teletekst (reparatieprofiel)

  • 2 October 2011
  • 45 reacties
  • 3477 Bekeken


Toon eerste bericht

45 reacties

@xenne, Ja maar het rare is dat ik het de laatste weken niet meer heb !!!
@ Meubel, zolang je met een slechte ruismarge zit zal je blijven problemen hebben je sync valt weg of je krijgt te veel fouten in de datastroom en dan kan je van alle problemen krijgen zowel met modem - plc's - decoder, die in de war kunnen raken.
Dus zolang de reden daarvan niet gevonden is zal je blijven sukkelen.

mvg,
@ ricy: jij hebt ook last van dit teletekst-fenomeen?

volgens mij is dit iets om de specialisten op te zetten

mvg
hey hugo201; wij hebben (of hadden) dit ook gewoon wanneer wij de tv en BGC decoder voor de eerste keer opzetten. Vrijdag 3 programmas opgenomen op de harde schijf vd decoder en niet meer via netwerkopname. zaterdagmorgen alles opgezet en weer van dat, direct op knop teletekst gedrukt en blijft gewoon hangen. 's avonds weer van dat en ik heb toen tijdens de dag niks opgenomen en niets van opnames. heb toen nog maar eens een factory reset gedaan, zondagmiddag en avond had ik geen probleem. deze morgen werkte het nog steeds. ik zal laten weten of probleem zich weer gaat voordoen wanneer wij een netwerkopname en of opname van de harde schijf van de decoder hebben gezien.
@ xenne : ik heb een V3 (en dat klopt met mijn factuur)
goeienavond xenne, ik heb het toch al met zowel de V3 en de V4 voor gehad maar de laatste dagen gaat het weer goed.
beste meubel & https:///people/2135d8705d

welk type decoder hebben jullie?

ik heb het hier eens gesimuleerd maar hier geen enkel probleem

mvg
goeienamiddag Sinjoor,
Gisteren nog naar nPVR opnames gekeken en het ging allemaal prima doorspoelen enz... maar 'k zal toch maar best ook hout vast houden!
Inderdaad zoals je zegt heeft het zeker niets met profielen te maken.

@meubel, heb je ondertussen al iets ondernomen of iets gevonden?

@ Hugo201, e wel van mij krijgde gij ook gelijk zie ;-))


Reputatie 7
Badge +1
Een profiel om jaloers op te zijn nochtans Hugo ! Maar met die nPVR opnames zijn er al een tijd problemen bij het afspelen. Uit jouw profiel zou moeten blijken dat het niks met het profiel temaken heeft, maar met een overbelasting van de servers. Er wordt koortsachtig (?) gezocht naar een oplossing.

Bij mij de laatste tijd geen echte problemen meer met nPVR. Gisteren zelfs geen problemen meer met het doorspoelen (beeld bijft anders soms hangen terwijl je spoelt, zodat je niet weet waar je zit).. Hout vasthouden Knipogen
Dit was ik nog vergeten : mijn profiel

Eerst en vooral : van mij krijgt iedereen gelijk ... Lachen

Hey meubel, ik heb net hetzelfde probleem ! Voor alle duidelijkheid: ik heb 50192 kbps en 23.4 dB en de decoder is met een rechtstreekse kabel verbonden met de modem. Technisch gezien zit ik met die cijfers heel goed. Vroeger had ik een profiel van 30000 kbps. Naar het schijnt hebben ze een aantal proefpersonen gekozen om de lijn te testen op 50192. Ik ben daar dus bij. Ik weet alleen niet precies vanaf wanneer mijn profiel is omgeschakeld.

Het begint meestal nadat ik een vooraf opgenomen programma (PVR) met teletekst-ondertiteling heb bekeken. Daarna gewoon rechtstreeks een TV programma bekijken. Nadat ik op de knop teletekst heb gedrukt, verdwijnt het beeld heel even, ik krijg geen teletekstpagina te zien en kan ik ook geen teletekstnummer kiezen. Ik kan verder TV kijken op die zender maar ik kan geen enkele andere zender meer kiezen. Nadat ik de decoder heb uitgeschakeld en terug ingeschakeld met de afstandsbediening kan ik terug andere zenders kiezen maar als ik het teletekstknopje weer indruk begint het verhaal opnieuw. Op de zaken terug op orde te krijgen moet ik de decoder spanningsloos zetten en wachten. Daarna kan ik terug nromaal teletekst nemen. Dat is zo al enkele weken aan de gang. By the way : een factory-reset verhelpt het hierboven geschetst probleem niet.

