Telenet voegt VOX, N-TV en Sundance SD toe, Belgacom TV slaapt verder...

  • 1 March 2012
  • 25 reacties
  • 2777 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 587 reacties
Vandaag maakte de kabelmonopolist bekend dat zij eind deze maand Duitse zenders VOX en N-TV en filmzender Sundance SD zullen toevoegen in hun basisaanbod. Hierdoor telt hun Duitstalig zenderaanbod 8 (!!!!) zenders. Daarnaast worden alle Waalse HD-zenders toegevoegd.

Belgacom TV slaapt verder en voegt alleen maar nieuwe zenders toe als er andere in de plaats sneuvelen. Zie maar naar BRF1 en RVI. Een echt schandaal! Nu oude mensen massaal in de steek gelaten worden door het schrappen van hun Duitse zenders ARD, ZDF en WDR eind april door Telenet, mist Belgacom een serieuze kans om heel wat klanten af te snoepen van Telenet. Waarom? Geen WDR, RTL Television, ProSieben, Sat.1, VOX, N-TV, Radio Nostalgie NL, FOXLife (HD), Sundance SD, NL 1/2/3 HD,...Analoge kijkers die kwaad zullen zijn op Telenet kunnen NIET terecht bij Belgacom TV vanwege de vele "gaten" in het zenderaanbod.

Intussen haalt Telenet Belgacom volledig in qua zendertroeven. Zelfs de Waalse HD-zenders, die enkel bij Belgacom waren, komen bij Telenet. Nu nog enkele Marokaanse en Arabische zenders, KTO, Rai 2 en 3 en het is compleet. Ah ja, Baby TV en Anne blijven de enigsten samen met Belgacom 5 en 11 die Belgacom (voorlopig) exclusief kan houden. En Belgacom, die slaapt verder...

Mvg

25 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Tien, je bent me net voor, ik wou dit ook plaatsen. Belgacom heeft geluk dat Telenet bij mij niet beschikbaar is anders was ik allang overgeschakeld! Ook bij Telenet Yelo zijn ook de SBS zenders beschikbaar, bij TV overal blijkbaar niet.

Ik wil dus ook GRAAG de Duitse zenders en veel klanten willen dit alleen Belgacom wil het blijkbaar niet en EVA die hult zich in stilzwijgen of we krijgen een antwoord van we hebben geen plaats, we moeten het zenderaanbod zorgvuldig afwegen enz. Komt er echter een Franse zender dan komt die er wel bij zoals binnenkort Star.

Ik ben niet blij met het zenderaanbod van Belgacom!
Badge
Tien, ik wil nu niet zitten zagen.Maar voor mensen die graag die duitse zenders hebben zie ik er niets anders op zitten dan naar hier te komen.Dat is helemaal een ander, verhaal als dat voetbal, dat kan binnen een x aantal jaar terug bij julie zitten.Maar met die duitse zenders en andere engelstalige bv.zie ik dit niet direct zitten die zullen er nooit komen of er moet een andere wind waaien bij belgacom.Als je snapt wat ik bedoel.En daar kan bv.Eva ook niets aan verhelpen.Zei is daar ook maar gewoon een pion.
Reputatie 6
Badge +1
Waarom zouden die er nooit komen? Zeiden ze van de BBC zenders ook en dat lag dan aan BBC zelf; in dit geval is het onwil van Belgacom en we moeten er als klant gewoon blijven naar vragen.
Reputatie 5
Badge +2
Axana, met "hier" bedoel je toch Telenet, niet? Nee, intussen is geweten dat Eva niks kan doen en amper nog reageert. En zoals William43 zegt, het is gewoon de onwil van Belgacom die een zeer grote rol speelt. Alle vernoemde zenders hebben meermaals, zowel op site als via e-mail, aangegeven dat zij graag op Belgacom willen komen, maar dat Belgacom gewoon niet wilt. Ik zou eigenlijk niet weten waarom er geen potentieel is dat die zenders ooit er zouden komen. Als Belgacom niks meer doet qua zenderaanbod, en zeker nu met die massale analoge schrappingen en massale digitale zenderuitbreidingen bij Telenet, dan gaat ze dat zowieso merken in de negatieve zin dan.

