Beantwoord

Traag internet

  • 31 July 2017
  • 1 reactie
  • 104 Bekeken

Ik heb een nieuwe b-box 3 nog steeds heb ik een zwak internet signiaal. Beneden geraak ik goed op intenet maar boven zwak wifi signiaal en geen internet verbinding. Wat moet ik doen.
icon

Beste antwoord door ThomasP 31 July 2017, 20:31

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6
Hey Patrick, er zijn vele zaken dat je kan doen. Eerst en vooral wat basis WiFi info. Een standaard WiFi signaal werkt niet goed met obstakels. Wanneer je WiFi een verdiep moet overbruggen mag je er vanuit gaan dat er weinig van je signaal overblijft. 1 verdiep lukt vaak maar 2 verdiepen als meestal een 'no-go'. Uiteraard is alles afhankelijk waar je bbox staat. Vb, staat deze in de kelder, garage, living, op een kast, in een kast, achter een kast etc. Ga er van uit dat er zo weinig mogelijk obstakels zitten tussen je verbinding. Zorg er dus voor dat je bbox in een zo centraal mogelijke plaats staat en plaats hem zeker niet in een kast. Kijk even op volgende pagina voor wat tips over hoe je wifi te verbeteren. Het wijzigen van het kanaal kan je signaal vaak al wat verbeteren.

Wanneer de afstand echter niet te overbruggen is, kan je ook steeds opteren voor wat hulpmiddelen zoals een wifi extender of repeater. Je kan deze kopen in een Proximus center (pagina) of eender welke multi-media winkel.

Reageer