Skip to main content
Beste

Rees vele jaren zijn wij klant bij Belgacom, slechts zelden hebben we problemen gekend. De voorbije 2 weken is het internet echter erg traag. Het duurt werkelijk minuten om een Word-document te downloaden. Aangezien mijn opleiding nogal veel over het internet wordt besproken en ik voortdurend documenten ontvang en moet versturen is dit erg frustrerend. Het duurt ook lang om webpagina's te openen, laat staan afbeeldingen op een pagina te laden. Voor deze twee weken was er geen probleem.

Klantnummer is: 000332590. Ik kan me echter niet inloggen aangezien mijn oudere broer dit allemaal regelde. Hij zit in het buitenland en is momenteel onbereikbaar. Voor mijn studies is het vrij belangrijk dat het internet nu toch echt weer wat sneller gaat. Als we met twee pc's op het internet zitten, is het onmogelijk om goed te surfen.

Vriendelijke groet

Tim Lemmens

vermoedelijk surft u nog op een traag adsl lijntje?

al gekeken of vdsl2 beschikbaar is, je kan via de belgacom tv beschikbaarheidstest eens kijken:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow

als deze test zegt dat je HD tv kan krijgen, dan is ook vdsl2 internet mogelijk en kan je de overschakeling aanvragen via de klantendienst of in belgacom center.

succes

mvg

Het is inderdaad beschikbaar, kost een overschakeling extra?

momenteel is de activatie nog zeker gratis tot 16/11

vdsl2 activatie aanvragen via 0800 22 800 of via klantendienst.... je zal gratis een andere modem krijgen (bbox2) en krijgt een activatiedatum, normaal moet er geen technieker aan huis komen

tot op vdsl2

mvg

Beste neem eens contact op met de helpdesk. 080022700 als u lijn spontaan traag werd, want zelfs met een adsl lijntje zou u een normaal worddocument fatsoenlijk moeten kunnen binnentrekken, maar als u synch is ingestort door wat voor reden dan ook is een hersteltechnieker sneller geregeld dan een omschakeling. Die vdsl2 is bonus. :)

ja, inderdaad ..... zo'n evt. vdsl2 activatie neemt gemakkelijk zo'n 2 weken in beslag... dus je kan nog eens naar je adsl lijn laten kijken.

post misschien eens je lijnwaarden (te zien via http://192.168.1.1) ofwel neem je rechtstreeks contact met de 0800 22 700 om te zien wat er eventueel loos is

mvg

Bedankt voor de antwoorden, ik ga morgenavond dadelijk contact opnemen met de klantendienst en kijken of er een oplossing uit de bus komt.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het probleem twee weken en half geleden eigenlijk is begonnen. Toen was het internet in huis erg instabiel. Kan gebeuren voor enkele dagen, dacht ik toen, want als het internet stabiel draaide, was het gewoon snel. Daarna was het internet stabiel, maar is de snelheid ingestort. De eerste anderhalve week was het echt vreselijk. Online documenten van ongeveer 5 mb raadplegen duurde zo'n 10 tot 15 minuten om te laden. Intussen is het iets beter, maar de snelheid is nog steeds ver onder de maat. Willekeurige sites waar foto's moeten geladen worden, duren echt 3 tot 4x zo lang voor de foto geladen is, waar het vroeger eigenlijk meteen in orde was. Mijn snelheid bij het downloaden van documenten gaat ook nooit boven 35 - 40 Kbps

je kan nog naar het probleem laten kijken, maar ik zou ook zo snel mogelijk de vdsl2 activatie aanvragen... vdsl2 is veel sneller en stabieler

mvg

Beste TL1990,

Uit de testen dat ik heb uitgevoerd blijkt er inderdaad een probleem te zijn op uw lijn. Hiervoor zou er een technieker ter plaatse moeten gaan.

U kan telefonisch via de nummer 0800 22 700(7/7 tot 22uur beschikbaar) een afspraak maken of mij een privé bericht sturen met uw contactnummer en enkele datums waarop de technieker ter plaatse kan gaan.

De informatie dat xenne u heeft gegeven i.v.m. de activatie van VDSL2 klopt volledig.

Mvg,

Eva van Belgacom.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, Ik weet dat ik nog op ADSL zit en geen VDSL beschikbaar heb op mijn locatie. Hier heb ik op zich geen moeite mee. Het probleem doet zich echter voor in de snelheid van mijn ADSL.

Een tweetal weken geleden is men bij mij belgacom komen installeren. Toen ik mijn snelheid testte kwam ik op een mooie 4 Mbps uit, wat de verwachtte snelheid is voor een adsl lijn. Enkele dagen later was dit al niet meer het geval.

De lijnwaarden die mijn b-box op dit moment weergeeft zijn 2144 kbps down en 128 kbps up. Deze varieren dagelijks en kunnen zelfs van uur tot uur schommelen. Ik heb ze echter nog niet hoger dan 2400 zien gaan sinds de problemen zich zijn beginnen voordoen. Ondertussen maakt mijn b-box2 soms ook een klikkend geluid, waarna hij volledig opnieuw lijkt te moeten opstarten. Dit alles stoort mij enorm, aangezien ik ondertussen mobiel internet heb op mijn telefoon en daarmee zonder moeite aan 4 Mbps kom, maar mijn vaste lijn lijkt hiertoe niet in staat...

Klantennummer is 615254259

alvast bedankt voor de hulp :)

factory reset lost niets op en de spanning weghalen doe ik dagelijks, omdat de router overdag en 's nachts uit staat wanneer ik naar het werk ben of slaap. Ik weet echt niet wat er nog kan gedaan worden om de connectiviteit van mijn belgacom internet ietwat leefbaar te maken...

waarschijnlijk verlies je af en toe uw sync, post eens uw lijnwaarden

mvg

Ik zie nu juist dat je zegt bbox maakt soms klikkend geluid .

Dit wijst op een ofwel defecte modem of de bgc DSLAM in de ROP centrale die niet goed werkt je zal de technische helpdesk morgen moeten opbellen .

@ xenne en inderdaad daardoor zal hij zeker sync verliezen daar moet je niet aan twijfelen.

PS: correctie aangebracht voor ADSL zal het wel de centrale zijn

Alvast bedankt voor de hulp, ik ga morgen de centrale bellen want ondertussen zitten mijn lijnwaarden op 512 kbps down en 96 kbps up. Praktisch onmogelijk om nog te skypen met m'n vriendin in het buitenland en dat valt me wel hard tegen :P

Reageer