Telenet kan voluit voor Belgisch voetbal gaan


Zie artikel HLN: http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/1268802/2011/05/24/Telenet-kan-voluit-voor-Belgisch-voetbal-gaan.dhtml

Hoogst waarschijnlijk geen Belgisch voetbal meer op Belgacom TV.
En dan is het 'au revoir' Belgacom TV bij de meeste vlaamse gezinnen, wat ook duidelijk blijkt in de commentaren.
Doe zo verder Belgacom, en plaats er nog enkele Franse zenders bij ter compensatie.

xxx

16 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ik leid daar niet uit af dat Telenet het al gehaald heeft. Maar mij zal het een zorg zijn ;)

Niet alle Vlamingen zijn voetbalgek, zelfs niet de meerderheid. Maar voetbal is wel een groot luik van het PPV aanbod natuurlijk. Als daardoor besparingen noodzakelijk zijn, zal dat hopelijk de uitbreiding van het glasvezezelnet niet vertragen.Ik vind trouwens die geldverslindende voetbalmachine een schande.
niet vergeten dat veel cafes/voetbal clubs, etc Belgacom TV hebben enkel en alleen voor het voetbal.
Alleen dat al is een groot stuk van het klantenbestand.
Reputatie 7
Badge +1
En de voetbalclubs, die wrijven in hun pollen...en drijven de prijs maar op.:$
Reputatie 6
Badge +3
Aan 40.000.000 euro per jaar en 1.000.000 tv-klanten, kan iedere BGC TV-klant jaarlijks 40 Euro korting gegeven worden.

De voorgaande jaren met bijv. 300.000 tv-klanten, hebben de BGC TV klanten aldus 120 Euro jaarlijks te weinig korting gekregen.
Reputatie 5
Badge +2
Op naar een voetbalmonopolie (Belgisch + internationaal) dus van Telenet. Helaas is dit allemaal mogelijk in België.

Mocht Belgacom het niet halen, dan is er zeker en vast ruimte en geld voor meer zenders bij Belgacom en om zo een zéér goed zenderaanbod te kunnen aanbieden. Belgacom zou dus zich serieus kunnen onderscheiden van Telenet met zijn tv-aanbod dan. Maar indien Belgacom niets verandert aan zijn aanbod en het voetbalcontract verliest, gaat Belgacom zéér veel (vooral Vlaamse) abonnees verliezen.

Mvg
vooral niet vergeten dat Belgacom een beursgenoteerd bedrijf is.
Als blijkt dat ze het contract niet zullen halen (nogal voorbarig uiteraard), dan zullen ze wel klappen krijgen op de beurs.

Het is wel een feit dat als ze het geld niet meer in voetbal steken, ze het ergens anders kunnen in steken. En is ook wel een beetje wat ik hoop.
Want eerlijk gezegd (mijn mening), heeft Belgacom de laatste 6 jaar een enorme achterstand gekregen op de concurrentie.

Je mag ook niet vergeten dat veel Belgacom gebruikers 'packs' hebben, en als ze bv een andere provider gaan gebruiken omdat die voetbal aanbieden (kan telenet zijn, maar ook bv mobistar uiteraard), ze ook hun pack zullen opzeggen.
Dus is het niet enkel verlies in Belgacom TV klanten, maar ook verlies in internet klanten, wat eigenlijklijk wel erg is.
Stel nu, puur hypotetisch, dat er 50.000 klanten hun Belgacom TV zullen opzeggen hierdoor , aan gemiddeld 50€ per maand (internet + tv, wat de meeste toch wel hebben), dan is dit 250.000€ per maand dat Belgacom minder verdient. Dat is maandelijks verschil ,dan nog VOD, telefoonkosten, etc maar dan ook nog commercieel probleem, want hoe ga je nieuwe klanten aantrekken dan? want echt aantrekkelijk is Belgacom tv niet..

Maar ja..we zullen wel zien zeker?


@ frank: belgacom heeft GEEN 1 miljoen tv klanten :)
ik begrijp niet dat iemand kan concluderen uit dat artikel dat telenet het voetbal al binnen heeft. ze kunnen meebieden, maar waar gaan ze het geld halen?

volgens voorlopig onbevestigde berichten zou Belgacom als winnaar van het terrein komen, met als partner VT4.
enfin, laat ons wachten tot 10 juni, dan wordt het contract toegewezen.... ik moet de rekening van Belgacom niet maken maar ik veronderstel dat ze weten hoe belangrijk of onbelangrijk het binnenhalen van dat contract is.

het kan ook zijn dat het voetbal niet meer exclusief naar één zender gaat, maar dat ze het allemaal kunnen uitzenden, zoals in nederland het geval is
mvg
het zal zeker wachten zijn tot 10 juni, BGC zal zijn kaas niet tussen de boterham laten nemen, als de prijs te gortig wordt kan de concurentie bij het
binnenhalen zich ook niets meer permiteren, wat komt er dan van hun aanbod,
de troeven zijn nog niet gespeeld
Reputatie 5
Badge +2
Het valt zeker en vast nog af te wachten tot 10 juni. Maar indien Belgacom het contract niet exclusief binnenhaalt of zelfs gewoon helemaal niet, zullen er toch heel wat klanten afhaken. Dat zal dan zowieso te zien zijn aan de kwartaalcijfers.

Maar inderdaad, eerst zien wie het uiteindelijk haalt. Zowel Telenet, Belgacom als Mobistar zullen de strijd zeker niet opgeven...

