Skip to main content
sinds deze week heb ik problemen met teletekst. wanneer ik tv en decoder opzet kan ik alle functies doen. wanneer ik echter op de knop teletekst (afstandsbediening) druk kom dit niet te voorschijn en kan ik geen enkele handeling meer doen via de afstandsbediening, enkel nog de decoder afzetten. Doe ik dan maar en reset de decoder waarna alles terug werkt inclusief de teletekst. Gisteren gebeld met BG helpdesk (080022700). deze wisten me doodleuk te vertellen dat wij op reparatieprofiel zijn gezet omdat er in onze buurt (2100 deurne) nog mensen met belgacom tv zitten en BG wil dat iedereen op dezelfde snelheid zit. allemaal goed en wel maar ik heb een pack gekocht en wens dat dit dan ook werkt. wat er mij tegen de borst stoot is dat BG hier helemaal niets van laat weten aan de klanten. wij zijn van telenet naar BG overgestapt maar als dit aanhoud ....



heeft hier nog iemand last van? en kom aub niet af om mijn decoder een factory reset te doen want dit ben ik al moe gedaan! ook kan het volgens de technieker niet aan mijn devolo's liggen (deze ga ik helemaal niet zelf resetten want als dit mislukt heb ik helemaal geen tv meer).

wat moet je juist weten van de webinterface? ja ik heb de mogelijkheid om een kabel tussen modem en decoder te hangen. En ik wil gewoon weten wat de maximale vergoeding is die ik eventueel zal moeten betalen als ik BGC TV opzeg.


Als je de verbinding met de kabel maakt kan met zekerheid te wete komen dat de devolo's je problemen niet veroorzaken dus doen zou ik zeggen.



Van de webinterface het volgende:





Uitlezen van BBOX Statistics



Klik hierop → http://192.168.1.1



Advanced Settings

→ Statistics





Dan krijg je iets dergelijks te zien:











































































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 22.6 dB
Downstream line rate 20.000 kbps
Upstream line rate 2.000 kbps
TX total power -24.9 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay 5.4 ms





nogal vreemd antwoord van de helpdesk.... repairprofiel wordt enkel toegekend bij problemen, deze kunnen binnen of buitenshuis zijn



en wat heeft repairprofiel te maken met de teletekst problemen?



sta je uberhaupt wel op een repairprofiel... kijk eens in de modem via http://192.168.1.1/" rel="nofollow



mvg


ricy: ziehier









































































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 13.2 dB
Downstream line rate 20056 kbps
Upstream line rate 2040 kbps
TX total power -32.4 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay

3.5 ms




xenne : hoe zie ik dat ik op reparatieprofiel sta? loog de BGC technieker?



ricy : devolo's werken al 3.5 maanden perfect, niets is er binnenhuis veranderd!


meubel, ken je de uitspraak "mijn tv werkte gisteren nog en vandaag niet meer" !



post gewoon eens wat er op je webinterface staat geloven of niet geloven heeft er niets mee te maken.


ricy, ja, maar wat heef tdat met mij te maken?


omdat je zegt er is niets veranderd ! hoe kan je dit nu met zekerheid weten het kan bvb een ontstoringscondensator zijn in een toestel die defect is waardoor je meer storingen krijgt op je stroomnet om maar één onozel vb op te noemen en daarom die uitspraak van die tv die gisteren nog werkte en er was ook niets veranderd, begrijp je !



PS:Ik heb het zelf meegemaakt, maanden werken met devolo's zonder problemen dan opeens storingen en er was bij mij ook niets veranderd. Na vervangen van devolo's waren al de problemen opgelost ! Devolo's terug geplaatst > terug problemen !!


goeiemiddag meubel



dat is een 20/2 profiel en geen repairprofiel



mvg


Eerst en vooral : van mij krijgt iedereen gelijk ... Lachen



Hey meubel, ik heb net hetzelfde probleem ! Voor alle duidelijkheid: ik heb 50192 kbps en 23.4 dB en de decoder is met een rechtstreekse kabel verbonden met de modem. Technisch gezien zit ik met die cijfers heel goed. Vroeger had ik een profiel van 30000 kbps. Naar het schijnt hebben ze een aantal proefpersonen gekozen om de lijn te testen op 50192. Ik ben daar dus bij. Ik weet alleen niet precies vanaf wanneer mijn profiel is omgeschakeld.



