thuisnetwerk onvindbaar


zonder enige aanleiding zat ik opeens zonder internetverbinding. Het thuisnetwerk blijkt opeens onvindbaar, zowel draadloos als met netwerkkabel. Volgens Belgacom geen problemen met de lijn. B-box 2 gecheckt door iemand anders zijn pc draadloos te verbinden en daar geen probleem.

Automatische probleemoplossing gaat niet. Volgende foutmelding wordt gegeven: de standaardgateway is niet beschikbaar. Instellingen gecontroleerd en vergeleken met andere pc en niet direct een verschil te vinden.

Ook wifi printer nu niet meer installeerbaar omwillen van onvindbaar netwerk...

Wie weet eventueel waar ik nog kan zoeken?

11 reacties

Windows XP: Start --> Uitvoeren --> tik cmd + Enter
Windows Vista/7: Start --> tik cmd in het zoekvenster + Enter

In het zwarte commandovenster dat verschijnt tik je
ipconfig /release + Enter
ipconfig /renew + Enter

Is het probleem hiermee opgelost?
Bedankt voor de suggestie, maar helaas werkt het nog niet. Andere suggesties?
Met welke versie van Windows werk je?
Windows 7 Home Premium
Nog iets om te controleren:

Klik op Start --> tik ncpa.cpl in de zoekbox + Enter (of ga naar uw netwerkverbindingen via het configuratiescherm)

Je krijgt nu een lijst met netwerkverbindingen. Rechtsklik op de verbinding die je gebruikt (Local Area Connection = met kabel, Wireless = zonder kabel) en kies Eigenschappen.

Ga naar het eerste tabblad Netwerken en selecteer Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4). Klik op de knop Eigenschappen.

Zorg dat zowel het IP-adres als het DNS-adres automatisch verkregen worden en bevestig alle open vensters met OK.

Doe nu opnieuw een ipconfig /release en /renew.

EDIT: wat je ook best eens probeert is een volledige reset van de bbox (ofwel via het adminpanel, ofwel door het pinnetje achteraan een tiental seconden in te drukken). Wel opletten: uw draadloze beveiliging moet dan opnieuw ingesteld worden.
Beste Steven,

Uit de info die wij krijgen valt af te leiden dat het probleem zich op uw pc bevindt.
Ik wil je graag helpen ivm. deze problemen maar dan ga ik meer informatie nodig hebben.

Is het enkel jouw modem die onvindbaar is, of is er geen enkele modem meer zichtbaar in uw netwerklijst?

Kan u via de 'windows toests' + 'r' een kader openen waarin u CMD moet schrijven.
Als u dan een zwarte kader te zien krijgt kan u hierin ipconfig/all schrijven.
De text die u dan bekomt mag u kopie pasten naar dit topic.

Mvg,

Eva van Belgacom



Hallo Eva,

Onze modem is wel zichtbaar in de netwerklijst en hij maakt verbinding (na het vragen van het paswoord), maar dan krijgen we de boodschap "kan geen verbinding maken, deze computer heeft beperkte connectiviteit". Ook volgende boodschappen verschijnen: "onbekend netwerk" en "geen internettoegang" (bij toegangstype --> rood kruis tussen icoon van het onbekend netwerk en het icoon van internet).

Bij de adapterinstellingen zien we het volgende: IPv4-verbindingsmogelijkheden: geen internettoegang; IPv6-verbindingsmogelijkheden: geen internettoegang.

Status van media: ingeschakeld.

Alvast bedankt voor je reactie!
In uw eerste post zei je dat de standaardgateway niet werd gevonden, maar in deze log zie ik toch dat de instellingen van uw pc correct staan.

Het probleem van de "beperkte verbindingsmogelijkheden" komt wel vaker voor bij de b(rol)box.

- schakel de modem eens uit en terug in
- als dat niet werkt: verander het draadloos kanaal
- en als dat niet werkt: schakel de draadloze netwerkadapter van uw pc eens uit en terug in
- als dat ook niet werkt: doe een factory reset van de modem (pinnetje achteraan)
- als tenslotte ook dat niet werkt: neem contact op met 0800 22 700 voor een omruilnummer voor een nieuwe modem
De modem uitschakelen en resetten hebben we reeds gedaan. De rest zal ik ook eens proberen.
Beste Steven,

In je vorige post schrijf je dat een reset van de modem reeds gedaan is. Als deze reset goed gelukt is moet je een onbeveiligd draadloos netwerk hebben. Met andere woorden de computer mag géén paswoord meer vragen. Het netwerk zal (na een reset) pas opnieuw beveiligd zijn als we dit (handmatig) configureren. Zolang zal je met een onbeveiligd netwerk zitten.

Reset van de BBox modem: Reset gaatje achteraan toestel stevig ingedrukt houden (potloodpunt, tandenstoker) gedurende 20 seconden terwijl de modem aanstaat. Nadien gewoon loslaten en dan heeft de modem een aantal minuten nodig om alles opnieuw in te laden.

Nadien vanop de pc verbinden met uw onbeveiligd netwerk (let op, netwerknaam kan na reset veranderd zijn).

Werkt het hier nog niet dan gaat u echt even contact moeten nemen met de helpdesk. Zij kunnen u ook terug helpen om de beveiliging in te stellen na een reset.

Meer info over de modem en beveiliging van het netwerk: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14455

MVG,

Eva van Belgacom

Reputatie 6
Badge +3
Dag Steven

Een firewall van je beveiligingsprogramma kan ook roet in het eten gooien. Met een beveiligingsprogramma bedoel ik bv BitDefender,Kaspersky,ESET,Symantec Norton,Panda,... Schakel deze eens even uit om te testen.

Mvg

familievandesype

Reageer