Belgacom laat gewoon zeer veel kansen schieten en schenkt ze gewoon aan Telenet en VOO, die zeker geen "nee" gaan zeggen. Ik heb vandaag een oud koppel gesproken die een overstap naar Belgacom TV wilden doen uit frustratie vanwege geen WDR, ARD en ZDF. Toen ze hoorden dat ze bij Belgacom 2 (ARD, ZDF) en een halve (BRF) zender krijgen en geen WDR-radiozenders, wilden ze al niet meer naar Belgacom TV. Een verbetering voor hen zou Belgacom TV niet zijn, integendeel eerder een verslechtering. Dat oud koppel gaat morgen dan maar met Telenet bellen voor digitale tv. Helaas voor Belgacom.

Mvg
Badge
@william43, daar heb je natuurlijk gelijk in.Zeker ben je nooit 100%, maar ik wil maar zeggen ik ben er vrijwel zeker van dat ze er nooit zullen komen.En hoe komt dit nu zul je,je misschien af vragen.Wel dat is heel simpel.Je weet dat Eva maar wijnig kan doen aan voorstellen of vragen die hier gedaan worden.Hier is vooral de ideënbus voor of hoe het ook al weer noemt.Ja een mens word ouder en na een tijdje op een ander te zitten gelden daar andere regels.Ik heb over maanden terug toen er nog helemaal geen sprake was dat het voetbal naar telenet zou gaan.Want daarom ging ik ook naar telenet.Mijn moeder wou naar belgacom gaan als daar die duitse zenders op zaten.Ik heb het ook persoonlijk aan Eva gezegd met het bericht dat ze zei dat ze het ging doorgeven.Het is omdat mijn moeder ook die franse zenders graag heeft,want bij telenet zitten er dan weer minder.Maar binnenkort zal dat misschien dan ook weer verleden tijd zijn.
Badge
@Tien,het is mijn taak niet om klanten bij belgacom weg te halen.Maar heb je zelf de voor en nadelen al eens overwogen? Of is er bij u geen telenet mogelijk?
Reputatie 5
Badge +2
Artikel van De Morgen.be


Belgacom opent jacht op overblijvende analoge televisiekijkers

De strijd om de laatste kijkers van analoge televisie in ons land is losgebarsten. Belgacom haalde tijdens een persconferentie over zijn jaarcijfers uit naar de beslissing van Telenet om in het analoge zenderaanbod te knippen en werpt meteen een lijn in de vijver van de honderdduizenden niet-digitale televisiekijkers.

Belgacom wil al een tijd dat het kabelmonopolie van Telenet wordt opengebroken, zodat het zelf ook een pakket kan aanbieden met analoge televisie erbij. De telecomregulatoren in ons land beslisten vorig jaar dat die openstelling er moet komen, maar er gaat wat tijd over voor de kabel daadwerkelijk opengaat. "Telenet wil het zo lang mogelijk tegenhouden", klinkt het bij Belgacom.

Kleine kanalen
Telenet wil volgens Belgacom mensen richting digitale televisie dwingen, zodat de markt van analoge televisie fors teruggedrongen is op het moment dat Belgacom er toegang toe krijgt. "Het zijn geen kleine kanalen die van de kabel verdwijnen", zegt Philip Neyt, hoofd Corporate Communication bij Belgacom. Onder meer de Britse BBC-zenders verdwijnen van de analoge kabel. "Duco (Sickinghe, de topman van Telenet, red.) zit in de cockpit, hij heeft de stuurknuppel in handen", aldus Neyt.

Doorverkoop
Belgacom roept de telecomregulator op om snel werk te maken van het openen van de kabel. Technisch is de openstelling volgens Belgacom niet moeilijk, want het gaat om een eenvoudige doorverkoop. "Telenet is echter stevig aan het lobbyen", zegt Neyt. Telenet gaf gisteren al te kennen dat het een campagne zal lanceren om kijkers te doen overstappen op digitale televisie, onder meer via een proefperiode van vier maanden. Vandaag kondigde Belgacom eenzelfde actie aan, waarbij de kijker bovendien "dezelfde kanalen voor minder geld zal krijgen". Belgacom telt zelf al 1,2 miljoen digitale tv-kijkers.

