Telenet Yelo versus Belgacom TV Overal

  • 1 October 2011
  • 3 reacties
  • 3888 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Telenet Yelo versus Belgacom TV Overal
Meeneem-tv
26 september 2011 | Ronald Meeus

http://image.minoc.com/zd_images/2011/39/yelo_vs_belgacom.jpg" rel="lightbox[gallery
Halleluja! Onze twee grootste landelijke providers hebben eindelijk mobiele tv ontdekt. Dat is echt niet te vroeg, want internetdiensten waarmee je je (analoge) tv-programma’s via het internet naar een ander toestel dan de kijkbuis in je woonkamer slingert zijn ondertussen al een half decennium onder ons.


Wat is nu het verschil tussen die diensten en de ‘nieuwe’ mobiele televisiediensten van Telenet en Belgacom? Yelo en TV Overal sturen geen analoge beelden de lucht in die digitaal wordt gecodeerd, maar wel het digitale aanbod van respectievelijk Telenet en Belgacom.

En net dat maakt het zo interessant voor mobiele internettoestellen zoals de smartphone en de tablet, die ondertussen goed bezig zijn het grote publiek te bereiken. Wat vang je nu aan met de twee systemen die we hier gaan vergelijken? Twee dingen: ze leveren een interactieve programmagids, én zorgen voor een tweede scherm.

Handig wanneer de puber des huizes de televisie heeft ingepalmd en je toch nog het journaal wil meepikken. Of als je eventjes naar de koelkast wil sloffen voor een nieuwe versnapering. Of als je je smartphone of tablet mee op verplaatsing hebt en je wil je mobiele toestel eventjes als tv gebruiken.

Televisie wordt mobiel
Telenet was eind vorig jaar de eerste die met digitale tv op de proppen kwam. Sinds de lancering van Yelo kan je elk programma, al dan niet live, gewoon pauzeren. Alleen, dat doe je niet. Want hoe vaak zit je alleen tv te kijken?

Mijn dochter vindt het in elk geval bijzonder asociaal om haar te laten wachten tot ik terug ben van de keukenkoelkast of het toilet. De oplossing? Een app op je smartphone of tablet waardoor je ook elders in huis verder tv kan kijken. Ook Belgacom springt op deze trein en levert bij zijn digitale tv-aanbod een zogenaamde placeshifting-app.

TV Overal zit nog tot oktober in testfase, maar levert alvast dezelfde mogelijkheden als het concurrerende Yelo: live televisie op een (voorlopig) beperkt aantal kanalen dus, maar ook sportwedstrijden en een interactieve programmagids die je kan inschakelen om je digicorder vanop afstand te programmeren.


3 reacties

goeiemorgen sinjoor71

da's de weinig zeggende inleiding van het artikel dat je hier post

volledige artikel staat te lezen op:

http://www.zdnet.be/reviews/131579/telenet-yelo-versus-belgacom-tv-overal/

er staat weinig in wat we niet wisten, overigens vergeten ze ook te vermelden dat Yelo enkel werkt met een draadloze Telenet verbinding terwijl TV Overal werkt met gelijk welk internet

en btw sinjoor71, steeds bron vermelden als je artikel overneemt, anders kan je problemen krijgen met de rechtenhouder(s)

goed weekend

mvg
Mijn dochter vindt het in elk geval bijzonder asociaal om haar te laten wachten tot ik terug ben van de keukenkoelkast of het toilet

Kan je dat nu niet doen tijdens reclame net als iedereen? Tijdens elk programma van 1 uur heb je een 1/2 uur reclame toch? Dus tijd genoeg om naar toilet te gaan Lachen
Reputatie 7
Badge +1
Klopt Xenne, mijn, fout. Stond op ZDNet, maar er waren inderdaad nog meer bladzijden, wat ik niet had gemerkt.

Reageer