Telenet Teletenne via ether DVBT voor 11,5 Euro/mnd niet in HD


Decoder en smartcard nodig:
Versleutelde zenders zou je theoretich met een CAM (Conditional Access Module) met Teletenne SmartCard, die je eenvoudig achteraan de televisie in de daarvoor bestemde slot stopt, kunnen bekijken.
Maar Telenet besliste om het gebruik van een settopbox te verplichten.
In de loop van 2013 wil Telenet overschakelen naar DVB-T2,
een nieuwere standaard die beter geschikt voor HD kanalen.
En er zijn nog slechts weinig toestellen uitgerust met ingebouwde DVB-T2 tuners.

Ook een gelijkaardig verhaal voor TV's met ingebouwde DVB-C tuners waar dan ook geen digicoder zou nodig zijn.

DVBT standaard met upgrade naar DVB-T2 (voor mobiel gebruik)
Het dekkingsgebied kan je hier checken:
http://gisapp.prd.telenet-ops.be/teletenne/
Krijg je echt geen beeld, dan kan je binnen veertien dagen
de set terugbrengen naar de winkel.
Je betaalt dan enkel één maand abonnement 11,5 euro.

13 zenders:
Eén, Canvas, Ketnet, OP12, VT4, Vijf TV, Acht Kanaal Z, Nickelodeon, Studio
100 TV, MTV, MENT TV, Njam en National Geographic.
Het was al lang mogelijk de niet gecodeerde VRT-zenders via DVB-T te ontvangen.

Opnemen of live-tv pauzeren is helaas niet mogelijk

kostenplaatje:
decoder en antenne kosten 129 euro (geen huurmogellijkheid)
activatiekost 50 euro (tot eind december gratis).
abonnement 11,5 euro per maand.

ergelijking met TV Vlaanderen:
Het Basic Light-pakket kost slechts 10,9 euro per maand
24 tv-zenders en een heleboel gratis kanalen waaronder ook een deel HD-kanalen.
De goedkoopste volledige set kost 299 euro.
kiest je echter voor een CAM met smartcard (voor tv met ingebouwde satellietontvanger),
dan kost een volledige set 179,95 euro.

31 reacties

Badge
Misschien iets voor later moeten er meer zenders op beschikbaar komen die je niet gewoon bij telenet kan zien.Ik heb in ieder geval eens getest en zit hier in ieder geval uitstekend.
ik weet niet juist hoe dat zit met hoeveel zenders er in een vhf kanaal van DVBT passen en

mss zal dit een beperking geven voor het aantal zenders dat ze kunnen uitzenden !?

Elsa
eigenlijk vind ik het jammer dat er hier reclame gemaakt wordt voor dit spookprodukt van de concurrentie

is er enkel gekomen om hun licentie niet kwijt te geraken......

€138 euro / jaar = jaarcontract
€129 Telenet hardware aan te kopen
€50 activatie
13 kanalen waarvan 3 sowieso gratis te bekijken zijn via DVB-T

belachelijk .....

mvg
Info is geen reklame want hoeveel zullen er daar voor betalen, dat zal geen vette zijn hoor, trouwens het is overal te lezen en te horen in de media, het is gewoon bedoelt om ergens eens te kunnen discuteren hierover, dit gebeurd op userbase ook en daar niet alleen, het is tenslotte een forum en het is zeker niet als reklame bedoelt want ik ben tot nu toe nog altijd een tevreden Belgacom klant

