Vraag

Traag internet Maxi abonnement - 15Mbps download - 0.6kbps upload


Hallo,

Kan iemand me aub helpen ivm mijn mega traag internet probleem?
We zitten hier met een Internet Maxi abonnement (met TV en vaste lijn denk ik).
De max. en min. snelheden vindt u hieronder die aangegeven worden door de snelheidstest van Proximus (piek- en daluren zijn hetzelfde).

Max.: 15,3 Mbps download - 614 Kbps upload
Min.: 8,85 Mbps download - 614 Kbps upload

In theorie zou dit 100 Mbps en 15 Mbps moeten zijn. Volgens mij hoef ik jullie niet te zeggen hoe pijnlijk dit is als jullie weten dat sommige mensen 3x hogere snelheden halen met een goedkoper abonnement. Soms zijn de snelheden in praktijk zelfs 1 Mbps download en 0.1 Mbps upload. Neen, ik overdrijf niet. Ik word echt gek op die momenten.

Kan iemand mij zeggen hoe dit mogelijk is? Ik heb reeds verschillende keren contact gehad met Proximus medewerkers en die lieten me weten dat we reeds de optie met het snelste internet hebben!? We betalen in 2017 dus meer dan €75 voor snelheden die in 2007 zelfs lachwekkend waren.

Iemand die hulp kan bieden?

Alvast bedankt!

17 reacties

wat geeft proximus als resultaat op voor je lijnsnelheid die je zou moeten kunnen halen, hier:
http://proximus.be/internetsnelheid
Edit: had er over gekeken dat je die gepost had!
Dit zijn de snelheden die ik zou moeten halen:

Max.: 15,3 Mbps download - 614 Kbps upload
Min.: 8,85 Mbps download - 614 Kbps upload

Deze worden op dit moment gehaald, maar het gebeurt vaak dat ik dus ver onder 8Mbps zit.
Los daarvan vind ik 15Mbps voor meer dan € 75 (in een pack) belachelijk laag vinden.
Je moet er rekening mee houden dat de packsnelheid (wat je abbo max toelaat) en de lijnsnelheid (waarop je bbox synchroniseert) twee verschillende zaken zijn.

het is de laagste waarde van beiden die je uiteindelijk zal halen.
dus in uw geval ben je maar zeker van die Min.: 8,85 Mbps download - 614 Kbps upload en als het meevalt 15,3 Mbps download - 614 Kbps upload dit is het geval als de DLM je die waarde kan toekennen en dat i niet altijd zeker, het kan trouwens zijn dat je die max haalt maar de DLM om stabiliteitsreden moet gas terugnemen.

Je lijn waarop je aangesloten bent is te lang rond de 1400m of iets meer.

om die 100/15 te halen zoals je abo toelaat zou je lijn maar max rond de 400 meter mogen zijn of ietsjes meer.
PS: ik kan alleen maar info geven zoals ik hierboven gedaan heb, maar of er oplossingen in de maak zijn en zo beterschap voor u in zit, daar zal alleen iemand van proximus je meer inlichtingen kunnen over geven, desnoods als er hier niemand van hen reageert dan de vraag nog eens stellen via een Privébericht aan het Proximus team en dit door te klikken op
deze link hier > https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Mvg,
Martin
Reputatie 7
Badge +4
Die lage snelheden, zijn die via wifi gemeten of bekabeld? Indien wifi, kan je een test doen met kabel?

Mvg,

Kim
Die lage snelheden, zijn die via wifi gemeten of bekabeld? Indien wifi, kan je een test doen met kabel?

Mvg,

Kim


Die zijn via kabel. WiFi geeft gelijkaardige snelheden. Zoals Martin al zei zal het probleem wellicht te maken hebben met de afstand van de aansluiting. Heb in het verleden proximus hier al eens voor gecontacteerd en ik meen me te herinneren dat ik toen ook iets te horen kreeg over beterschap dat op komst is.

Ik denk echter dat verhuizen nog een betere/snellere optie is dan te wachten op die mannen van Proximus! Hier ligt al sinds 2010 zo'n zwakke verbinding.
Reputatie 7
Badge +4
Je zit nogal ver van onze rop. Normaal is je snelheid 12Mbps. Ons dlm systeem heeft dit al verhoogd naar 16Mbps. Indien je tv aan het kijken bent zal er een deel van je snelheid wegvallen en gebruikt worden voor het TV signaal.