Concurrenten
Ondertussen moet ook Belgacom zijn platform voor digitale televisie binnenkort openstellen voor concurrenten. In de eerste plaats zou Mobistar daarvan kunnen profiteren. Het televisieaanbod van Mobistar via satelliet is niet echt een succes te noemen, maar zonder satelliet kan de Belgacom-concurrent zijn klanten een eenvoudiger alternatief aanbieden. Er lopen al onderhandelingen over een commerciële samenwerking tussen beide operatoren, maar volgens Neyt kijkt Mobistar nog naar andere operatoren om samen te werken. Telenet werkt voor mobiele telefonie al samen met Mobistar.

Link en bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Consument/article/detail/1402920/2012/03/02/Belgacom-opent-jacht-op-overblijvende-analoge-televisiekijkers.dhtml


Erkent Belgacom nu dat oa ARD, ZDF en WDR geen "kleine" kanalen zijn? Krijgt Belgacom eindelijk inzicht in hun zenderaanbod? Of is het maar schijn?

Als Belgacom de jacht wil openen, moeten ze ook oa WDR, Life! TV, Actua TV en CNBC Europe toevoegen. Hun uitleg van "dezelfde kanalen voor minder geld" klopt al niet. Mensen uit sommige regio's zijn beter af bij een ander dan bij Belgacom, aangezien Belgacom lang niet alle analoge zenders die ooit op de kabel waren en zijn aanbiedt.

@Axana: sorry, ieder zijn keuze, maar heb geen interesse om Telenet opnieuw binnen te halen. Ik heb ook geen zin om heel het huis opnieuw te verbouwen speciaal voor de kabelmonopolist. En ja, Telenet heeft intussen een serieuze voorsprong qua zenderaanbod. Als Belgacom eens zou wakker schieten, kan ze terug sterk zijn.

Mvg
Reputatie 6
Badge +1
Inderdaad, een aantal van die kanalen die verdwijnen of verdwenen zijn bied Belgacom zelfs niet aan. Belgacom zou juist blij moeten zijn met de afbouw van het analoge aanbod bij Telenet, maar Belgacom moet er dan eens dringend werk van gaan maken dat ook zij oa de Duitse zenders gaat aanbieden.

Vandaag mijn broer op bezoek gehad, heeft nog geen digitale tv en kwam bij mij eens kijken wat Belgacom bied. Hij vond het allemaal erg goed, maar het gebrek aan Duitse en andere zendrs heeft hem doen besluiten om toch maar digitale tv van Telenet te nemen. Hij gaat nu ook zijn telefoon en internet bij telenet nemen. Hij was altijd erg tevreden over Belgacom en al jarenlang klant, maar ja als de concurrent voor jou (telenet) een beter zenderaanbod bied, dan ga je daar naar toe. Ben er zeker van dat meer mensen er zo over denken.

Bericht aan Belgacom, analoge tv is uitstervend waarom jullie dat dan perse ook willen snap ik niet. De middengolfradio word toch ook niet meer gebruikt is een beetje hetzelfde. Jullie hadden beter ingezet op DVB-T nu heeft Telenet dit in handen maar doet er niets mee.

Ik hoop toch echt dat jullie het zenderaanbod eens gaan uitbreiden met oa Duitse zenders.
Waarom ligt iedereen nu te 'zagen' over die Duitse en Britse zenders? Dit terwijl er nog een hele boel Nederlandse zenders zijn die kunnen uitgezonden worden via Belgacom, zoals RTL 4, RTL 5, NET 5, SBS 6, RTL 7, RTL 8, Veronica, Comedy Central... enz..
Badge
Deze zullen nooit te zien zien zijn bij belgacom of telenet.Omdat dit commerciële zenders zijn.Vroeger kon ik deze zien via een illegale kaart.Ik had het misschien maar beter blijven doen,met zo een kaart werken.ontelbare zenders tot zelfs china.Enig nadeel.Wanneer de kaart niet meer ging moest ik een nieuwe halen.Was maar 100 franken ,maar na enige jaren loopt dat op.En ook mis je al het interactieve dat je nu met een digicorder hebt.
correct Axana, de nederlandse commerciële zenders betalen enkel auteursrechten voor nederland en zijn dus verboden in vlaanderen getoond te worden, het omgekeerde is ook waar. '

btw Axana, hoe is dat nu in orde gekomen met uw account, heb je mailadres kunnen aanpassen na interventie moderatrice?

