Vraag

"too many recipients"

  • 24 April 2016
  • 13 reacties
  • 2583 Bekeken

Als ik e-mail probeer te verzenden van mijn skynet-adres naar meerdere personen tegelijk, krijg ik tegenwoordig steevast de error boodschap: "too many recipients". Het gaat dan over mailtjes naar een 15-tal e-mail adressen.

13 reacties

op het oud forum stond dit bericht:
Niet alleen is er de beperking van 720 mails per uur, maar ook max. 99 bestemmelingen toevoegen in eenzelfde email.
Reputatie 7
Badge +6
Ik ken er weinig van maar zou het eventueel kunnen helpen door als uitgaande server: relay.proximus.be te gebruiken of doet u dat al?
Beschouwt men een zelfde mail naar 15 adressen ook al als spam?
Ik denk uit de uitleg te kunnen afleiden dat het gebeurt alleen als TS naar meerdere e-mail adressen verstuurt, dan zou dit er niks mee te maken hebben.
In ieder geval hier vind je de instellingen voor je e-mail client terug
=> http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/e-mail-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
Reputatie 6
Badge +3
Wat is de volledige boodschap die je krijgt?
In welk programma krijg je die boodschap?
Komt de boodschap op het moment dat je probeert te versturen of na het versturen?
Indien het een mail is die terugkomt: van waar komt de mail? Komt die van skynet / proximus of misschien van de ontvanger?
De boodschap die TS eerst kreeg was eerst "too many recipients" maar nu "too many questions" (grapje) ;)

Louter nog wat uitleg ter info voor geïnteresseerden.
ISP zoals Proximus leggen meestal een van de volgende grenzen of een combinatie op:
1) aantal ontvangers voor een enkele e-mail
2) aantal e-mails die u in een uur kan sturen
3) aantal e-mails die je in een dag kan sturen
Dit om hun e-mail server te beschermen tegen overmatig gebruik of zelfs misbruik door spammers.

wel aantal proximus oplegt voor deze drie gevallen bovenstaande gevallen weet ik niet exact.

NB: ook weet ik mij te herinneren van vroeger dat hier iemand ooit bij deze melding dit in orde gekregen heeft door het account eens te verwijderen in zijn mail client (dacht dat het in dit geval om outlook ging , maar speelt eigenlijk nu geen echte rol) en door het account opnieuw aan te maken was deze foutmelding ook verdwenen.
Enfin ik geef maar zoveel mogelijk mee als ik kan 😉
Reputatie 7
Badge +6
Ik zal hier even op aanvullen:

- Customers using unauthenticated clients (port 25) will be limited to a max 200 recipients/hour
- Customers using authenticated clients (port 587) will be limited to a max 720 recipients/hour
- Customers using authenticated clients (port 587) from abroad will be limited to a max 120 recipients/hour

Je kan hier dus uit besluiten: Gebruik voor je uitgaande server authenticatie dmv login (email) & wachtwoord.
Ik wil dit graag geloven, maar...
Ik bevind me in het buitenland, gebruik relay.skynet.be als SMTP-server, mét authenticatie, TLS en poort 587.
En dat lukt (bijna) perfect.
Mààr : het maximum aantal recipients blijkt 10 (tién) te zijn. Alles wat daar over gaat wordt weergegeven in de error-message van de system administrator.
Nu vind ik 10 redelijk beperkt.
En geen andere limiet wordt bereikt (vb 200 / uur).
Wie kan hier een oplossing voor bedenken ?
Alvast bedankt.
.. en de lokale internet provider in het buitenland is Proximus ? .. het zou mij verbazen dat de smtp server van Proximus daar probleemloos werkt .. normaal moet men de smtp server gebruiken van het net waar men op aangesloten is. ?????
Neen, geen Proximus, maar Forthnet.
Als ik de SMTP-server van Forthnet zou gebruiken, dan moet ik niet inloggen. Kom in bij de Proximus-SMTP-server binnen via een vreemd netwerk, dan moet ik bewijzen dat ik een Proximus-klant ben. Door in te loggen, door authenticatie op een andere poort (587 ipv 25)
Het werkt dus vanop elke plaats ter wereld, maar (en dat is mijn probleem) : maximum 10 bestemmelingen per keer.
idd ...
heb je met google mail allemaal niet voor hé Willy 😉
Ik heb dat met mijn mail client ook niet hoor en ik heb minstens 3 verschillende directe providers, als ik de "andere" er nog bij reken dan zijn het er minstens 6 ...
Inderdaad ik gebruik wel heel veel en meestal gmail, maar met de andere heb ik ook geen problemen zelf ook niet meer met px-mail.

Reageer