Telenet wil Netflix en You Tube betalen voor gebruik van het netwerk

  • 2 September 2014
  • 21 reacties
  • 251 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Nu dat Telenet zijn netwerk zal opwaarderen tot een giga netwerk, wil deze provider Netflix en You Tube doen betalen voor het gebruik van zijn netwerk.


Ik hoop dat Belgacom het niet in zijn hoofd haalt om hetzelfde te doen want als noch Netflix noch You Tube daar willen op ingaan zou dat kunnen resulteren dat zowel Telenet als Belgacom die 2 diensten zullen afblokken en het spreekt vanzelf dat de klanten van die 2 providers dat niet zullen pikken en dan zou het kunnen gebeuren dat men zal overlopen naar andere providers zoals SNOW, Mobistar, ...enz.


Daarmee zouden zowel Telenet als Belgacom in hun eigen voet schieten.

21 reacties

Heb ik ook al gelezen en zo gaat de show altijd meer verder ;-)


Ze zullen nooit in hun eigen voeten schieten daar zijn ze veel te sluw voor ! Maar samen zijn ze sterk als het daarop aankomt als je begrijpt wat ik bedoel of anders gezegd wij zullen wel de marionetten blijven dat zijn we al altijd geweest, we kunnen veel klagen en zagen, maar het zijn toch altijd dezelfde die aan de touwtjes zullen blijven trekken wees maar gerust!
Reputatie 7
Badge +6
Volgens Netflix België kan je nu al (voor één maand gratis) en daarna voor zo'n 10 euro voorlopig naar Netflix USA kijken, wel de grootste van allemaal. Daar zijn vele zenders en filmbedrijven trouwens al serieus bezig de prijzen van hun producten op te drijven of hun series niet meer aan te bieden.Netflix wordt hierdoor onder druk gezet en dreigt het slachtoffer te worden van zijn eigen succes, want veel mensen zouden al geen gewoon televisie-abonnement meer hebben.


Het 'deblokkeren' is (voorlopig) ook gratis en, omdat het via hun site gaat,allicht ook wettelijk.


Vooral Telenet dat nu zowel programma's maakt, via de zenders die het 'gekocht' heeft, als ze verdeelt en ook een veel groter filmaanbod zou hebben, zal het niet graag zien gebeuren dat een groot deel van hun aanbod zo wordt afgesnoept. Voeg daarbij het mislopen van reclame inkomsten.


Wat de houding van Belgacom is, weet ik niet zo goed, maar als ze samen beslissen Netflix af te blokken, zal het idd wel meer gaan kosten.


Ik ben het met Elsa eens: zij zullen wel overeenkomsten maken onderling en wij zullen wel betalen.


PS: Wordt Netflix België, als het er komt, tweetalig, want dan komt er wel ook een groot franstalig aanbod, al of niet ten koste van al het andere.


Dat zal je dus altijd hebben als ISP's ook zelf content aanbieden. Bij Belgacom gaat het enkel over VOD, maar nu Telenet belangen heeft in Vier en Vijf hebben zij er nog veel meer mee te verliezen.


België en Europa moeten dringend werk maken van een wettelijk kader rond netneutraliteit, want het zal alleen maar erger worden. Een systeem zoals we zien bij de energiemarkt is op zijn plaats. Een onafhankelijke beheerder van de infrastructuur die het net beschikbaar stelt voor afzonderlijke leveranciers. Alleen op die manier kan je belangenvermenging vermijden. Belgacom en Telenet zullen het niet graag horen, maar tant pis. Electrabel hoorde het ook niet graag en toch is die vrijmaking met succes uitgevoerd geweest.
Volgens mij zullen er ook altijd Franstalige films in te zien zijn,maar die zullen niet meer of minder zijn als bij telenet dat aanbod is juist hetzelfde.Of je nu bij belgacom of bij telenet zit.En tevens zijn die films ook nog eens ondertiteld.
Reputatie 7
Badge +1
Belangenvermenging noemen ze dat. Maar netbeheerders, of het nu over spoorwegen, energie of internet gaat, moeten dan ook waken over misbruiken en overdreven voor anderen storend gebruik of verbruik. No limit is relatief...De 'brown-out' discussie is hier niet ver weg.


Maar ik zou zeggen, of je nu films bekijkt via TV of via internet maakt weinig verschil uit vlgs. mij, want het moet toch door dezelfde leidingen komen. Ook WIfi komt via de leidingen naar de routers tenzij voor 3/4G.


Verbetering van de netwerkstructuur en het aanwenden van nieuwe technologieën is de enige oplossing.
Uiteindelijk alles op glasvezel dus, en de rest is meer willen en niet kunnen ;-)


4G of 5G ! maar dan moeten ze wel zorgen dat de bereikbaarheid overal in orde is !!


