hallo,
heb sedert enige tijd problemen met mijn draadloos internet. Beneden staat de bbox2 en boven staat mijn vaste pc (met ingebouwde modem), boven heb ik een signaalsterkte van 2 balkjes, beneden 5 balkjes. Nu enige tijd heb ik echter boven maar 1 balkje of niets van signaalsterkte. Vandaag naar belgacom geweest maar moest eerst td van belgacom bellen. voorgestelde oplossing: een nieuwe bbox 2. Nu deze nieuwe modem brengt geen oplossing, heb nog altijd maar 1 balkje verbinding en werkt nog traag. Nochtans deze middag ging hij rap en nu vanavond weer supertraag Heeft er iemand anders een oplossing? Zou een devolo oplossing kunnen bieden?
Bladzijde 1 / 1
je kan eventueel inSSIDer gebruiken om te kijken welke draadloze signalen er in de buurt zijn en welke kanalen die gebruiken, best blijf je 2 kanalen van de rest. eigen kanaal kan je aanpassen door te surfen naar 192.168.1.1 , ga naar de advanced settings, wireless, channel & wijzig dit. vergeet niet op apply te drukken
maar de draadloze capaciteiten van de bbox 2 zijn niet super.... je zou er een routertje met betere capaciteiten kunnen aanhangen, power adapters is ook een optie, of gewoon een kabel trekken
mvg
maar de draadloze capaciteiten van de bbox 2 zijn niet super.... je zou er een routertje met betere capaciteiten kunnen aanhangen, power adapters is ook een optie, of gewoon een kabel trekken
mvg
Inderdaad devolo kan hiervoor een oplossing zijn want het is niet met de bbox te vervangen dat de signaalsterkte van het wifi signaal verbetert.
Je kan ook eens proberen met de bbox op kanaal 7 te zetten.(al is de kans klein maar je kan altijd proberen)
Surf naar http://192.168.1.1
° Advanced Settings
° Wireless
Onder SSID Broadcast zie je
Channel:
rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt
en kanaal 7 bijvoorbeeld kiest
° Dan onderaan op "apply" drukken
Je kan ook eens proberen met de bbox op kanaal 7 te zetten.(al is de kans klein maar je kan altijd proberen)
Surf naar http://192.168.1.1
° Advanced Settings
° Wireless
Onder SSID Broadcast zie je
Channel:
rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt
en kanaal 7 bijvoorbeeld kiest
° Dan onderaan op "apply" drukken
Denk dat je daar niet veel aan kan doen.Bij mij boven heb ik ook volledige ontvangst. Maar nu ik nog altijd 2 verdingen lager logeer heb ik maar 1 tot soms 2 streepjes.
waarom kanaal 7 ricy? omdat dit in het midden zit?
beter lijkt me de omringende kanalen te scannen, mijn eigen ervaring is dat meeste uitzenden op 1 of 2... en in dat geval zal kanaal 11 voor het eigen signaal een betere optie zijn
mvg
beter lijkt me de omringende kanalen te scannen, mijn eigen ervaring is dat meeste uitzenden op 1 of 2... en in dat geval zal kanaal 11 voor het eigen signaal een betere optie zijn
mvg
xenne ik weet nu niet meer juist wat de reden was maar er waren problemen als je op de uiterste kanalen ging staan, mss schiet het mij nog te binnen.
Kanaal 7 schijnt heel weinig gebruikt te worden in de praktijk en om niet eerst scanner software te moeten installeren zoals inSSider stel ik normaal voor om eens op 7 te proberen wat in veel gevallen tot goede resultaten leidt.
Je mag niet vergeten dat je dan ook met inSSider juist op het moment moet meten dat het signaal slecht is want die kanalen komen soms door en dan weer niet door bvb volgens weersomstandigheden zoasl vandaag als het mistig is.
Over het algemeen als ze spreken van mijn bbox staat boven of beneden afhankelijk van 't geval mag je al zeker zijn dat het aan de slechte ontvangst zal liggen gezien het zwakke signaal van de bbox (maar dan weer beter voor de gezondheid, al bestaat daar al weer veel twijfel over) Maar ik ga van het simpel principe uit dat minder elektomagnetische stralen zeker niet slechter zal zijn dan het omgekeerde.
mvg,
Kanaal 7 schijnt heel weinig gebruikt te worden in de praktijk en om niet eerst scanner software te moeten installeren zoals inSSider stel ik normaal voor om eens op 7 te proberen wat in veel gevallen tot goede resultaten leidt.
Je mag niet vergeten dat je dan ook met inSSider juist op het moment moet meten dat het signaal slecht is want die kanalen komen soms door en dan weer niet door bvb volgens weersomstandigheden zoasl vandaag als het mistig is.
Over het algemeen als ze spreken van mijn bbox staat boven of beneden afhankelijk van 't geval mag je al zeker zijn dat het aan de slechte ontvangst zal liggen gezien het zwakke signaal van de bbox (maar dan weer beter voor de gezondheid, al bestaat daar al weer veel twijfel over) Maar ik ga van het simpel principe uit dat minder elektomagnetische stralen zeker niet slechter zal zijn dan het omgekeerde.
mvg,
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.