Het begint meestal nadat ik een vooraf opgenomen programma (PVR) met teletekst-ondertiteling heb bekeken. Daarna gewoon rechtstreeks een TV programma bekijken. Nadat ik op de knop teletekst heb gedrukt, verdwijnt het beeld heel even, ik krijg geen teletekstpagina te zien en kan ik ook geen teletekstnummer kiezen. Ik kan verder TV kijken op die zender maar ik kan geen enkele andere zender meer kiezen. Nadat ik de decoder heb uitgeschakeld en terug ingeschakeld met de afstandsbediening kan ik terug andere zenders kiezen maar als ik het teletekstknopje weer indruk begint het verhaal opnieuw. Op de zaken terug op orde te krijgen moet ik de decoder spanningsloos zetten en wachten. Daarna kan ik terug nromaal teletekst nemen. Dat is zo al enkele weken aan de gang. By the way : een factory-reset verhelpt het hierboven geschetst probleem niet.



En het heeft tot voor enkele weken terug gedurende geruime tijd allemaal prima gewerkt. Wat is er gewijzigd in de software ???????????????



Mensen die veel gebruik maken van teletekst-ondertiteling kunnen hier allemaal van meespreken maar ... ze spreken niet allemaal. Die mensen zijn daarom niet minder gefrustreerd.



Ik kan al enkele weken geen enkel programma meer bekijken op nPVR (30 dagen). Het staat in de lijst van opnames maar als ik in het menu dit programma wil bekijken, komt er 'even geduld' en daarna een melding dat 'het programma momenteel niet beschikbaar is'. En die melding blijft steeds hetzelfde ook bij 29, 28, 27, 25, 24, 23, 22 ... dagen beschikbaar. Dat is zo op verschillende zenders (één, Canvas, VTM) en bij verschillende programma's. De server heeft het te druk !? Allemaal dikke kwatsch ! Ik ben gepensioneerd en ik kijk naar die programma's in de loop van de voormiddag of de namiddag.



Ik heb daar een keertje voor gebeld naar de helplijn. Het kan wel even duren vooraleer je wordt geholpen. Ik heb het geluk gehad dat ik een vriendelijke, behulpzame en geduldige BGC-medewerker aan de lijn kreeg. Ik had al op voorhand een factory-reset gedaan anders moet je dat toch eerst doen. Die mens kon natuurlijk ook niet veel doen en ik heb een credit gekregen om het gemiste programma te bekijken met 'net gemist'. Ze zouden dat laatste beter 'weeral gemist' noemen Knipogen. Ik heb hiervoor zo'n 75 minuten aan de lijn gehangen. Ik kan dat toch niet alle dagen doen ? Of vinden jullie van wel ?



En tot slot : van mij krijgt iedereen gelijk ... Lachen


Dit was ik nog vergeten : mijn profiel




Een profiel om jaloers op te zijn nochtans Hugo ! Maar met die nPVR opnames zijn er al een tijd problemen bij het afspelen. Uit jouw profiel zou moeten blijken dat het niks met het profiel temaken heeft, maar met een overbelasting van de servers. Er wordt koortsachtig (?) gezocht naar een oplossing.



Bij mij de laatste tijd geen echte problemen meer met nPVR. Gisteren zelfs geen problemen meer met het doorspoelen (beeld bijft anders soms hangen terwijl je spoelt, zodat je niet weet waar je zit).. Hout vasthouden Knipogen


goeienamiddag Sinjoor,

Gisteren nog naar nPVR opnames gekeken en het ging allemaal prima doorspoelen enz... maar 'k zal toch maar best ook hout vast houden!

Inderdaad zoals je zegt heeft het zeker niets met profielen te maken.



@meubel, heb je ondertussen al iets ondernomen of iets gevonden?



@ Hugo201, e wel van mij krijgde gij ook gelijk zie ;-))






beste meubel & https:///people/2135d8705d



welk type decoder hebben jullie?



ik heb het hier eens gesimuleerd maar hier geen enkel probleem



mvg


goeienavond xenne, ik heb het toch al met zowel de V3 en de V4 voor gehad maar de laatste dagen gaat het weer goed.


@ xenne : ik heb een V3 (en dat klopt met mijn factuur)


hey hugo201; wij hebben (of hadden) dit ook gewoon wanneer wij de tv en BGC decoder voor de eerste keer opzetten. Vrijdag 3 programmas opgenomen op de harde schijf vd decoder en niet meer via netwerkopname. zaterdagmorgen alles opgezet en weer van dat, direct op knop teletekst gedrukt en blijft gewoon hangen. 's avonds weer van dat en ik heb toen tijdens de dag niks opgenomen en niets van opnames. heb toen nog maar eens een factory reset gedaan, zondagmiddag en avond had ik geen probleem. deze morgen werkte het nog steeds. ik zal laten weten of probleem zich weer gaat voordoen wanneer wij een netwerkopname en of opname van de harde schijf van de decoder hebben gezien.


