Sinds een paar dagen zijn er onderbrekingen van het internet regio Menen, Wevelgem, zelfs in Kortrijk. meerdere mensen hebben dit opgemerkt en het zou al een paar keer gesignaleerd zijn. Op het eerste zicht werd er geen gevolg aan gegeven. Zijn er nog mensen die die hinder ondervinden?
Bladzijde 1 / 2
Geven ze dit niet aan van zodra je naar de helpdesk belt 0800 22 800 of kan je het niet zien als je naar http://proximus.be/login (Myproximus) surft om de status van het netwerk te bekijken.
dan op "mijn support" klikken voor netwerkstatus
en verder kan je "start test" klikken om te zien wat dit als resultaat geeft.
dan kan je verder ook nog kiezen voor "start analyse"
dan op "mijn support" klikken voor netwerkstatus
en verder kan je "start test" klikken om te zien wat dit als resultaat geeft.
dan kan je verder ook nog kiezen voor "start analyse"
Bedankt Martin, als het internet niet beschikbaar is, kan je de status van het netwerk ook niet raadplegen. Nu kan het wel, maar analyse van de lijn of de lijn testen en de status van het netwerk is ook niet beschikbaar, wegens 'onderhoudswerken'. Het is al enkele dagen bezig en meerdere mensen hebben proximus gecontacteerd - volgens hen zonder resultaat. Zelfs bij werkend internet verschijnt af en toe de boodschap dat de cloud niet verbonden is en het werkt traag ... soms heel traag.
Ik bedoelde dat je de test kon doen indien je internet er effen terug is, want je spreekt van "er zijn onderbrekingen" dus ging ik er vanuit dat er ook soms verbinding is, enfin indien dit niks aan het ligt brengt zou ik nog eens de vraag stellen met je klantgegevens in een privébericht door te klikken op volgende link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Ik zie dat er gisteren om 12:55 en verbrekingen was van de lijn sinds dan niet meer. Wel staat je lijn op en 9Mbps repair profiel daar aansluiting niet goed is. Wij meten verschillende stubs op je lijn. Staat de modem rechtstreeks op het eerste contact punt aangesloten de NTP2007? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cable_global_surf/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/hoe-uw-kabels-aansluiten-of-nakijken.html#/bbox3 Je modem moet rechtstreeks op de NTP aangesloten zijn.
Aan de aansluiting is de voorbije jaren niks veranderd, de modem is rechtstreeks op de NTP aangesloten. Gisteren was er een onderbreking, de dag voordien ook en telkens gaan er rode LED's branden op de BBox3.
Je lijn staat al op die 9Mbps sinds 27/7/2017.
Welke ledjes branden rood?Als de Leds LAN en wifi van de b-box3 rood branden, heeft je een IP conflict op je installatie.
Kijk na of er geen twee toestellen zijn met hetzelfde IP adres. Dit kan door er vaste IP adressen geconfigureerd zijn die in toestellen die bekabeld of via wifi verbonden zijn met de b-box3;
Welke ledjes branden rood?Als de Leds LAN en wifi van de b-box3 rood branden, heeft je een IP conflict op je installatie.
Kijk na of er geen twee toestellen zijn met hetzelfde IP adres. Dit kan door er vaste IP adressen geconfigureerd zijn die in toestellen die bekabeld of via wifi verbonden zijn met de b-box3;
Nu branden er geen rode Led's, Dit gebeurt enkel als er een onderbreking komt. Er zijn geen twee toestellen aangesloten, tenzij de proximus TVdecoder via de bbox3 (en die staat quasi altijd volledig uitgeschakeld). Op 27/7/2017 was ik zelfs niet in België, ik ben maar terug sinds 15 september. Tot eergisteren was er geen merkbare snelheidsvermindering. Ik zit al jaren op een bruikbare maar redelijk lage snelheid. Ik hoor ook al minstens 25 jaar dat er een probleem is met de lijn. De aansluiting is nog van voor de tweede wereldoorlog (geen aftakdoos, wel loden bol, die ik indertijd zelf openpeuterde om tegemoet te komen aan de eis van Belgacom omdat die ervan overtuigd waren dat er altijd een aftakdoos moest zijn) en ik zit op 30m van een verdeelkast.