mvg
Reputatie 2
Badge
Als je naar het marktaandeel van de TV zenders in Vlaanderen kijkt www.cim.be , zie je dat

EEN: 33,4%

VTM: 20,2%

Canvas: 8,4%

VT4: 7%

2BE: 5,2%

Vitaya: 4%

VijfTV: 3,2%

en al de rest haalt niet eens de 2 of 1%

Dus kan ik Belgacom begrijpen als zij vinden dat nog meer zenders toevoegen, niet noodzakelijk ook meer kijkers als gevolg heeft.
Badge
@xenne; alleen is het me niet gelukt.Eva met heel haar entourage heeft me daarbij geholpen.Daarom heb ik nu ook wel mijn oude Axana terug.Wel met mijn telenet account.Enkel weet ik niet of het geldig gaat blijven of enkel voor zes maanden.Want anders zal ik er toch een ander moeten maken.Voordeel van dit forum tegenover dat van telenet is dat hier altijd beweging op is.Op dat van telenet komen veel te weinig berichten binnen vind ik.
Reputatie 6
Badge +1
Roland T dan is het voor u heel simpel, neem dan analoge Tv van Telenet 21 zenders. Ik vraag me af of die cijfers wel kloppen. Ik zal een voorbeeld geven, toen afgelopen week Exotische liefdes werd uitgezonden op VT4 had dat nog geen 200.000 kijkers. Stond dan wel wereldwijd in de trending topics van Twitter. Raar een programma waar bijna niemand naar kijkt word trending topic, hoe kan dit?
Reputatie 5
Badge +2
De verhoudingen qua marktaandeel van die 7 zenders zijn geen reden om een zender te weigeren. Zo kan je zelfs van de huidige 21 analoge zenders nog enkelen schrappen tot je enkel die 7 over houdt. Dat argument wordt door Belgacom ook altijd gebruikt om een zender te weigeren en tegelijk voegen ze probleemloos een 2M Monde, KTO of Al Oula toe die misschien 0,001% halen. Raar dat dan dat argument niet voor wordt bovengehaald. Ik kijk daar alvast niet naar. WDR en CNBC Europe, die analoog zitten of zaten, zijn nog altijd populair en veel meer gekender dan een M6 Shopping TV.

Ik kan niet begrijpen dat Belgacom in haar advertenties vandaag vermeld dat zij alle (!!) geschrapte zenders aanbiedt. Ik heb nog geen WDR, CNBC Europe, Life!TV, Actua TV, ERT World, RTPi of TVP Polonia gezien bij Belgacom TV hoor.

En moeten dat dan marktaandelen à la Eén, vtm of VT4 zijn? Nee. En appelen zijn geen peren. Als Belgacom nooit de zenders aanbiedt, zullen ze nooit weten dat er bv een zeer geinteresseerd publiek is voor Duitse zenders. ARD en ZDF gaan niet genoeg volk trekken, zeker als de concurrentie 4 keer meer zenders aanbiedt en dat daar het publiek zit. Maar dat Belgacom zich achter elk weerlegbaar argument schuilt, niks doet en onterecht roept dat zij al die geschrapte zenders aanbiedt is pas schandalig!

Mvg
Reputatie 5
Badge +2
De verhoudingen qua marktaandeel van die 7 zenders zijn geen reden om een zender te weigeren. Zo kan je zelfs van de huidige 21 analoge zenders nog enkelen schrappen tot je enkel die 7 over houdt. Dat argument wordt door Belgacom ook altijd gebruikt om een zender te weigeren en tegelijk voegen ze probleemloos een 2M Monde, KTO of Al Oula toe die misschien 0,001% halen. Raar dat dan dat argument niet voor wordt bovengehaald. Ik kijk daar alvast niet naar. WDR en CNBC Europe, die analoog zitten of zaten, zijn nog altijd populair en veel meer gekender dan een M6 Shopping TV.