En het heeft tot voor enkele weken terug gedurende geruime tijd allemaal prima gewerkt. Wat is er gewijzigd in de software ???????????????

Mensen die veel gebruik maken van teletekst-ondertiteling kunnen hier allemaal van meespreken maar ... ze spreken niet allemaal. Die mensen zijn daarom niet minder gefrustreerd.

Ik kan al enkele weken geen enkel programma meer bekijken op nPVR (30 dagen). Het staat in de lijst van opnames maar als ik in het menu dit programma wil bekijken, komt er 'even geduld' en daarna een melding dat 'het programma momenteel niet beschikbaar is'. En die melding blijft steeds hetzelfde ook bij 29, 28, 27, 25, 24, 23, 22 ... dagen beschikbaar. Dat is zo op verschillende zenders (één, Canvas, VTM) en bij verschillende programma's. De server heeft het te druk !? Allemaal dikke kwatsch ! Ik ben gepensioneerd en ik kijk naar die programma's in de loop van de voormiddag of de namiddag.

Ik heb daar een keertje voor gebeld naar de helplijn. Het kan wel even duren vooraleer je wordt geholpen. Ik heb het geluk gehad dat ik een vriendelijke, behulpzame en geduldige BGC-medewerker aan de lijn kreeg. Ik had al op voorhand een factory-reset gedaan anders moet je dat toch eerst doen. Die mens kon natuurlijk ook niet veel doen en ik heb een credit gekregen om het gemiste programma te bekijken met 'net gemist'. Ze zouden dat laatste beter 'weeral gemist' noemen Knipogen. Ik heb hiervoor zo'n 75 minuten aan de lijn gehangen. Ik kan dat toch niet alle dagen doen ? Of vinden jullie van wel ?

En tot slot : van mij krijgt iedereen gelijk ... Lachen
goeiemiddag meubel

dat is een 20/2 profiel en geen repairprofiel

mvg
omdat je zegt er is niets veranderd ! hoe kan je dit nu met zekerheid weten het kan bvb een ontstoringscondensator zijn in een toestel die defect is waardoor je meer storingen krijgt op je stroomnet om maar één onozel vb op te noemen en daarom die uitspraak van die tv die gisteren nog werkte en er was ook niets veranderd, begrijp je !

PS:Ik heb het zelf meegemaakt, maanden werken met devolo's zonder problemen dan opeens storingen en er was bij mij ook niets veranderd. Na vervangen van devolo's waren al de problemen opgelost ! Devolo's terug geplaatst > terug problemen !!
ricy, ja, maar wat heef tdat met mij te maken?
meubel, ken je de uitspraak "mijn tv werkte gisteren nog en vandaag niet meer" !

post gewoon eens wat er op je webinterface staat geloven of niet geloven heeft er niets mee te maken.
xenne : hoe zie ik dat ik op reparatieprofiel sta? loog de BGC technieker?

ricy : devolo's werken al 3.5 maanden perfect, niets is er binnenhuis veranderd!
ricy: ziehier




































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 13.2 dB
Downstream line rate 20056 kbps
Upstream line rate 2040 kbps
TX total power -32.4 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay
3.5 ms

nogal vreemd antwoord van de helpdesk.... repairprofiel wordt enkel toegekend bij problemen, deze kunnen binnen of buitenshuis zijn

en wat heeft repairprofiel te maken met de teletekst problemen?

sta je uberhaupt wel op een repairprofiel... kijk eens in de modem via http://192.168.1.1/" rel="nofollow

mvg
Als je de verbinding met de kabel maakt kan met zekerheid te wete komen dat de devolo's je problemen niet veroorzaken dus doen zou ik zeggen.

Van de webinterface het volgende:


Uitlezen van BBOX Statistics

Klik hierop → http://192.168.1.1

Advanced Settings
→ Statistics


Dan krijg je iets dergelijks te zien:





































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 22.6 dB
Downstream line rate 20.000 kbps
Upstream line rate 2.000 kbps
TX total power -24.9 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay 5.4 ms


wat moet je juist weten van de webinterface? ja ik heb de mogelijkheid om een kabel tussen modem en decoder te hangen. En ik wil gewoon weten wat de maximale vergoeding is die ik eventueel zal moeten betalen als ik BGC TV opzeg.

Reageer