Enkele minuten geleden waren er weeral 2 onderbrekingen, dit keer zonder rode Led's
die onderbrekingen zijn normaal ik heb en test gedaan om te zien of de lijn op zijn normale snelheid kan maar se springt terug van van de 70Mbps naar de 9Mbps. Omdat op te lossen zal er iemand van ons moeten langskomen om alles eens ter plaatsen te bekijken. Daar ik verschillende stubs kan zien. kan je ons via en privé bericht je gsm nummer sturen + enkele datums dat er iemand mag langs komen? https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
beste ik ben ook van Menen en heb sinds vrijdag 03/11 ook dezelfde problemen. Na enige tijd rode led van het internet en alles ligt eruit. mijn schoonbroer (rekkem) heeft het ook en mijn moeder (wevelgem) keek gisteren enkel tv en plots was haar internet verdwenen.
er zijn geen veranderingen gebeurt sinds jaren... enkel zaterdag mijn ps4 een statisch adres gegeven omdat ik hoopte dat het zich niet meer voordeed. (ik dacht dat mijn ps4 de oorzaak was) blijkt dus van niet.
ik merk op dat het wat overal is. er zijn mensen in brussel & gent die ook dezelfde problemen hebben.
Dag Sven, ik zie dat je lijn en verbrekinge heeft gehad op 7/11 om 12:42 en sinds dan verbonden staat zonder enige verbreking. Ik zie wel dat jij de dagen er voor korte sessie tijden had. Iets wat niet het geval is bij dirkdesreumaux. Heb je sinds gisteren nog 12:47 nog verbrekingen gehad?
In de loop der jaren zijn ze al meerdere keren langsgeweest, altijd is er een probleem, of er was geen aftakdoos, die is er nu wel, of ik tak niet af op het eerste contactpunt, wat ik dus 100% zeker wel doe, of het ligt aan de Bbox, wijziging daarvan naar BBox3 gaf ook geen oplossing. Dan was het het stopcontact, de laatste technieker haalde het uit de muur om het te controleren en liet het nadien gewoon uit de muur hangen, maar er is niks opgelost. Ik zie dus niet goed in wat er nog kan opgelost worden met een technieker langs te sturen. Veel ruimte is er trouwens niet meer want ik vertrek op 14/11 terug naar Oostenrijk voor 2 maand.
Normaal zou het in die tijd wel moeten lukken. Als je mij en nummer doorstuurt laat ik en team van specialisten je terug bellen en zei kunnen een van hun techniekers langs sturen om het eens ter plaatsen te bekijken. Indien het nu niet past kan kan je ons iets sturen als je terug bent en dan kijken we het dan eens na.
ja die korte sessie tijden (vrijdag/zaterdag/zondag) waren toen ik aan het gamen was met de nieuwe Call of duyt WW2 en mijn internet er constant uit vloog met als gevolg dat ik mijn router moest heropstarten daar ik mijn WIFI niet meer ging noch de TV.
inzake de verbrekingen van gisteren kan ik verder niet melden daar ik dan aan het werk was.
RobrechtB zie ook mijn topic: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/rood-lampje-internet-bij-de-game-call-of-duty-ww2-41415
Ik weet echt niet goed wat er nog kan gecontroleerd worden. Het is wat het al jaren is en de aansluiting van buiten naar binnen, nog loden kabeltje van al bijna 100 jaar oud wordt er niet jonger op, maar dat kan het probleem niet zijn, zeggen de techniekers ... Er staat hier één pc en één decoder TV, de aansluiting is de eerste ... dat is het. Het enige wat ik nog kan doen is mijn telefoontoestel aan het eerst contactpunt afkoppelen en het tweede toestel in de keuken eveneens afkoppelen, zodat er geen telefoon meer is, dan zijn we echt uitgepraat.
Sven, Ik heb het doorgestuurd voor nazicht.
ok bedankt. Wat zal er precies gecheckt worden?
We gaan laten na kijken waarom de modem blokkeert en de verbinding weg valt.
ok bedankt. de modem is een technicolor. weet niet of dit helpt. is trouwens ook een recente daar mijn anderen geen wifi 5.0 meer uitgaf. (denk dat je dit kunt zien)
dirk van waar bent u ergens?
dirk van waar bent u ergens?
beste heeft u al meer info verkregen? wanneer mag ik hieromtrent iets vernemen?
Dit is de binnenkomende kabel, waar ik al 20 jaar naar verwijs: paraffinepapier is niet dadelijk de beste isolator, zeker niet als het wat vocht opneemt
Het is doorgestuurd naar het modem team maar wij wachten nog op feedback van hen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.