Maar je zou meer moeten hebben als 1Mbps als wij hier kijken. Tot op je modem is ook alles goed.

In dit geval kan er misschien best eens een happyhouse technicus langskomen om bij jou te testen en te zien welke snelheid er is daar tot op de modem wij geen verlies waarnemen.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Je zit nogal ver van onze rop. Normaal is je snelheid 12Mbps. Ons dlm systeem heeft dit al verhoogd naar 16Mbps. Indien je tv aan het kijken bent zal er een deel van je snelheid wegvallen en gebruikt worden voor het TV signaal.

Maar je zou meer moeten hebben als 1Mbps als wij hier kijken. Tot op je modem is ook alles goed.

In dit geval kan er misschien best eens een happyhouse technicus langskomen om bij jou te testen en te zien welke snelheid er is daar tot op de modem wij geen verlies waarnemen.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team


Bedankt Robrecht.

Die 1Mbps is niet altijd hoor, maar het gebeurt zo nu en dan wel eens. Het ziet er echter naar uit dat hier niets aan gedaan kan worden aangezien we, zoals u zegt, te ver wonen van de aansluiting. Jullie kunnen er natuurlijk niets aan doen (behalve betere bekabeling etc voorzien), maar het is wel erg dat mensen (waaronder ik dus) evenveel moeten betalen voor zulke snelheden terwijl anderen net hetzelfde betalen voor snelheden die bijna 10x hoger liggen.
ikzelf zit hier met een gelijkaardig probleem,
ons abbonement geeft aan dat mijn familie hier een minimum zou moeten hebben van 45Mbps op piekuren, maar zelfs in daluren halen we 8Mbps niet (dit is met alles afgesloten ipv de pc die de snelheid meet)
dit is gemeten met vaste verbinding en alle m0gelijke stappen zijn genomen thuis om de verbinding te verzekeren.
Reputatie 7
Badge +4
Proximus gaat uit van het idee dat je abonnement je volume bepaalt en niet je snelheid,
naargelang je abbo zal je dus beperkt of onbeperkt kunnen surfen
en dit aan de snelste wijze die beschikbaar is volgens de beschikbare technologie

Al begrijp ik dat dit weinig troost biedt als je aan de lage kant zit van de snelheid
Hopelijk wordt een hogere snelheid toch nog voor je mogelijk

mvg

Jonathan
het probleem is dat ik in het begin van de week een Mbps had van 18Mbps met de oudere bbox2,
ik ben deze week overgeschakeld op de nieuwere bbox 3 voor iets betere snelheid te bekomen maar nu is deze zowat gehalveerd.

Mijn zoon studeerd ICT en heeft regelmatig constante verbinding nodig en moet regelmatig zwaarder bestanden downloaden, de huidige internetsnelheid laat dit gewoon niet toe.

waarom geven jullie pakketen dan een minimum en maximumsnelheid aan die in de verste verte niet behaald word?
Reputatie 7
Badge +4
deze snelheiden zijn altijd onderhevig aan de beschikbare locatie, zoals ook aangeduid wordt op de site
Vandaar dat er ook steeds de optie beschikbaar is om je snelheid te testen op je locatie
de verdeelkast staat op minder dan 50meter van ons huis, hoe zou het dan kunnen dat we dan toch nog maar 8Mbps kunnen halen
Reputatie 7
Badge +4
als er uiteraard een probleem is met je lijn kan het zijn dat je op een repairprofiel bent terecht gekomen en dan moet dit gecontroleerd worden
als je me je nr kan doorgeven kan ik wel jouw lijn ook even controleren

Het vorige bericht was naar mr depelsemaker en was nadat zijn lijn is gecontroleerd
ik wil even meegeven dat dit forum het me niet mogelijk maakt om een pm te verzenden, bij iedereen behalve de support medewerkers geven bij mij de optie om een pm te versturen
Dit hangt af van hun account instelling, welke optie ze gekozen hebben: gebruikersnaam > instellingen. > instellingen > 'ontvang privé berichten van'
optie:
  • Iedereen
  • Mensen die ik volg
Reputatie 7
Badge +6
ik wil even meegeven dat dit forum het me niet mogelijk maakt om een pm te verzenden, bij iedereen behalve de support medewerkers geven bij mij de optie om een pm te versturen
Dag Piet,
Een privébericht naar Het Proximus Team lukt altijd, via deze link.
Groeten,
Wim

Reageer