Telenet Teletenne via ether DVBT voor 11,5 Euro/mnd niet in HD


Decoder en smartcard nodig:
Versleutelde zenders zou je theoretich met een CAM (Conditional Access Module) met Teletenne SmartCard, die je eenvoudig achteraan de televisie in de daarvoor bestemde slot stopt, kunnen bekijken.
Maar Telenet besliste om het gebruik van een settopbox te verplichten.
In de loop van 2013 wil Telenet overschakelen naar DVB-T2,
een nieuwere standaard die beter geschikt voor HD kanalen.
En er zijn nog slechts weinig toestellen uitgerust met ingebouwde DVB-T2 tuners.

Ook een gelijkaardig verhaal voor TV's met ingebouwde DVB-C tuners waar dan ook geen digicoder zou nodig zijn.

DVBT standaard met upgrade naar DVB-T2 (voor mobiel gebruik)
Het dekkingsgebied kan je hier checken:
http://gisapp.prd.telenet-ops.be/teletenne/
Krijg je echt geen beeld, dan kan je binnen veertien dagen
de set terugbrengen naar de winkel.
Je betaalt dan enkel één maand abonnement 11,5 euro.

13 zenders:
Eén, Canvas, Ketnet, OP12, VT4, Vijf TV, Acht Kanaal Z, Nickelodeon, Studio
100 TV, MTV, MENT TV, Njam en National Geographic.
Het was al lang mogelijk de niet gecodeerde VRT-zenders via DVB-T te ontvangen.

Opnemen of live-tv pauzeren is helaas niet mogelijk

kostenplaatje:
decoder en antenne kosten 129 euro (geen huurmogellijkheid)
activatiekost 50 euro (tot eind december gratis).
abonnement 11,5 euro per maand.

ergelijking met TV Vlaanderen:
Het Basic Light-pakket kost slechts 10,9 euro per maand
24 tv-zenders en een heleboel gratis kanalen waaronder ook een deel HD-kanalen.
De goedkoopste volledige set kost 299 euro.
kiest je echter voor een CAM met smartcard (voor tv met ingebouwde satellietontvanger),
dan kost een volledige set 179,95 euro.

31 reacties

Badge
Daarom juist is het veel te vroeg om daar nu al beroep op te doen.Ik zou het nu ook niet nemen.Later misschien wel als er andere zenders op beschikbaar zijn die je bij telenet kan krijgen.En misschien zijn er ook nog meer mogelijkheden.Daarom wacht ik voorlopig.
Topic Start tekst wat geupdated
Reputatie 1
Badge
Telenet maakt met dit produkt, andermaal dezelfde fout als ze gemaakt hebben met hun digitale tv : je kan enkel hun hardware gebruiken.

Ik had vroeger INDI als digitale TV provider. Daar kon je alle zenders (behalve de betaalzenders) ontvangen met de DVB-C ontvanger van je TV. INDI wordt overgenomen door telenet, en plots kan je enkel nog de VRT zenders zo ontvangen (wegens auteursrechten (zogenaamd)).

Voor deze DVB-T gaan ze het nu nog eens op dezelfde manier proberen. En met het aantal zenders dat ze ermee weergeven, zullen ze aan die prijs niet al te veel abonnee's kunnen sprokkelen.

Bovenstaande is trouwens 1 van de redenen dat ik nu bij Belgacom zit (mijn INDI ontvanger was defect gegaan...).
Bij Belgacom heb je ook wel een ontvanger van Belgacom nodig, maar een dergelijke ontvanger zit nu ook weer niet standaard in mijn TV...
Ik dacht dat dit een informatiesite was, waar je info kan vinden/doorgeven over de werking van Belgacom TV. Er zijn hier al zoveel onnodige posts gepost dat een kat haar jongen er niet meer in vindt. Hou het toch op korte maar duidelijke info, die door de mensen rap gevonden wordt en hen verder kan helpen.
Als dit een "algemeen" forum was, dan heette dit niet "Belgacom TV". Dus hou jullie aan het onderwerp van het forum.
je zult niet beter je jongen vinden op dit forum omdat er een klein beetje info meer of min op het forum komt hoor want voor ik hier op het forum begonnen ben vond ik ook al mijn jongen niet terug maar we gaan hier toch geen kat en hond spelen hoop ik.

groetjes Elsa.

PS:Ik heb touwens nog juist wat info bijgezet maar ik vertel je niet waar want je gaat het toch niet terug vinden
Badge
@Mickey heb jij daar soms een probleem mee?Want ik weet niet hoe het hier juist zit.vroeger zat ik bij belgacom en nu tijdens mijn overstap houd ik via dit forum noch contact met verschillende mensen.Als dit je soms dwars zit leg je maar een klacht neer bij Eva,maar ik zou niet weten waarom iemand die jij bv.niet kent op een forum niet mag zijn of een gespek mag aangaan met andere forum gebruikers als het over het medium gaat waar het forum over draaid.

Reageer