Skip to main content
Beantwoord

Traag internet


Hallo,
Ik heb sinds een 2 tal maanden een nieuwe desktop gekocht.
Nu is op de nieuwe pc internet heel traag voor de rest werkt de pc prima.
heb een speedtest gedaan en zit rond de 16 ms ping en 68.40 mbps deze meeting was rond 12:45
Heb met proximus gechat en alles is normaal op de lijn.
Heb ook een nieuwe lan kabel van pc naar de modum gestoken en brand dat lichtje op de modum waar de lan kabel van de pc insteekt geel en de rest groen.
Als je de lan kabel verplaatst gaat het gele lichtje mee.
Heb al naar oplossingen aan het zoeken geweest maar niks helpt.
Wie weet hier meer van.
Mvg

Beste antwoord door M_016

Beste
Kijk bv. eens onder Windows 10 taakbeheer (cntr-alt-del) welke processen actief zijn en de meeste processortijd en/of geheugencapaciteit in beslag nemen
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

53 reacties

Martin
  • 32657 reacties
  • 24 november 2017
de aanduidingen geel / groen hebben te maken of je pc (netwerkkaart) al dan niet op Gigabit snelheid staat (gigabit aankan)
Maar 68.40 Mbps vind ik toch niet slecht ?
Wat krijg je als minimumsnelheid aangegeven die je zou moeten kunnen halen op http://proximus.be/internetsnelheid

  • Auteur
  • Rising star
  • 16 reacties
  • 24 november 2017
Martin,
Momenteel kan ik mijn minimumsnelheid niet meten.
Bestaande klant met vaste lijn
Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen.
Dit krijg ik als ik wil gaan meten.
Ik weet dat dit een goeie snelheid is maar bij de vorige pc was alles veel sneller nu moet ik toch wachten voor alles open gaat.
Zelfs mijn vrouw zegt het dat alles traag is en die is maar op een paar site's bezig per dag.

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1012 reacties
  • 24 november 2017
Dag Erwin, dit lijkt me eerder een pc probleem. Herstart voor de zekerheid eens de bbox. Hoe is het met andere apparaten? MVG, Wim

  • Auteur
  • Rising star
  • 16 reacties
  • 24 november 2017
Wim
Heb al een paar keer de bbox hertsart .
Alle andere apparaten werken goed.
Alleen op de smartphone een kleine onderbreking op wifi .
Had al via de chat te horen gekregen dat het aan de pc kan liggen.
Maar heb naar de fabrikant een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord.
Ik zal aan de bbox een reset doen.

Martin
  • 32657 reacties
  • 24 november 2017
Draait er niks op de achtergrond op je pc die verbinding maakt met internet.

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1012 reacties
  • 24 november 2017
Dan zal het probleem zo goed als zeker aan de pc liggen, een reset zal weinig uitmaken vermoed ik, maar je kan het proberen.

  • Auteur
  • Rising star
  • 16 reacties
  • 24 november 2017
Martin
Niet dat ik weet dat er iets draait op de achtergrond.

  • Auteur
  • Rising star
  • 16 reacties
  • 24 november 2017
Wim
Ik heb een reset gedaan maar haalt niks uit.
Als ik het nieusblad op doe dat duurt tot bijna 15 sec eer alles open is en als je dan een artikel leest en je gaat terug dan duurt soms nog langer eer dat alles open is.
Als het aan de pc weet jij wat het probleem dan kan zijn of moet ik daar mee terug naar de winkel.

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1012 reacties
  • 24 november 2017
Vermoedelijk bepaalde software die alles vertraagt. Je kan best eens je harde schijf formateren en terug vanal 0 beginnen. Indien je niet weet hoe dit moet kan je altijd een computer specialist zoeken.

  • Auteur
  • Rising star
  • 16 reacties
  • 24 november 2017
Wim
Ik ga zien wat ik doe ,maar de harde schijf formateren weet ik niet hoe je dat doe.
Dus daar blijf ik af.
De pc is maar een 2 tal maandan oud .
Toch bedankt Wim

  • Auteur
  • Rising star
  • 16 reacties
  • 24 november 2017
Wim

Die had traag internet van de eerste dag dat ik die gebruikte .

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1012 reacties
  • 24 november 2017
Geen probleem.

Martin
  • 32657 reacties
  • 24 november 2017
mss eens je netwerk trafic bekijken met windows 10 Task manager > performances > internet grafiek bekijken of er veel trafic is
Open the Win+X (Quick Link menu), click/tap on Task Manager

M_016
Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4337 reacties
  • Antwoord
  • 24 november 2017
Beste
Kijk bv. eens onder Windows 10 taakbeheer (cntr-alt-del) welke processen actief zijn en de meeste processortijd en/of geheugencapaciteit in beslag nemen

Martin
  • 32657 reacties
  • 24 november 2017
je kan daar inderdaad veel in de gaten houden om zo de dader eventueel te vinden

  • Auteur
  • Rising star
  • 16 reacties
  • 24 november 2017
M_016
Ik heb daar eens gaan zien .momenteel tussen 3 % en 9 % processor en 57% geheugen .
Is het dat waar ik moest gaan zien.

  • Auteur
  • Rising star
  • 16 reacties
  • 24 november 2017
Martin
de windows 10 task manager dat vind ik niet.
Is dat gewoon computer beheer prestatie en bron controle.

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 585 reacties
  • 24 november 2017
CTRL-ALT-DELTE of CTRL-ALT-SHIFT afhankelijk van je versie.

Martin
  • 32657 reacties
  • 24 november 2017
Als je links onder van je scherm, rechts klikt op het windows embleem, krijg je dan geen menu waar je verschillende opties kunt kiezen.


M_016
Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4337 reacties
  • 24 november 2017
Beste je hebt het inderdaad gevonden
Lijkt mij vrij normaal (enkel geheugen lijkt mij ietwat hoog)
Zie je ook app geschiedenis, gebruikers, services....
Kijk alles eens na ok?

Martin
  • 32657 reacties
  • 24 november 2017
Het belangrijkste is wel je netwerk trafic als je de speedtest doet

M_016
Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4337 reacties
  • 24 november 2017
Laat de taakmanager (taskmanager) op processen staan en laadt website www.nieuwsbald.be
Vraag wat gebeurt er? Duurt het nog 15 sec. Welk is de max. processorbelasting? Wat is de max. geheugenbelasting? Enz.
Ik stel me de vraag of je trage PC geen tijdelijk fenomeen is te wijten aan een aantal ondertussen doorgevoerde - vrij grote- Windows 10 updates in de achtergrond (en hoeverre betrokken tijdelijk verschijnsel niet het gevolg is van "slechts'" 4 GB RAM en een PC zonder specifieke videokaart = Intel videosoftware)
Maar ik kan me uiteraard vergissen....

Martin
  • 32657 reacties
  • 24 november 2017
Dan zou hij wel nog andere problemen hebben dan wat hij aangeeft.

RedsFan
Forum|alt.badge.img+4
  • 985 reacties
  • 24 november 2017
Mag ik ook eens vragen welk merk antivirus je gebruikt ???
Heb je dit met alle browsers ? zo nee , best eens de cookies verwijderen en de internetcache van de betreffende browser.

Ps: nieuwsblad opent hier binnen de 1 seconde

Martin
  • 32657 reacties
  • 24 november 2017
zich baseren op het openen van één site zegt niet veel, kan zijn dat er langs de route ergens serieuze vertraging gebeurt.
Daarom kan dat voor de ene snel openen en voor een ander weer niet.

Reageer