Test uw Belgacom lijn...

  • 6 July 2012
  • 50 reacties
  • 28113 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,



Voortaan kunnen Belgacom klanten zélf hun lijn testen via de e-Services!

We informeren u over de algemene status van ons netwerk en doen een gedetailleerde test van uw Belgacom lijn. Zo controleren we onder meer de configuratie van uw modem en de kwaliteit van de verbinding.



Dankzij de lijntest zijn Belgacom klanten beter geïnformeerd in geval van problemen en wordt het eenvoudiger om hulp te vinden.



Probeer het zelf via de e-Services (onderdeel “Mijn administratie”) of via de rechtstreekse link https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myAdministration/mySelfRepair



Vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom


50 reacties

Helaas krijgen we een "http 500 internal server error" te zien..



En al heel de dag "Third party server not responding" wanneer we via de e-services de mail willen bekijken !



Link werkt bij mij en heb na een 4-tal minuten volgend resultaat bekomen: Geen problemen aangetroffen

wat doet een lijntest ?



kan dit ? ik heb hier eens gelezen dat je internet vertraagd door die test ?



dank voor de melding, Eva



hmm, ik zit blijkbaar met een probleem... sta nochtans op 50/6 profiel



bel 080022500 staat er, is toch het nummer voor de zelfstandigen?



mvg

Die test is volgens mij juist dezelfde test die gebeurt als je belt naar de helpdesk 0800 22 800



en na dzat je uw lijnnummer ingegeven hebt gebeurt ook die lijntest.



Wat zo'n lijntest juist doet dat is iets dat ze Belgacom weten en of ze dit aan onze neus willen hangen dat is wat anders. !



Eva zou dit kunnen te weten komen maar of ze dit mag op het forum gooien dat is een andere vraag, hé Eva ?



groetjes,



Elsa

Ja xenne ze zullen je terug op 30/6 zetten, pas maar goed op !-)



bij mij was de test OK.



groetjes, Elsa

als ik ga voor de optie vind een oplossing krijg ik :



We hebben een probleem gevonden op uw lijn





Een tussenkomst van een medewerker van onze klantendienst is noodzakelijk.

Contacteer ons nu door te bellen naar het gratis nummer 0800 22 500.





mvg

Hallo allen,





Alvast een snelle reactie op jullie berichten:



- Xenne: de telefoonnummers werden inderdaad omgewisseld. Dit zou intussen in orde moeten zijn. Bedankt :)

- Victor: de test heeft geen invloed op de snelheid. We meten wel enkele zaken na zodat we te weten kunnen komen of er al dan niet een probleem is.

- Dirk: deze ochtend waren er inderdaad problemen met e-Services. Dit zou wel opgelost moeten zijn intussen. Excuses voor het ongemak.

- Elsa: de test komt inhoudelijk inderdaad overeen met de tests die we doen als je ons opbelt. De resultaten zijn wel meer op maat van gewone gebruikers, en niet zo technisch als voor onze operatoren.



Ook nog even meegeven dat de modem (B-Box) moet aangesloten zijn en moet ingeschakeld zijn. Anders zal de test een fout vinden op de lijn.





Groeten,

Eva

Eva,



Krijg je ook een foutmelding als je wifi beveiliging niet opstaat in je BBOX?



Is het mogelijk mss om enkele zaken op te noemen waarop zoal een foutmelding volgt bij het uitvoeren van deze test ?



groetjes,



Elsa

Badge +1
Ben hier juist naar de e-services proberen te gaan, maar hij heeft een error. Zal morgen nog eens moeten proberen :)

bedankt om de telefoonnummers om te wisselen, effectiief - Eva



zal dan maar eens bellen, zeker, voor mijn 'probleem'



ik hou jullie op de hoogte



@ Elsa, waarom zou je een foutmelding moeten krijgen als uw wifi niet opstaat ? wifi is toch niet verplicht!



mvg

Je modem opzetten is ook niet verplicht hé xenne en je krijgt ook een foutmelding !



ik vroeg mij af of dit gecheckt wordt, want dat is het juist stel dat bij iemand de wifi af staat (om één of andere reden) en de persoon zelf weet het niet dan zou hij de test kunnen doen en dan zou dit mss aan het licht komen hé.



groetjes,



Elsa

begrijp echt niet waarom zou moeten gecheckt worden of wifi al of niet opstaat. het rapporteren als 'probleem' begrijp ik nog minder, er zijn nu éénmaal mensen die wifi haten (oa om gezondheidsredenen) en alles via kabel verbinden. afstaan van wifi is geen probleem met de lijn, maar een keuze van de gebruiker in mijn ogen



er wordt niet gecheckt of de modem al of niet opstaat in mijn ogen, als hij niet opstaat is uw lijn gewoon niet te testen want vind er geen syncronisatie plaats en dat wordt gezien als 'probleem'



mvg

Xenne het gaat niet alleen om die wifi hoor ik heb mss mijn vraag niet goed begonnen die ik aan Eva gesteld heb en eigenlijk was ik mij aan het afvragen of er mss iets opgezet wordt dat niet alleen de lijn zelf test maar ook nog meer bvb wat er van FON eerst beweerd werd dzt er zou naggegaan worden of je wifi beveiliging op staat enz...



Dus ik dacht meer aan een combinatie van lijn en andere testen en daarom was ik nieuwsgierig wat er allemaal getest werd en had ik mijn vraag zo moeten stellen en niet alleen vragen wat er allemaal als foutmelding geteld wordt.



Oef... ik hoop dat je nu ongeveer begrijpt waar ik naar toe wil en inderdaad xenne weet ik ook wel dat een lijntest niet direct iets te zien heeft met wifi op of beveiliging op of af, ik was gewoon eens aan het vedrer denken en dat ze de instellingen van je modem kunnen uitlezen weet ik ook wel maar mss niet bij deze test.



Dus Eva als het kan, een klein beetje meer van de sluier opheffen mss ;-)



groetjes,



Elsa

Terwijl u wacht, testen wij het volgende:




  • De kwaliteit van de lijn
  • De configuratie van onze systemen
  • De instellingen van uw modem

nog eens een lijntest doen, als ze nog steeds probleem zie bel ik de 0800 22 800



mvg

zonet dan maar eens gebeld... lange wachttijden? alles bij elkaar heeft mijn oproep 7min 36 sec geduurd



enfin, ze zien onderbrekingen op mijn lijn.... morgen komt technieker, meteen sms ontvangen voor bevestigin afspraak



enige ongemak dat ik de laatste dagen gemerkt heb is dat mijn profiel van 50/6 soms naar 50/1 ofzo springt, na rest modem is het dan terug 50/6



mvg

Dus dan zat ik er toch nog niet zo ver naast hé, maar wat wordt er getest van instellingen that 's the question !!



groetjes,



Elsa

op mijn e-services is nog niets van dit alles te zien



of is dit niet voor iedereen ?

Dit moet voor iedereen werken

ik vind nergens iets terug op e-services ook niet via link van eva



Zie je dit bij u dan niet staan op je e-services:<mijn support> " test mijn lijn"



IMAGE15





stuur anders eens een privé bericht naar Eva van BGC.



dat kan je door HIER te klikken



en zoveel mogelijk klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., e-services login,

e-mailadres, gsmnr.) door te spelen.







nee dat zie ik niet

ik ga straks nog eens proberen als het dan nog niet werkt stuur ik een bericht aan eva



alvast bedankt elsa voor uw hulp



groeten pjetter

Eva,



Er worden later nog functionaliteiten toevoegd aan deze lijntest, is er al iets bekend van wat we kunnen verwachten ?



groetjes,



Elsa

Reageer