Skip to main content

Traag internet

  • April 20, 2013
  • 4 reacties
  • 388 Bekeken


Hallo,


Ja ik weet het, nog een zoveelste die last heeft van traag internet. Ik had graag de oorzaak hiervan geweten, ligt het nu aan de slechte lijnen van Belgacom of onze modem(configuratie)? Ik heb gehoord dat Belgacom bezig is met hun lijnen te versterken met glasvesel etc. nochtans hebben wij hier nog niet veel van gemerkt. Het zit namelijk zo dat als iemand op ons netwerk nog maar een youtube filmpje bekijkt, dan klagen de kinderen over een hoge ping/lags. Onze gemiddelde (werkelijke) downloadsnelheid ligt onder de 500kb/s. Volgens Speedtest hebben we 4.24 Mb/s downloadsnelheid en 0.43 Mb/s upload. Ik ben het echt beu om zo'n traag internet te hebben en bij alles dat je doet te moeten laggen. Onze modem: http://support.linksys.com/nl-eu/support/gateways/WAG54G2


Alvast bedankt.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

Elsa
  • April 20, 2013
















Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?

klik ⇒
http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank (Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)

Best ook eens de test doen als nieuwe klant (via ingave van je adres ipv

je telefoonnummer), dit kan soms beter resultaat geven.

Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:

• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)

• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)

• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)

• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)


Indien VDSL mogelijk is bij u dan kan je migreren:


Activatiekost 50 euro is momenteel gratis.

De noodzakelijke nieuwe modem VDSL2 ontvangt u gratis in bruikleen.

Wanneer u de installatie zelf uitvoerd dient u over een installatekit

zijnde aangepast VDSL2 aansluitingspunt en VDSL2 splitter te beschikken

en deze kost sedert 01 juni 29 euro.



Een installatier door een Belgacom technicus

met inbegrip van het boven vermelde kost 99 euro



♦ Op het moment dat u bij de klantendienst op het gratis nr. 080022800

of

in een Belgacom Center uw aanvraag doet, krijgt u de activatiedatum meegedeeld,

deze krijgt u ook later nog per brief.



• Via de belgacom boetiek krijg je de Bbox2 mee

• via de klantendienst wordt de Bbox2 opgestuurd.

• Bij de BBox2 zit een VDSL2 splitter TF-2007 en aansluitdoos NTP-2007

alsook een aansluithandleiding.(DIY pack)


voor meer info zie op ricy's blog :


http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid







Groetjes, Elsa





niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter






Elsa
  • April 21, 2013
















♦ omtrent deze splitter vind je meer op ricy's blog

☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving" rel="nofollow


alsook de link naar: http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf" rel="nofollow

alsook de link naar: http://community.belgacom.be/files/05a64d8aef/InstallguideVDSL2_NL.pdf" rel="nofollow



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter




Elsa
  • April 21, 2013
















Zonder dank, graag gedaan







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter




Elsa
  • April 25, 2013













Normaal moet dit via scarlet gebeuren omdat je internet bij scarlet hebt.


Je kan natuurlijk altijd overstappen van scarlet naar belgacom


Maar je kan altijd eens de vraag stellen aan Eva van Belgacom door haar een privé bericht te sturen


• Een privé bericht naar Eva van BGC sturen door

http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank




Groetjes, Elsa