Hallo,
Ik heb waarschijnlijk nog niet het hardst te klagen.
Ik heb nu al een tijdje een VDSL2 lijn ik was vrij blij na ik van ADSL kwam. Maar ik kwam al gauw te weten dat de BBOX2 echt een 'bottleneck' was. Op de LAN had ik zo'n snelheid van 20Mbps (Wat ook mijn profiel is 20/2). De BBOX kon mij maar op Wifi 11Mps geven. Na toch wel een tijdje later heb ik eens geld gestoken in een nieuwe router :)
Was ik ook terug blij op de WiFi 19Mps (Jammer dat Belgacom hun routers zo slecht zijn dan)...
Maar op sommige momenten gaat het echt traag. Dus ik dacht dat het aan de router lag maar nee ik test op mijn Bbox2 met LAN en ik haal opeens nog maar 12Mbps. Wat mij opvalt is dit vooral s'avonds voorkomt. Maar dit is onder de helft waarvoor ik betaal (Favorite 25Mbps) en daarom vraag ik hier even of ik er zelf iets aan kan veranderen.
MVG, Brecht C (fc001242)
Bladzijde 1 / 1
Je zegt meestal 's avonds maar hoeveel tv's staan dan op want als je bvb 2 decoders hebt en je kijkt op beide naar HD programma'sndan blijft er maar 7 Mbps meer over om te surfen.
Of als je naar één HD kijkt dan heb max nog 13 Mbps
Of nog een ander vb een decoder waar je 1 HD programma bekijkt en 1HD programma opneemt dan haalje ook maar max 13 Mbps.
Dus als je de max snelheid wil testen doe het dan in nullast dwz geen programma's bekijken en geen opnames in PVR.
Op mijn blog hier zie je ook hoeveel Mbps een stream in beslag neemt
Of als je naar één HD kijkt dan heb max nog 13 Mbps
Of nog een ander vb een decoder waar je 1 HD programma bekijkt en 1HD programma opneemt dan haalje ook maar max 13 Mbps.
Dus als je de max snelheid wil testen doe het dan in nullast dwz geen programma's bekijken en geen opnames in PVR.
Op mijn blog hier zie je ook hoeveel Mbps een stream in beslag neemt
Beste ErazerBrecht,
Hetgeen ricy zegt klopt, uw BelgacomTV neemt ook wat bandbreedte in beslag.
Ik heb uw lijn uitgemeten en deze is zeer stabiel. 's Avonds verandert er ook niets aan uw lijn.
Mvg,
Eva van Belgacom.
Hetgeen ricy zegt klopt, uw BelgacomTV neemt ook wat bandbreedte in beslag.
Ik heb uw lijn uitgemeten en deze is zeer stabiel. 's Avonds verandert er ook niets aan uw lijn.
Mvg,
Eva van Belgacom.
Hallo,
Jullie hebben volledig gelijk. Dat ik eignelijk zelf nog het verband heb gelegd 🙂 Bedankt voor de moeite!
Btw: Die site van je (Ricy) is echt informatievol heb er toch wat uit gelezen :)
Jullie hebben volledig gelijk. Dat ik eignelijk zelf nog het verband heb gelegd 🙂 Bedankt voor de moeite!
Btw: Die site van je (Ricy) is echt informatievol heb er toch wat uit gelezen :)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.