij je in de buurt staat.Indien er geen ROPs in je buurt staan, wil dat zeggen dat VDSL2 nog niet mogelijk is. Het plaatsen van de ROPs gebeurd geleidelijk aan en vergt goedkeuring van de gemeente/stad aangezien er graafwerken dienen te gebeuren voor het aanleggen van de noodzakelijke glasvezel.

Afstand blijft een rol spelen (eigen aan xDSL technologie) maar men probeert die afstand dus te verkorten door het plaatsen van ROP's. Indien geen VDSL2 ter beschikking kan je meestal op ADSL of ADSL2+ aangesloten worden met snelheden tot maximaal 12Mbps... afhankelijk van de afstand tot de centrale. Het signaal (lees: snelheid) verzwakt namelijk door de afstand.

U zit vermoedelijk nog op een ADSL lijn.

Indien volgens de test HD beschikbaar is, kan je via de klantendienst vragen om omschakeling naar VDSL2 (minimum 16.5Mbit profiel, maximaal 30Mbit, afhankelijk van de afstand en verzwakking etc...)

Dit kost - in principe - 50euro voor activatie. De noodzakelijke BBOX2 krijg je er dan gratis bij.

Reageer