Beantwoord

Terugbrengen Wi-Fi bridge


Na tal van pogingen maar even hier proberen.

Dinsdagmorgen is de Proximus technieker langsgekomen voor de installatie van ons internet + TV.
Dit is allemaal vlot verlopen. Echter was ik niet thuis en is mijn vrouw technisch niet sterk genoeg om zaken te weigeren.

Dus de technieker installeert een Wi-Fi bridge adaptertje. Uiteraard versta ik dit, er was nog geen kabel en de technieker wou wellicht gewoon z'n werk doen.
Ik zelf vind die bridges maar matig qua kwaliteit (ervaring) dus moet deze niet hebben en heb ondertussen reeds een kabel getrokken.

Dus wil ik dit Wi-Fi bridge (dat volgens mijn vrouw inderdaad is geïnstalleerd zonder haar goedkeuring) terugbrengen maar daar begint de helse tocht:

- Ik bel naar Adicto (waar we Proximus bestelden) en daar zeggen ze mij: wij aanvaarden dit niet, moet je regelen met een center.
- ik ga naar een Proximus Center (Kuurne): wij aanvaarden dit niet, regel dit met de Proximus lijn (0800)
- Proximus (0800): ik weet het niet, misschien is naar een Proximus Center (heb ik al gedaan) of anders stuur je dat naar Brussel met een bijsluitende brief
- Proximus (0800) opnieuw bellen, iemand anders aan de lijn: goch, best is een Center meneer, zij kunnen dat wel denk ik
- dien een klacht in bij Proximus, krijg ik een storingsnummer waar ik best mee kan langsgaan bij een proximus center
- terug naar een Proximus center (Kortrijk Shopping): wij aanvaarden dat niet, dat is niet hier gekocht. Misschien afwachten op de factuur en dan eens informeren?

Om dan binnen een maand te horen dat ik dit bakje al langer dan 14 dagen heb en dus de factuur moet betalen ...

De grote vraag: waar kan ik dit bakje binnenbrengen? Want ik hoef het niet, ik wil het niet en ik ga er zeker niet voor betalen.

Dank,
Ewald en Truc
icon

Beste antwoord door KoenN 22 July 2016, 09:40

Bekijk origineel

20 reacties

Je kan eventueel wachten tot rrn proximus medewerker hier reageert of anders kan je een privé bericht sturen aan Het Proximus Team zodat zij kunnen de zaak verder in orde kunnen brengen of het eventueel aan de bevoegde dienst doorgeven voor een verdere afhandeling.
Reputatie 7
Badge +4
Dag ewaldvdh,

Alvast de excuses hiervoor.

Kan je klantgegevens doorsturen naar Het Proximus Team? (klantnr, telefoonnr, contactnr)

Dan kijk ik het voor je na.

Met vriendelijke groeten

Koen
Reputatie 7
Badge +1
Ik zelf vind die bridges maar matig qua kwaliteit (ervaring) dus moet deze niet hebben en heb ondertussen reeds een kabel getrokken.

welke "slechte" ervaringen had je daar dan mee? die zijn toch speciaal ontwikkeld om met de ingebouwde zender in de b-box3 te werken?
De werking van de wifi-bridge hangt ook wel af van welke obstakels (materiaal muren enz..) hij moet doorkruisen op zijn weg.
Reputatie 6
Badge +3
zowiezo ewaldvdh heeft een kabel gelegd, in mijn opinie is dit het meest betrouwbare.
Uiteraard gaat niks boven UTP, een toestel minder, veel minder kans op defecten (problemen) , geen bijkomend verbruik enz... alleen maar voordelen 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Altijd aan te raden als je aan het bouwen of verbouwen bent. Ik, heb eerst met Ruckus gewerkt en daarna met PLC's. Heb daar geen noemenswaardige problemen mee gehad, maar dat kan, naargelang van de situatie anders zijn natuurlijk.
Inderdaad Sinjoor, velen zijn content van de wifi-bridge en van de PLC's,
maar dat is net het zelfde met je dokter, daar ben je ook content van als hij kan zorgen dat alles goed werkt ;-)))
Altijd aan te raden als je aan het bouwen of verbouwen bent. Ik, heb eerst met Ruckus gewerkt en daarna met PLC's. Heb daar geen noemenswaardige problemen mee gehad, maar dat kan, naargelang van de situatie anders zijn natuurlijk.
Misschien geeft dit ook geen problemen 🙂. Maar ik ben voorstander van een kabel of in het slechtste geval PLC's.
Er waren nochtans veel meer klachten over PLC's dan over Ruckus.
Maar als het goed werkt zijn beide systemen uiteraard in veel gevallen een goede oplossing (alternatief) want niet iedereen heeft de mogelijkheid om met utp kabel te werken.
Reputatie 7
Badge +1
Er waren nochtans veel meer klachten over PLC's dan over Ruckus.
Maar als het goed werkt zijn beide systemen uiteraard in veel gevallen een goede oplossing (alternatief) want niet iedereen heeft de mogelijkheid om met utp kabel te werken.

