Sinds dat mijn ouders zijn overgestapt naar proximus (een paar maanden terug)
Heb ik zeer trage internet. Als ik iets download van internet ben ik al blij als ik 2mb/s kan krijgen. Met telenet had ik er nog 15mb/s.
Sinds kort begint het probleem met het ping hebben van 800 etc.
Dit gebeurt ineens en kan een heledag duren. Dan heb ik in het totaal een downloadspeed van 2mb/s (In het totaal en niet alleen op mijn pc, via speedtest)
Ik vind dit zeer vervelend aangezien in mijn vrije tijd vaak game.
En ik zit dus gewoon meestal niets te doen wanneer mijn ping zo hoog word voor 20 uur aan een stuk zonder enige reden. Er zit soms zelfs niemand anders op het internet als het gebeurt.
Bladzijde 1 / 1
EDIT: Ik gebruik een internetkabel! Dus geen wifi.
xJinQs Kan je een privé bericht sturen naar Het Proximus Team met het nummer van je vaste lijn of klantennummer ?
Dan kijk ik even voor je na wat de oorzaak kan zijn.
Dan kijk ik even voor je na wat de oorzaak kan zijn.
Heb 2 maanden geleden eens een mail gestuurd naar proximus maar heb nooit een antwoord gekregen...
Maar ik zal een bericht sturen.
Bedankt
Maar ik zal een bericht sturen.
Bedankt
Ik heb nu een bericht verstuurd
de minimum snelheid die je normaal zou moeten halen op je adres kan je hier eens opvragen > http://proximus.be/internetsnelheid
Voorgesteld wordt naast bovenstaande (op adres als nieuwe klant) ook onderstaande test eens uit te voeren
http://pxs.speedtestcustom.com/
http://pxs.speedtestcustom.com/
zal geen vette zijn als er uit de bus komt van de http://proximus.be/internetsnelheid dat hij te ver zit en eventueel nog op nog op adsl
zijn speedtest die hij al gedaan heeft en deze van proximus (beide ookla) zullen niet veel verschil geven.
zijn speedtest die hij al gedaan heeft en deze van proximus (beide ookla) zullen niet veel verschil geven.
@Martin
... ook ik heb (naast Telent) nog Px adsl maar "mijn ping" is beduidend (veel) kleiner
... dus Px zou best in gang moeten schieten indien http://pxs.speedtestcustom.com/ het betrokken "ping" probleem aldaar bevestigt (anders wordt er bv. best terug naar Tnt of naar Org gemigreerd)
... ook ik heb (naast Telent) nog Px adsl maar "mijn ping" is beduidend (veel) kleiner
... dus Px zou best in gang moeten schieten indien http://pxs.speedtestcustom.com/ het betrokken "ping" probleem aldaar bevestigt (anders wordt er bv. best terug naar Tnt of naar Org gemigreerd)
Natuurlijk is het voor proximus wij zullen de reden van deze grote ping waarde niet kunnen oplossen en ze zijner toch mee bezig dus in gang schieten is al gebeurd, vergelijkbaar geval met een paar dagen geleden ......
eigenlijk om zo'n http://speedtest.net te doen zou je wifi op de bbox moeten uit zetten en alle utp kabels uittreken op de bbox en enkel alleen deze utp kabel aansluiten om je pc / laptop ermee te verbinden waarop je deze test uitvoert en dan moet je nog zeker zijn dat er op de achtergrond niks draait die ook van 't internet gebruik maakt.
en nog voor je dit doet vooraf de bbox heropstarten (of nog beter de bbox resetten) bij een reset moet je eventuele instellingen die je gedaan hebt of ingevoerd hebt opnieuw doen na een reset wat je na een herstart natuurlijk niet moet doen.
en nog voor je dit doet vooraf de bbox heropstarten (of nog beter de bbox resetten) bij een reset moet je eventuele instellingen die je gedaan hebt of ingevoerd hebt opnieuw doen na een reset wat je na een herstart natuurlijk niet moet doen.
Heb indentiek het zelfde probleem. Zit ook nog op een ADSL verbinding en blijkbaar is er geen oplossing tot Q2 van 2019 voor mij ??
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.