Goetjes,

Elsa
Badge
xenne er is hier op dit forum (ik weet niet meer door wie, het kan sinjoor72 zijn maar het kan ook altijd verkeerd zijn)dat ze er niets op tegen hadden wat er bij de andere operator gebeurde.Julie mogen van mij ook reacties plaatsen op het forum van telenet wat er bij belgacom nieuw is,maar ik sta niet in voor hun reactie.Want het gaat er soms lelijk aan toe en is helemaal niet te vergelijken met dit forum.Trouwens hier zitten nog meerdere mensen van telenet op dit forum,misschien posten ze niet of laten ze het niet merken, maar ze zijn er wel.Ik heb zelf toen ik nog bij belgacom was gevraagd om het enkel toegankelijk te maken voor klanten van belgacom.Maar dat doen ze niet omdat ze via deze weg trachten mensen naar belgacom te krijgen door het lezen van het forum.
Badge
xenne activatie is bij telenet altijd 50€ ik heb al eens75€ gehad.Je hebt dat voor je tv. pc. enz. daarvoor moet je zien dat je al je producten bundelt in één pakket en betaal je maar één maal die activatie kosten.
Het zou kleinzielig zijn als je niet op het forum zou mogen komen met info zelf al is dit info omtrent een concurrent
want zelf al zet je deze info niet op dit forum dan staat het toch overal te lezen op andere sites en fora.

Trouwens als je deze info nergens anders zou vinden dan zou je ze ook niet op dit forum kunnen zetten en is dit niet om reklame te maken,
het is meer om te weten wat er nog allemaal op de markt bestaat en hierover van gedachte te kunnen wisselen.

Dus ik zou zeggen hoe meer info hoe beter en als je de info niet nuttig vind laat ze dan waarvoor ze is en reageer er dan niet op!

Axana, ik moet je 100% geliijk geven er zijn hier inderdaad mols op de site die geen klant zijn bij BGC en er zo gebruik van maken
om dan zogezegd mal content te zijn tot en met over BGC en drijgen om naar de concurentie te stappen omdat de service van BGC zo slecht is
en dat je veel beter af bent bij de concurrentie.

Groetjes,

Elsa


Badge +1
Bij belgacom heb je tv overal als alternatief en als je geluk hetb heb je nog een fon hotspot in de buurt. Dit vind ik toch wel beter dan dit van telenet.
Reputatie 6
Badge +1
Het is een schandalig, pover en duur aanbod. Dat krijg je als je één aanbieder op diverse platformen toelaat. Indien Belgacom dit had gehad was dit waarschijnlijk niet beter geweest. Dit had gewoon naar een concurrerend bedrijf moeten gaan.

In Nederland zit dit bij KPN, die trouwens ook IPTV hebben, zoals Belgacom, zij geven dit gratis aan klanten die het IPTV aanbod hebben.

In Spanje koop je zo'n decodertje in de carrefour voor €30, wil je er één met harde schijf en of DVD speler kost het iets meer. Maar zeker geen €128 zoals bij Telenet. Bovendien ontvang je daar meer dan 30 kanalen gewoon gratis, plus een heleboel radiozenders, vaak kun je ook de taal kiezen, Spaans of originele taal.

Kijk hier www.tdt1.com In de Uk en Duitsland een beetje hetzelfde als in Spanje.

Vlaanderen moet weer eens anders zijn dan alle anderen, duur dus. Stel dat je hier een gratis aanbod zou hebben van mer dan 30 kanalen, dan denk ik dat Telenet en Belgacom een groot probleem zouden hebben. Trouwens waarom zit NL1.2 en 3 daar niet bij?

Binnen enkele jaren zullen ze er hier dan wel mee stoppeen wegens geen belangstelling. Als je voor een paar euro meer een groot zenderaanbod en bijbehorende interactieve decoder hebt ga je zeker geen teletenne nemen.
Badge
@ Elsa daar heb je gelijk in zo heb ik op ons forum ook gelezen dat er bij belgacom de laatste weken ook veel veranderd is.Enkel hoop ik nu dat het wat de goede richting uitgaat.En van mij zal je hier nooit niets verkeerts over belgacom horen anders kan men altijd verwijderd worden vraag maar aan Eva vroeger is door mij al iemand verwijderd uit dit forum.
Badge
@ smimmer4 die hotspots heb je toch ook bij telenet en ook home spots.
Badge
@william43;ik denk niet dat je dit kan vergelijken met die andere 2 landen.Ze staan al veel verder in die technologie en gebruiken het al langer,daardoor hebben ze natuurlijk ook meer zenders.Nu zijn het nog niet veel zenders maar in de nieuwsbrieuw staat dat er stelselmatig zenders bij zullen komen.Dus het zal afwachten zijn wat het wordt.Hier word precies al iets afgeketst alvorens het gestart is.
Reputatie 7
Badge +1
Alles mag hier van mij besproken worden hoor. Ik heb hier ook al vergelijkingen met Telenet gepost. Dit is hier geen Belgacom"sekte" hé. Een opmerkingkje: Spanje is wél bijna failliet...Knipogen
Oei Sinjoor, daar zeg je zo iets hopelijk volgt Belgie Spanje niet te vlug op want ik wil nog eerst mijn surface kunnen kopen hé ;-))