zo is dat...
Ik hoop alleen dat ze een oplossing vinden voor mijn probleem 😛. Men Wifi bridge terugbrengen.

Want Proximus partner, Center, telefoon, Center, telefoon, Klacht (storingsnummer en afsluiten klacht), center (wij zijn daar niets mee), Forum ... Ben het wat beu 🙂. Maar bon, communicatie is bij grotere bedrijven altijd een ramp, dus ik verwijt niemand, het zou goed zijn alt er antwoord komt 🙂.
is zoals bij Kostermans , antiek handelaar , gekochte goederen worden niet meer teruggenomen .
Zeker op een forum kan iedereen raad geven die hij/zij denkt van je eventueel te kunnen verder helpen, maar ten slotte moet de knoop doorgehakt en het probleem opgelost worden door mensen van Proximus en hier, op het forum zijn dat de enige die ook aangeduid staan als proximus support medewerkers en de rest zijn vrijwilligers die alleen maar raad kunnen geven maar zeker niet oplossen toch niet het probleem dat jij voorhebt. Of er zou hier een vrijwilliger moeten zijn die zegt ik koop de wifi-bridge over van u 🙂
@Elsa: weet ik, maar ik probeer alle kanalen af te gaan want Proximus geeft mij geen concreet antwoord.
Reputatie 7
Badge +3
@Ewalvdh : kan je via een privébericht je gegevens doorsturen ?

dan helpen we zoeken naar een oplossing voor je wifi-bridge.

Groetjes

Tina

Een privébericht sturen naar Het Proximus Team doe je door te klikken op de volgende link en in het voorziene veld je bericht te typen en dan op "Opslaan" te klikken (= verzenden).https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679.
Reputatie 7
Badge +3
@ewaldvdh

Oh, via deze weg probeert Proximus je een concreet antwoord te geven 🙂 :

kan je via privébericht je klantgegevens en een contactnummer sturen ?

dan kijkenwe of we een oplossing kunnen bieden.

Groetjes

Tina

Een privébericht sturen naar Het Proximus Team doe je door te klikken op de volgende link en in het voorziene veld je bericht te typen en dan op "Opslaan" te klikken (= verzenden).https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679.
Heb ik reeds gedaan op 25 juli 2016, 18:12 🙂.
Reputatie 7
Badge +3
gevonden en beantwoord

groeten

tina
Weer naar af ... Spelletje zonder einde? 2 centers gedaan, beide geweigerd met het feit dat ze dat niet kunnen crediteren. Ondertussen wel al een pak tijd verloren aan heen en weer geloop. Ze moeten eerst zelf escaleren naar Brussel om het vervolgens misschie nte mogen crediteren. Daarbij zijn nog andere vragen straal genegeerd ook, zo heb ik onder andere een instabiel 5Ghz signaal. Hiervoor zal ik de 0800 nog eens bellen. Ik wil niet de moeilijk consument zijn, maar dit slaat toch alles ...

En ja, kweet, kan een SMS'je sturen als er nog problemen zijn maar die service ligt al 3 dagen plat 🙂. En ik weet ook dat ik stilaan een zaag word.

Reageer