@ ricy: jij hebt ook last van dit teletekst-fenomeen?



volgens mij is dit iets om de specialisten op te zetten



mvg


@ Meubel, zolang je met een slechte ruismarge zit zal je blijven problemen hebben je sync valt weg of je krijgt te veel fouten in de datastroom en dan kan je van alle problemen krijgen zowel met modem - plc's - decoder, die in de war kunnen raken.

Dus zolang de reden daarvan niet gevonden is zal je blijven sukkelen.



mvg,


@xenne, Ja maar het rare is dat ik het de laatste weken niet meer heb !!!


ricy, en dit kan volgens jou verhoplen worden met een kabel tussen modem en decoder te spannen? ik heb nog NOOIT zoveel frustraties gehad met tv kijken sinds ik BGC TV heb. ik ga eens langs bij een BGC Winkel om te vragen wat het mij kost om van de digitale tv af te geraken en afhankelijk hievan zal ik beslissen of ik een kabel span tussen modem en decoder. één ding is zeker : als ik nu de digitale tv niet kan opzeggen tegen een redelijde schadevergoeding gaat hij er zowiezo uit tegen het einde van de periode.


ricy : nog even vergeten vragen, bij welke dienst moet ik terecht met dit 'ruis'probleem? technische dienst BGC digitale tv of bij die van internet. ik ben er bijna 100% zeker van dat ze 'weer' gaan zeggen dat ik op een reparatieprofiel ben gezet (heb zaterdag nogmaals met technische dienst van BGC gebeld en technierker zei wat er op het internet staat niet klopt met de reele situatie. het is schandealig dat BGC zomaar mensen op een reparatieprofiel zet zonder deze mensen in te lichten. wij mogen nog blij zijn dat ze dit doen bij BGC anders hadden we helemaal geen beeld meer! leuk om dit te horen.



ik vermoed dt het geen kwaad kan als ik ne kabel span tussen modem en decoder om mijn devolo's te laten insteken in het stopcontact. komt


Eigenlijk zou je om er aan uit te raken eerst moeten kunnen vaststellen waar de reden zit van je lage ruismarge en dit door uit te vissen of het iets te zien heeft met je binnenhuisinstallatie of dat het verder op bij hen zit.



Daarvoor (als dat voor jou doenbaar is) zou je de modem direct moeten kunnen aansluiten daar waar je bgc lijn binnenkomt en al de rest losgekoppeld.

Als dit gebeurd is dan Automatische lijntest via het gratis nummer 0800 22 424 laten uitvoeren en daarna terug je waarden posten http://192.168.1.1 => Advanced Settings => Statics ; om te zien of het in orde gekomen is .
volgens mij heeft dat teletekst probleem niet te maken met devolo, immers heeft Hugo201 er met bekabeld netwerk ook last van



wat betreft de ruismarge, die is tamelijk laag ja... maar de sync valt toch niet weg? dus volgens mij hebben die teletekst problemen daar ook niet mee te maken....



met wat dan wel? volgens mij iets voor de specialisten op te zetten...



mvg


Pas op xenne het is niet altijd de sync die weg valt maar je krijgt ook meer foutstromen in de datastroom, bezie het als een beetje als het zelfde wanneer je wifi ontvangst soms zakt en weggeduwt wordt door naburige kanalen, dan valt je wifisignaal ook niet weg maar toch krijg je soms problemen bij het downloaden van iets bvb of nog anders gezegd je systeem werkt op het randje .



om die reden ook zou hij eerst moeten zeker zijn dat het niets te maken heeft met zijn binnenhuisinstallatie want als dat het geval is zal het wel kunnen dat de technieker niet gratis is.



De devolo's zullen het waarschijnllijk niet zijn zoals je zegt , maar ik blijf er bij bij als er iets voorvalt om gelijjk welke reden dan moet je altijd proberen om zoveel mogelijk tussenstappen (parameters) uit te sluiten om tot de oorzaak van de fout te naderen want je begrijpt toch ook wel dat als er 10 parameters meespelen het veel komplexer wordt dan dat je kunt zorgen dat er bvb maar met 3 parameters moet reekening gehouden worden om de fout te localiseren.


Reageer