teletext

  • 22 November 2011
  • 10 reacties
  • 1543 Bekeken

al twee dagen zijn er problemen met teletext.op nederland 1wou ik gisteren teletext aanklikken maar dat lukte niet,na verschillende pogingen lukte het wel maar toen ik pagina 888 voor ondertitels aanklikte kreeg ik dat niet .

dan maar eens gekeken of het bij vtm lukte maar ook daar werkte het niet bgc doe daar eens iets aan aub

10 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Alleen op NL2 werkt teletext goed, NL1 en vooral 3 is een ramp. Bij Vtm heb ik zelf geen problemen.
Badge
Hier geen problemen bij teletekst (2 decoders).
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb hier op 2 decoders dit probleem.
Ook bij ons werkt teletext regelmatig niet met de afstandsbediening van de decoder. Met onze oude afstandsbediening (die we nog nodig hebben om het geluid te regelen van onze oude bak) lukt het dan wel.
TXT werkt hier ook zeer slecht....volgens een telefonisch contact met de TD...ligt het aan de zenders. Maar mijn zoon en dochter hebben geen probleem met TXT bij .....et ?

vg,

Pol
Je kan altijd eens proberen van de decoder te resetten of factory reset te doen dit kan zeker geen kwaad.

==>> http://bgctv.skynetblogs.be/#resetbgcdec
Reputatie 5
Badge +3
Ik had met de analoge kabel: NOOIT problemen met teletext, op geen enkele zender, dus ligt het niet aan de zenders maar aan het systeem bij BGC, en altijd lees ik hier op dit forum voor gelijk welk foutje: resetten, resetten en nog eens resetten...mijn zoon heeft nu twee jaar een digibox bij telenet en heeft die nog nooit moeten resetten, ik ken er nog zoveel...BGC heeft nog veel werk om gans het netwerksysteem op punt te stellen! Ik ben bij BGC TV gegaan omdat ik bij belgacom internet en telefoon gebruikte, en omdat het goedkoper was dan mijn vorig abonnement bij telenet (analoog).



JDM, Ik denk dat het zowel bij BGC als bij TN het er een beetje van afhangt, mijn gebuur en ook mijn dochter zeggen ik heb nog nooit moeten resetten of bellen naar TD bgc.
Bij mijn andere gebuur die TN heeft zegt tot nog toe geen problemen gehad en dan bij een collega die in Gent woont ook hij heeft telenet en die zegt dan weer van regelmatig eens de digicoder te moeten recetten!!
Dus conclussies trekken is zeer moeilijk en zeker als je weet dat iemand die naar het forum grijpt iemand is die problmen heeft en de anderen hoor je gewoon weg niet, trouwens waarom zouden ze !!

mvg,

PS: moest het trouwens zo erg zijn en zo de spuigaten uitlopen bij BGC dan denk ik dat ze niet veel klanten meer zouden overhouden.

En nog ter info ik was vroeger ook TN klant !
heb een recet gedaan maar het probleem met tx blijft dus dat is zeker geen oplossing .ook ik had nooit problemen bij analoge tv ,en mijn dochter heeft al 6 jaar tn digitaal en nog nooit moeten recetten .dus ligt het zeker aan bgc en ze doen er niet veel aan ook niemand van bgc reageerd hier op waarschijnlijk omdat ze weten dat het aan hun ligt
In ieder geval werkt tt bij mij wel goed, ik werk wel volledig met vaste bekabeling dus geen ruckus en geen devolo er tussen, niet dat ik hiermee beweer dat het zeker daaraan ligt.
Natuurlijk is het normaal dat je bij analoge tv minder problemen had want het digitale TV tijdperk is wel een serieus stukje complexer op geworden en mag je zeker met elkaar niet verglijken.
mvg,



PS: verglijk maar eens je centrale verwarmingsketel van vroeger, een fonten kuip met een gasbrander er onder, daar heb ik nooit problemen mee gehad en nooit onderhoud moeten aan laten doen, nu met de nieuwe installatie dus condensatieketel met voelers buiten en processoren en wat weet ik veel, die heb ik nog maar een paar jaar en de technieker is al twee maal langs moeten komen (nu nog een geluk dat het onder garantie was!) .

Reageer