Mvg
Kom kom, Belgacom zit op een berg cash waar Telenet alleen maar van kan dromen.

En ben ik de enige die het verband legt tussen het niet instappen van Belgacom in de nieuwe Lotto-wielerploeg (wegens te duur) en de hernieuwing van het voetbalcontract dat er zit aan te komen? De marketingmannen zijn ook niet dom, wees maar gerust dat er nog serieus wat rek op zit bij Belgacom.

(niet dat het mij iets kan schelen hoor, ik kijk geen voetbal)
Reputatie 7
Badge +1
Belgacom en Telenet hebben en totaal verschillende achtergrond.

Telenet is ontstaan door alle kabelmaatschappijen in Vlaanderen op te kopen (bv. Integan, Telekempo enz.) en bood oorspronkelijk enkel TV aan, daarna eerst, als monopolist van de kabel, telefoon en internet. Het is dus normaal dat zij meer TV-klanten hadden/hebben, want bijna iedereen had kabel-TV.

Belgacom is gegroeid uit de RTT wat vlgs. mij 100% staat was en dus zuiver dienstverlenend niet-commerciëel (zoals de VRT en NMBS). Telefoon, telex en fax was hun enige business. Internet via de telefoonlijn was een logische evolutie. Het was betalen per tijdseenheid en je moest telkens inbellen met de modem. Toen kwam ADSL als reactie op het kabel aanbod. En toen werd ook TV via de telefoonlijn mogelijk; met het aanleggen van de glasvezelnetwerken werd dan zowel internet als TV via VDSL2 ineens een aantrekkelijk aanbod voor kabelabonnees. Ikzelf ben al lang klant voor telefoon/fax en internet. Toen er begin 2009 glasvezelpunten (ROP's) in onze straat/wijk kwamen kreeg ik eerst het aanbod om op "turbolijn" over te schakelen voor internet.Dat bleek dan achteraf VDSL2 te zijn (was nieuw voor mij toen, kende het enkel uit de literatuur). Voor internet begon toen eerst de 21e eeuw voor mij.TV heb ik er maar bijgenomen einde augustus 2009, toen Telenet weeral eens een 3-tal zenders uit het analoog aanbod haalde (ARD en CNN o.a.). Toen was de maat vol voor mij en de overstap vlug gemaakt. Een b-box2 had ik al, dus enkel een HD-decoder was nog nodig. Met Ruckus adapters was alles vlug zelf geïnstalleerd en geactiveerd. Toen bleek ik nog op een 30/5 profiel te zitten ook...Ik voel me dus wel goed bij Belgacom nu en heb geen zin om op avontuur te gaan bij een andere provider..En net zoals Wouter heb iki geen intense voetbalinteresse. Ik volg de uitslagen wel in het nieuws, en soms eens een samenvatting, maar heb zeker geen voetbalabonnement en gebruik ook geen PPV. Ik geloof ook niet dat Belgacom het zo vlug zal opgeven bij die biedingen. Voetbal is een soort hoofdmoot geworden in hun TV-aanbod, en was zeker een grote boost in het uitbreiden van hun TV-klantenbestand (bijna allemaal in een pack). Voor mij persoonlijk weegt het aanbod van VDSL2 eigenlijk zwaarder door in de kwaliteit van hun aanbod.

En ik hoop vooral dat ze Belgacom niet "verpatsen" aan een buitenlandse provider zoals France Telecom....want dan wordt het "huilen met de pet op"....want die zullen het kerngezonde bedrijf alleen maar "leegzuigen" zoals de Zwitsers met Sabena gedaan hebben.
Badge
Mijn eerste vraag is al direct waar gaan ze dat geld nu weer halen?En ik geloof hier nu al geen fluit van of dat telenet al dan iets met die voetbal gaat doen ik heb deze week al iets anders gehoord.Dit is gewoon de zoveelste truk om ekstra klanten te trekken en dan zit je bij telenet maar te wachten op je voetballers die niet komen niet moeilijk die zitten bij belgacom.
Badge
Sinjoor71 voor mij zou het erger zijn moest het gebeuren want ik ben een echte voetbal freak.Ik zie 4 matchen minstens per week heb dus all food 19,95 als dit nog wegvalt ga zeker niet na duurdere telenet of naar de schotel die ik hier ook nog op het dak heb staan.
Badge
Tien ik denk dat je spijtig genoeg enkel maar voor duittse zenders naar telenet mag.Ik had ze ook liever ook hier gehad maar je moet er niet aan denken dat ze ooit 44 of 48 miljoen gaan betalen.
Reputatie 7
Badge +1
Axana, begrijp me niet verkeerd. Ik heb niks tegen voetbal, en zeker niet tegen mensen die ervan houden. Maar ik heb iets tegen die geldzucht die de sport soms kapotmaakt. En in jouw situatie kan ik het best begrijpen ook nog. Van mij mag Belgacom gerust bieden en winnen hoor. :)

En voor extra duitse zenders en duitse zenders in HD zitten we wel op dezelfde lijn denk ik.
Badge
Ja sinjoor71 ik begrijp je wel.Deze week hoorde ik het volgde dat belgacom en telenet onderling alles gingen verdelen.Dat zou natuurlijk te mooi zijn om waar te aijn want die 2 kunnen elkaar nu al niet uitstaan.Maar na wat ik in Brussel heb gehoord weet ik al genoeg.

Reageer