Teletext maakt bokkensprongen


Waarom werkt teletext zo slecht bij belgacomTV ?

Als je teletext opstart op pagina 100 en je begint te bladeren spring je ineens naar pagina 200, soms naar een andere willekeurige pagina.

Waarom dit ding dit doet is mij onduidelijk.

Ook nog maar eens melden dat de beeldkwaliteit van de teletextpagina's minder goed is als ik dit vergelijk met de teletext die ik via Telenet te zien krijg.

Teletext is toch digitaal ! waarom dan zulke onduidelijke beelden ?

jack



12 reacties

Reputatie 7
Badge +1
De lading van je batterijen al eens gecheckt. bij verminderde lading kan de decoder soms raar reageren op de afstandsbediening bv. te ver springen.
sinjoor71, denkt U nu echt dat ik niet weet dat het aan de batterijen ligt of niet ?

De afstandbediening is trouwens een batterijverslinder, vervangen om de 6 maanden, en dan nog door long life caps alkaline batterijen.

Met mij oude TV afstandbediening deed ik 4 jaar voor de batterijen moesten vervangen worden.

Mijn decoder heeft dit al ven het begin af aan gehad, ik zeg het nogmaals, dit zijn geen alleenstaande gevallen.

Teletekt start op bij pagina 100, 1 pijltje naar boven en gaat ineens naar pagina 121, of pagina 200, waarom dit ding dat doet is mij een raadsel, dit is iets in de belgacom software volgens mij.

Het staat ook gekend dat men soms drukt , de decoder reageerd, en er toch niets gebreurd, dan druk je nog eens, en nog eens en dan ineens voerd de decoder na enkele seconden alle gegeven comando's uit.

jack
lap....weeral van dat

van pagina 100,102, 103........ Direkt naar pagina 300, en ik heb geen 296 x op het pijltje, 1 pagina verder gedrukt !

herhaal je dit nognaals dan doet ie het wel...ra..ra...ra...handig

jack
Reputatie 7
Badge +1
Jack, het is logisch dat deze afstandsbediening meer verbruikt, want je doet er veel méér mee dan met die van de TV. Ik heb de decoder al 21 maanden en heb de batterijen eerst na één jaar moeten vervangen; de 2e set zit er nog altijd in, en ik heb ondertussen de meeste functies van mijn TV-afstandsbediening naar die van de decoder overgekopiëerd. Wij kijken trouwens naar 85% van de programma's via opname of in chase play, zelden live, behalve het nieuws. M.a.w. die afstandsbediening wordt echt héél veel gebruikt. Het verbruik aan batterijen valt dus wel mee vind ik.

Dat springerig gedrag bij de teletekst heb ik echter inderdaad ook al vastgesteld, daar heb je gelijk in en dat zal dan zeker niet aan je batterijen liggen. Bij mij was dat meer toen ik ze na een jaar moest vervangen; toen sprong ze te ver in de menus, zodat het moeilijk beheersbaar werd. Maar op de VRT-posten gebruik ik hiervoor de rode knop; daar kun je dan alle nieuws en sportberichten véél duidelijker lezen. En op PC is het nog gemakkelijker.
Badge
Bij mij geen problemen.Als ik hem direct op 100 zet blijft hij dij daarop staan en verspringt hij niet ook op andere nummers niet.
Bij mij ook nog geen problemen vastgesteld !
sinds je overal internet met je mee kan nemen kijk ik eerlijk gezegd niet veel meer naar TT. maar ik heb het even getest, en inderdaad soms springt het van 101 naar 200 en dergelijke, soms doet hij het gewoon goed

wat ik wel vaak gebruik is de TT ondertiteling (pg 888), bv bij een opname, het is dan wel vervelend dat je de toetsen voor bediening opname niet kan gebruiken (play/forward etc), je moet eerst TT afzetten (en daar denk je niet altijd aan)

beeldkwaliteit TT is wel perfect hier

mvg
Beste jack,


voor de kwaliteit van de teletekst, kan het soms een oplossing geven (indien de decoder via HDMI-kabel is aangesloten op tv) om de beeldresolutie van de decoder op 576i te plaatsen.

Je gaat hiervoor als volgt tewerk : Menu / Instellingen / Beeldinstellingen / Beeldresolutie. Daar selecteert u dus 576i en klikt u op bevestigen.


Mvg

Eva van Belgacom

Schitterende oplossing! Overschakelen naar een SD-resolutie om teletekst goed te kunnen lezen. Doen we direct!
nee, dat vind ik zeker geen oplossing, man man, hoe durft men zoiets voorstellen ?

mischien kunnen we onze TV mischien ook beter op zwart-wit beeld zetten.

jack
OVer het algemeen ben ik tevreden met teletekst. Buiten één probleempje, maar ik weet niet of dat aan BelgacomTV ligt of de dienst teletekst van de zenders zelf. Als er een programma wordt ondertiteld via 888 en in dat programma komt een stukje dat in het programma zelf ondertiteld wordt dan blijft de laatste regel teletekst ondertiteling gewoon staan waardoor je de eigen ondertitels in het programma niet meer kan lezen. Vooral in het nieuws bijzonder vervelend als je dan een buitenlands interview, reportage of item hebt.
Badge
Heb gisteren ook iets ondervonden op vrt bij fc de kampioenen.Was enkele minuten te laat en toen ik 888 opzette liep die tekst ook achter met het programma.

Reageer