Ik kan niet begrijpen dat Belgacom in haar advertenties vandaag vermeld dat zij alle (!!) geschrapte zenders aanbiedt. Ik heb nog geen WDR, CNBC Europe, Life!TV, Actua TV, ERT World, RTPi of TVP Polonia gezien bij Belgacom TV hoor.

En moeten dat dan marktaandelen à la Eén, vtm of VT4 zijn? Nee. En appelen zijn geen peren. Als Belgacom nooit de zenders aanbiedt, zullen ze nooit weten dat er bv een zeer geinteresseerd publiek is voor Duitse zenders. ARD en ZDF gaan niet genoeg volk trekken, zeker als de concurrentie 4 keer meer zenders aanbiedt en dat daar het publiek zit. Maar dat Belgacom zich achter elk weerlegbaar argument schuilt, niks doet en onterecht roept dat zij al die geschrapte zenders aanbiedt is pas schandalig!

Mvg
Reputatie 5
Badge +2
De verhoudingen qua marktaandeel van die 7 zenders zijn geen reden om een zender te weigeren. Zo kan je zelfs van de huidige 21 analoge zenders nog enkelen schrappen tot je enkel die 7 over houdt. Dat argument wordt door Belgacom ook altijd gebruikt om een zender te weigeren en tegelijk voegen ze probleemloos een 2M Monde, KTO of Al Oula toe die misschien 0,001% halen. Raar dat dan dat argument niet voor wordt bovengehaald. Ik kijk daar alvast niet naar. WDR en CNBC Europe, die analoog zitten of zaten, zijn nog altijd populair en veel meer gekender dan een M6 Shopping TV.

Ik kan niet begrijpen dat Belgacom in haar advertenties vandaag vermeld dat zij alle (!!) geschrapte zenders aanbiedt. Ik heb nog geen WDR, CNBC Europe, Life!TV, Actua TV, ERT World, RTPi of TVP Polonia gezien bij Belgacom TV hoor.

En moeten dat dan marktaandelen à la Eén, vtm of VT4 zijn? Nee. En appelen zijn geen peren. Als Belgacom nooit de zenders aanbiedt, zullen ze nooit weten dat er bv een zeer geinteresseerd publiek is voor Duitse zenders. ARD en ZDF gaan niet genoeg volk trekken, zeker als de concurrentie 4 keer meer zenders aanbiedt en dat daar het publiek zit. Maar dat Belgacom zich achter elk weerlegbaar argument schuilt, niks doet en onterecht roept dat zij al die geschrapte zenders aanbiedt is pas schandalig!

Mvg
Reputatie 5
Badge +2
De verhoudingen qua marktaandeel van die 7 zenders zijn geen reden om een zender te weigeren. Zo kan je zelfs van de huidige 21 analoge zenders nog enkelen schrappen tot je enkel die 7 over houdt. Dat argument wordt door Belgacom ook altijd gebruikt om een zender te weigeren en tegelijk voegen ze probleemloos een 2M Monde, KTO of Al Oula toe die misschien 0,001% halen. Raar dat dan dat argument niet voor wordt bovengehaald. Ik kijk daar alvast niet naar. WDR en CNBC Europe, die analoog zitten of zaten, zijn nog altijd populair en veel meer gekender dan een M6 Shopping TV.

Ik kan niet begrijpen dat Belgacom in haar advertenties vandaag vermeld dat zij alle (!!) geschrapte zenders aanbiedt. Ik heb nog geen WDR, CNBC Europe, Life!TV, Actua TV, ERT World, RTPi of TVP Polonia gezien bij Belgacom TV hoor.

En moeten dat dan marktaandelen à la Eén, vtm of VT4 zijn? Nee. En appelen zijn geen peren. Als Belgacom nooit de zenders aanbiedt, zullen ze nooit weten dat er bv een zeer geinteresseerd publiek is voor Duitse zenders. ARD en ZDF gaan niet genoeg volk trekken, zeker als de concurrentie 4 keer meer zenders aanbiedt en dat daar het publiek zit. Maar dat Belgacom zich achter elk weerlegbaar argument schuilt, niks doet en onterecht roept dat zij al die geschrapte zenders aanbiedt is pas schandalig!