En van dat van alles kunnen bespreken dat vind ik toch ook dat dit zeker moet kunnen en bespreken houdt trouwens niet d'office in dat je BGC moet afbreken.


Groetjes,

Elsa
persoonlijk vind ik dat er wel een verschil is tussen een algemeen forum als bv "userbase" en een forum dat zich specifiek richt tot belgacom, nl de "Belgacom Community"

ik zal hier alvast niet beginnen over zaken die niks te maken hebben met belgacom

dit gezegd zijnde, dit is een puur persoonlijke mening, iedereen doet wat mij betreft zijn zin, uiteindelijk is de moderatrice baas op eigen forum

mvg
Xenne, als de moderatrice moet optreden dan zal ze dikwijls moeten optreden hoor, want ieder post waar er maar iets positief gezegd wordt omtrent de concurentie dan moet ze in gang schieten !!

Ik zie het zelf anders, bvb je wil raad vragen over iets bepaald dat met TN te zien heeft dan zou dit willen zeggen dat je dit op het Forum moet vragen waar er alleen TN klanten zitten die al min of meer bevooroordeeld zijn en zeker niet zullen antwoorden met iets in den aard van "ja maar bij BGC heb je dit en en dat als voordeel .....".

En eigenlijk stel je best de vraag op beide forums en kan je afgaan op beide reacties, maar net zoals jij zegt is dat tenslotte een puur persoonlijke mening.

Maar daar draait het juist om volgens mij dat je op een forum of het nu specifiek van BGC of van TN is dat je daar je persoonlijke mening kunt posten.

En we moeten toch onze kop niet in het zand steken voor wat er bij de concurrentie gebeurd.

In ieder geval ik vind het persoonllijk tof als iemand een post plaats met info omtrent wat er gebeurt op telecom gebied.

Nog een prettig weekend verder,

Elsa


Reputatie 7
Badge +1
Ik ben deels akkoord met Xenne, het is en blijft een "Belgacom Community", en mijn voornaamste reden om hier te zijn is om iets bij te leren en anderen daarvan mee te laten genieten. Een soort "zelfhulpgroep" dus ? neen, niet écht. het geeft ook de mogelijkheid om weerbarstige helplijnen en BCC's te omzeilen en rechtstreeks hulp te krijgen via het "Eva"-systeem (ik ben hierdoor al vele keren écht geholpen geweest); ik weet ook niet of Eva écht bestaat en of het niet een aantal mensen zijn die mekaar aflossen. Diegenen die al naar de Community dag geweest zijn, kunnen misschien klaarheid scheppen...
Uitzonderlijk post ik hier al eens artikels over nieuwigheden bij Telenet, en maak ik dan vergelijkingen met Belgacom. Sommige dingen vind ik beter bij Telenet, andere bij Belgacom. Bij beiden zitten soms addertjes onder het gras in hun tariefstelling en promocampagnes. Die probeer ik dan te ontmaskeren, want niet iedereen heeft de tijd of goesting om dat allemaal uit te zoeken. Commerciële trukken om iemand ergens in te lokken zijn niet verboden, maar iedereen heeft het recht om te weten wat er achter schuilt. Ik ben daarvoor nog nooit op de vingers getikt en dat vind ik juist zo fijn aan dit forum, dat in principe toch Belgacombased is. Allemaal nog een prettig weekend ! Tong uitstekenKnipogenZoenen (dat laatste is voor de meisjes...)
Dat is juist een pluspunt en een pluim voor BGC dat je ook je mening mag zeggen zonder op je vingers getikt te worden en het zou zeker klein zielig zijn ook want iedereen weet toch dat er overal addertjes onder het gras zitten zowel bij BGC als bij de anderen en moesten het alleen maar voordelen zijn en zoveel beter zijn dan bij BGC dan zou dit Forum zelf al niet meer bestaan.