Reputatie 7
Badge +1
Op het platteland zal het wel altijd een probleem blijven en ook het NIMBY-syndroom (not in my backyard). Niemand wil dicht bij een zendmast wonen voor de straling. In Brussel waren er al problemen met installatie 4G...Zelfde met sterkte Wifi-signaal en hotspots.
Niet van wakker liggen Sinjoor we zullen wel zien wat de toekomst ons brengt of niet brengt ;-)
Welke technologie er ook gebruikt wordt (koper, glasvezel, xG, ...), zolang de infrastructuurbeheerder en de contentprovider één en hetzelfde bedrijf zijn, zal deze problematiek niet opgelost geraken.


Het probleem met een eventuele vrijmaking van de telecommarkt is dat die historische operatoren de opbouw en het onderhoud van 'hun' netwerk zelf hebben gefinancierd. Deze zijn dus (terecht of niet? een deel is natuurlijk al lang afgeschreven) niet happig om dit zomaar uit handen te geven om dan concurrenten te moeten dulden die in het verleden niets hebben bijgedragen. Maar nogmaals, met de energiemarkt speelde dit evenzeer, en daar is het wel gelukt.
Reputatie 7
Badge +6
A l'intention de Tom, je n'ai pas besoin de sous-titres, merci, je suis parfaitement bilingue, mais je préfère regarder mes programmes dans la langue originale.


Belgacoms investeringen zijn zekeral deels afgeschreven en voor het onderhoud van het netwerk zal de klant wel. fiks betalen. Ik vraag mij trouwens af dat deel van netwerk, dat al hopeloos verouderd is, wel voldoende vlug wordt gemoderniseerd..


En voor de rest, we zullen idd wel zien wat de toekomst brengt en hopen dat Belgacom de goede beslissing neemt.

en hopen dat Belgacom de goede beslissing neemt.





Dat gaan ze sowieso doen, ofwel voor hun klanten, ofwel voor hun aandeelhouders duivel
Al Ahmed mustafad saffer Marleen?Kusser succer drusser scalper?
De goede beslissingen nemen ze altijd kijk maar naar hun kwartaalcijfers en wat er uit uw portemonnee verdwijntverrassing
Reputatie 7
Badge +6
Het is 'sucer' hoor.


Sorry voor de mensen die hier op een normale manier op het forum wensen te communiceren, hij weet niet beter, ocharme.


Ik lees het wel van jullie, als er iets intelligenter uit de bus komt.


Marleen ik kan er ook niet aan doen dat jij geen Arabisch verstaat.Ik heb jou tenminste deze week nog een job aangeboden om de hoofdrol te mogen spelen als nieuw speeltje van Boma.Ik vermoed toch dat jij en Elsa uit de zelfde leeftijdscategorie komen,want jullie lijken mij goed gevonden te hebben.Of ben jij soms een nicht van Patrick?
Reputatie 7
Badge +6
Arme zielenpoot die zo alweer een discussie op het forum onmogelijk maakt, maar ja wat kan je verwachten van iemand die 1) tegen lantarens praat, 2) denkt dat hij De Kampioenen maakt en 3) denkt dat zogezegd Arabisch lollig is, 4) iedereen op dit forum achtervolgt die hem ooit eens heeft durven tegenspreken (Tom, de forum stalker): d'er is duidelijk iets 'deffect' in zijn box en er zal meer voor nodig zijn dan eens de stekker uit te trekken en weer in te steken om dat weer goed te maken, vrees ik. frons


Nogmaals mijn excuses aan al de anderen die hier een serieuze discussie willen voeren.


.
Die mannen toch hé Marleen , gewoon niet te doen knipoog
Reputatie 7
Badge +6
Ach, één kleinzielig manneke, daar kunnen we de andere niet voor straffen, toch.duivel. Ik ben eens benieuwd wat voor obsceniteiten hij nu gaat uitvinden, want ik schijn hem wel tot het uiterste te drijven, ocharme.


Helaas is dit een Belgacom forum en komen de deelnemers hierdoor niet meer aan het woord of haken ze af en dat is zo spijtig. Mij wegjagen doet hij echter ook niet.


Wat heb jij hem trouwens misdaan en Patrick?
Marleen,Ja veel is hier de laatste maanden op het forum nu ook niet meer te vinden.En stekkers uit mijn decoder hoef ik ook niet te trekken,want daar heb ik nog geen problemen mee gehad.Enkel met die lampen deze week.En ik zeg het voor jou en ineens voor iedereen.Ik doe hier niets mis.Als jij daar nu niet tegen kan ga dan na een gemodereerd forum.En moest jij het eens weten vroeger werden hier nog meer grappen gemaakt.Maar de grappenmakers zijn nu plots droogstoppels geworden ((Elsa,Alexander) dan hoef je ook niet de hele tijd op m,n kop te zitten maar ik hou in ieder geval mijn mond niet of je nu een gemanipuleerde man bent of een man bent.
En wat zegt Boma dan Marleen.Als ik geen man ben zal ik mijn worst eens laten zien bwaaaaaaaaaaah.lach
Reputatie 7
Badge +6
Als die worst van dezelfde kwaliteit is als de Boma worsten .... Spijtig voor jou, hoor.


En als je leven niets meer voorstelt dan anderen te proberen koeioneren op dit forum..... dikke pech voor je. Ik heb medelijden met je.


Get a life, little man !






Reageer