testje: decoder aan zonder TV aan te zetten. Dan is terugspoelen niet mogelijk.

  • 16 March 2011
  • 4 reacties
  • 1895 Bekeken

Badge
Gisteren zaten we om 19u nog aan tafel. En vermits we aan tafel nooit TV kijken dacht ik slim te zijn en Het Journaal al te starten zonder de TV aan te zetten (alleen de decoder dus).

Na het eten zetten we de TV aan en dacht ik terug te spoelen naar het begin, maar dat gaat dus niet. Pauzeren ging trouwens ook niet Wenkbrauw ophalen.

Ik moest de decoder eerst weer uit zetten en weer aan om de pauze- en terugspoelfunctie opnieuw te laten werken. Het eerste deel van Het Journaal heb ik dus niet gezien.

Wisten jullie dat dat zo zit?

4 reacties

Bizar... ik zet altijd eerst mijn decoder aan pas daarna mijn tv, nog nooit dergelijke problemen gehad. Waarschijnlijk toeval?
Reputatie 7
Badge +1
Als je de decoder opzet, staat hij NIET op een zender, maar op het menu (je ziet wél de zender in de display boven rechts). Je kunt van daaruit geen opname starten en ook niet de pauzefunctie benutten. Je moet na het opzetten van de decoder eerst nog eens op de knop "digital TV" drukken. Je TV moet daarvoor niet opstaan. Je kunt het altijd eens uittesten met de TV op. Bij de nieuwe interface zou dat anders moeten worden. Daar gaat het menu na een aantal seconden automatisch weg en staat de decoder wél op de laatste zender .
Beste Lieve,

even vermelden dat Sinjoor het correcte antwoord heeft gegeven.

Mvg,

Eva van Belgacom
Badge
Oh, inderdaad... dat ik daaraan niet gedacht heb.

Als ik volgende keer hetzelfde doe maar dan ook nog eens op de digitalTV knop druk, dan zou het dus wel moeten lukken.

Dat zullen we dan zeker uitproberen.

Bedankt ! :)

Reageer