Dat Eva één persoon is dat zal niet, het zal uit meerdere mensen bestaan want dit kan je trouwens afleiden op de manier er antwoorden gegeven worden.

Het voordeel is dat het Eva team terecht kan bij de bevoegde diensten of problemen doorsturen naar bevoegde diensten.

Elsa
Mijn reactie is wel off topic maar toch wil ik even op Axana reageren.

Axana je schrijft: Julie mogen van mij ook reacties plaatsen op het forum van telenet wat er bij belgacom nieuw is,maar ik sta niet in voor hun reactie.

Awel ik heb ervaring met Telenet wat betreft geen klant zijnde wel niet op hun forum maar wel op Vandaag.be hun nieuwssite.

Zolang ik klant van Telenet was nooit geen problemen gehad wat mijn reacties daar betrof, maar werd klant van Belgacom en geen 2 maanden later lag ik van de site af zogezegd dat ik off topic gereageerd had wat dus niet waar was, Op 1 dag alle 4 mijn reacties off topic? Ik heb de reden gevraagd en kreeg als antwoord, we kunnen niet alles controleren.

Dan ken je ook direct de mentaliteit van TN en dit zegt veel, trouwens ik ben vroeger ook klant bij TN geweest.
Badge
Elsa, jij bent iemand die ik mis op het forum bij ons.Ik denk dat daar juist geteld één iemand met hersenen zit ja en mij ook niet vergeten hé,en dan ken ik nog iemand van hier die bij telenet is.Maar de rest dat zijn allemaal seuten en leeglopers en daar komt geen zinnig woord uit daarom zit ik hier ook zo veel.En ik vind dit forum nog altijd even leuk als vroeger alleen kan je beide forums niet vergelijken.
Badge
@ Peters S en wat bedoel je nu juist hiermee?Dat je bij belgacom na 2 maanden van de site was gegooid?Daar kan ik toch niets aan doen?
@Axana, ik zeg ook niet dat jij er iets aan kon doen, is ook niet mijn bedoeling.

Maar omdat jij schreef, maar ik sta niet in voor hun reactie, wou ik de eventuele reactie van Telenet aantonen. En ik was die dag niet de enige die eraf vloog, ken zo nog een paar Belgacomklanten waar het bij gebeurde.

Ik heb hier ooit geschreven dat ik bij Belgacom weg zou gaan en terug naar Telenet, de reden gaf ik toen ook aan. Maar met zo'n kleinzielige geesten als bij Telenet, kan ik niet mee overweg, dus dan maar beter bij Belgacom blijven, ook al erger ik me soms aan dingen. Maar ja, dat zal wel overal zo zijn.
Badge
Ja daar heb je infeite gelijk in.Ik zeg het ik zit liever hier dan ginder op dat forum,hier kan ik dan weer niet goed mee omdat ik de producten niet meer heb.Vroeger had mijn moeder ook belgacom omdat ik het had genomen voor de voetbal en heeft zij het ook maar genomen omdat het goedkoper was.Maar op dat ander forum daar zit een stelletje pubers buiten enkele enkelingen.
om toch ff ontopic te reageren ... ;))


persoonlijk denk ik ook dat dit aanbod niet gaat blijven bestaan.

Dit is vooral voor mensen met een caravan interessant, maar die hebben meestal al een satelliet-ontvanger waar veel kanalen

gratis te ontvangen zijn en eventueel en een goedkoop dvb-t ontvangertje erbij voor de VRT-zenders te ontvangen.

En als dit niet het geval is kopen ze volgens mij wel TV-vlaanderen.


Activatiekosten ga je altijd moeten betalen, is dit bij Belgacom zo niet ?

Reageer