Teletekst

  • 2 October 2013
  • 5 reacties
  • 1158 Bekeken

Badge

Hoi iedereen,


ik raadpleeg regelmatig teletekst op één HD. Nu krijg ik echter de laatste maanden regelmatig een foutmelding: 'Teletekst niet beschikbaar'. Heb sinds gisteren een nieuwe decoder en het probleem is er nog steeds. Nu mijn TV is ook vrij nieuw (nog geen jaar oud). Nog mensen met dit probleem?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Niemand weet alles, maar samen weten we toch wel heel veel...knipoog Dat van die decoderwissel en het niet uit het systeem halen van de oude is een oud zeer. Alle binnengebrachte decoders zouden automatisch uit het systeem moeten gehaald worden (gewoon serienummer invoeren en autiomatisch deactiveren). Kan in deze tijd toch niet zo moeilijk zijn. Een goeie TV-interface maken is blijkbaar ook al niet gemakkelijk...

Reputatie 7
Badge +1


Elza, de kapitale vraag is: wordt de duivel het branden gewoon? Duidelijk wel in dit geval...

Reputatie 7
Badge +1


Met de 6.82 versie nog maar weinig problemen gehad (V4 uiteraard). Met de 6.58 versie echter een niet te noemen mesthoop van problemen, die na maanden van zoeken werden opgelost (ik vond die dan zelf door alle oude series uit de map 'geprogrammeerde opnames' te verwijderen). Met teletekst heb ik geen of weinig ervaring, omdat ik eerder via de rode knop nieuwsberichten lees, en de TV-gids via die van de decoder, of online op PC, tablet of smartphone.

Reputatie 7
Badge +1


Ik denk dat Belgacom op bepaalde problemen geen greep krijgt omdat het niet altijd duidelijk is welke factoren hier meespelen. Allicht ook het gebruikersprofiel. Ik zet mijn V4 sedert een paar weken voor het afzetten 's avonds in diepe slaap, wat eigenlijk overeenkomt met zonder sgroom zetten, want bij de eerste keer opzetten 's morgen doet hij in feite een herstart. Duurt wel maar 2 minuten (eerder 4 minuten met Devolo's die ook in standby gaan, waarbij alleen enkel groen lichtje van het huisje elke seconde pinkt). Die zal wél uit diepe slaap komen om een PVR-opname te starten, maar met Devolo's start die dan toch enkele minuten telaat denk ik, al staat de standaardinstelling wel op 5 minuten voor de start van het programma. Daarom zet ik de sluimerstand maar af als ik hem de eerste keer opzet, anders gaat hij telkens terug in diepe slaap, met een herstart bij het opzetten. Mijn digicorder laat ik wél in sluimer staan, want die gaat ook uit slaapstand als er een opname start (dat zie je dan omdat de klok terug op de display verschijnt, al is het toch een raar systeem, want die klok gaat soms aan en een tijd later terug uit zonder bepaalde reden) en die hangt natuurlijk met een UTP aan de modem van Telenet (achter de TV waar logischerwijze de antenneaansluiting is).

Reputatie 7
Badge +1


Sorry met de late reactie. Ik blijk momenteel geen problemen te hebben met teletekst. Niet op de VRT-zenders, niet op de Medialaanzenders (al biedt VTM geen TV-gids info meer aan op Teletekst) niet op SBS-zenders. Ik ben wél geen regelmatig gebruiker van het systeem. Op tablet kan je zoveel meer info halen; ik hab inderdaad een V4 met b-box2 en ook TV replay+ met interface Charles 2_2.8.1.152

Reageer