Mvg
Reputatie 2
Badge
@william43 ik zou maar wat graag voor een goedkoper abo kiezen met bijvoorbeeld maar 10 natuurlijk digitale zenders.

Of de cijfers juist zijn weet ik niet. Als ik de Humo kijkcijfers zie zijn 9 uit de top 10, programmas van VRT. Exotische liefdes ken ik ook niet:-)
Reputatie 5
Badge +2
Interessant artikel op Digitale TV Weblog: http://digitaletv.wordpress.com/2012/03/03/welke-van-de-geschrapte-analoge-zenders-biedt-belgacom-tv-aan/

Dit geeft visueel weer dat Belgacom allesbehalve "al uw favoriete zenders" in haar aanbod heeft. Gisteren nog een paar mensen die mij aanspraken over het feit dat Belgacom geen WDR, RTL Television, ProSieben of CNBC Europe aanbiedt. Opnieuw wat ex-analoge klanten die naar Telenet Digital TV immigreren bij gebrek aan hun favoriete zenders...

Mvg
Reputatie 2
Badge
"De verhoudingen qua marktaandeel van die 7 zenders zijn geen reden om een zender te weigeren."

Dat is juist natuurlijk, mijn punt was dat die extra zenders toevoegen niet echt veel nieuwe klanten (inkomsten) gaat opleveren.
Reputatie 5
Badge +2
@RolandT: ik denk ook niet dat Belgacom verwachtte met de toevoeging van M6 Shopping, KTO en 2M Monde dat er lange rijen gingen staan aan de shops. Het zijn dan ook niet zo gekende en populaire zenders als diegene die ik in vorige posts aanhaalde. WDR, RTL Television of CNBC Europe zijn geen Belgacom 11-zenders, maar ik zou de invloed van deze zenders toch niet onderschatten net zoals Belgacom nu doet. Naast nieuwe klanten verhoog je ook de tevredenheid bij een heel aantal van de huidige klanten (natuurlijk niet iedereen, is ook zeer moeilijk).

Bijvoorbeeld de oudere mensen die nu nog analoog kijken en Telenet nu haten vanwege die schrapping, kan Belgacom overtuigen met "hun" Duitsland 3 oftewel WDR en RTL Television. In het geval van CNBC Europe, Europa's best bekeken beurszender, mag je ook naast de Europese focus op de beurzen (anders dan Kanaal Z en Bloomberg) ook de weekendprogrammatie niet vergeten (bv de NBC-programma's en latenightshows). Spijtig dat Belgacom "deze favorieten" niet aanbiedt.

Mvg
Reputatie 6
Badge +1
Als mensen dan toch digitale tv willen nemen wegens vermindering van het analoge aanbod, dan gaan ze in veel gevallen zeker niet voor Belgacom kieze. De reden is simpel het eenzijdige Franstalige aanbod. Mijn broer wou eerst Belgacom TV nemem, maar als hij dan hoorde dat Belgacom zelfs WDR niet aanbied. Is hij maar gelijk met alles naar Telenet overgestapt. In hun reclame zeggen ze wel dat ze alle zenders ook aanbieden. Eén van de belangrijke zenders die ze noemen is ZDF, bieden ze dus wel aan. Dus Duitse zenders zijn dan zeker niet zo onbelangrijk in het aanbod.

Dud Belgacom hoe zit het? Komt er nog wat van?
Badge
Ik denk dat telenet die duitse zenders aanbied gewoon omdat belgacom het niet wilt aanbieden.Of omdat ze te laks zijn.Ik zie infeite geen redenen waarom het anders niet mogelijk zou kunnen zijn.Ik heb persoonlijk de vraag aan Eva gesteld en zij heeft die dan doorgegeven aan de mensen die daar voor bevoegd zijn.Maar daar is nu ook al bijna een half jaar over.
Ik vind het ook spijtig dat deze duitse zenders niet te zien zijn bij belgacom naar kto of die marokaans zenders enz... daar kijk ik niet eens naar ik snap ook niet wat dit als een meerwaarde is dat deze zenders bij komen.

Als er nu een programma word uitgezonden op een van de duitse zenders dat niet beschikbaar is neeumt wel een vriend van mij het op via zijn tv dan ga ik daar maar kijken.

Reageer